Mestna občina Maribor je na naše nedavno vprašanje glede ohranjanja in ureditve mariborskih podhodov in stopnišč odgovorila, da se zavedajo, da so nekateri podhodi in stopnišča v slabem stanju, vendar izpostavljajo, da v vseh primerih ne gre za lastništvo občine.

Hkrati smo izpostavili problem ohranjanja oziroma obnavljanja glavne avtobusne postaje, na katerega se je MOM odzvala, a odgovornost premestila na podjetje Marprom, saj da je podjetju podelila koncesijo za upravljanje in vzdrževanje prometnega dela avtobusne postaje.

Javni holding Maribor na to odgovarja: “Podhod pri glavni avtobusni postaji ne sodi v okvir površin prometnega dela avtobusne postaje (AP), ki je v upravljanju Javnega podjetja Marprom iz Skupine JHMB. Gre izključno za trgovinsko-poslovne lokale, ki so lastniški; od skupno 7 lokalov jih ima 6 zasebne lastnike, eden pa je v lasti Mestne občine Maribor. Vsi lokali že dlje časa ne obratujejo in so zaprti. Ta del Marprom upravlja po pogodbi o upravljanju poslovnega dela AP. Sanacija poškodovanih površin na tem območju je v pristojnosti etažnih lastnikov.

Marprom načrtuje obnovitve še letos

MOM pravi, da je Marprom hkrati tudi v vlogi upravnika, kar pomeni, da skladno z veljavno zakonodajo izvaja vse naloge in obveznosti upravljanja. JHMB nadaljuje, da je “Avtobusna postaja Maribor bila zgrajena leta 1989, do danes pa so z njo upravljali štirje različni upravitelji. Pred dvema letoma je upravljanje prešlo v roke podjetja Marprom. Na objektu, ki ga je v 33 letih že načel zob časa, je bila v zadnjih letih opravljena vrsta obnovitvenih del; med večjimi velja omeniti obnovo strehe na poslovnem delu AP iz sredstev rezervnega sklada in z bančnim posojilom; letos je bila zaključena popolna prenova javnih sanitarij in obnova talne prometne signalizacije.”

Nadaljujejo, da “Marprom predvidoma še letos namerava obnoviti notranjo čakalnico, blagajne in informacijsko točko. Z vsem tem si prizadeva za čim boljše stanje objekta, se pa obenem zaveda prihodnjih izzivov: na pokritem hodniku bo treba zamenjati stekleno streho, ob tem pa tudi streho na prometnem delu AP, kar bo pomenilo večji investicijski zalogaj.”

Za stanje podhoda so odgovorni etažni lastniki

“Marprom je v vlogi upravnika in bo naredil vse, za kar ga bodo etažni lastniki pooblastili v potrjenem planu investicij. Nikakor pa Marprom kot upravnik sam ne more biti odgovoren za vzdrževanje območja, ki ga upravlja. Za stanje objekta so namreč odgovorni lastniki. Lastništvo poslovnega dela AP pa do danes še ni povsem urejeno. Težava je, da obstaja še kar nekaj dolgoročnih najemov lokalov, ki so zaprti. Vzdrževanje AP je odvisno od lokalov, ki delujejo, živijo. Na tak način se tudi delijo stroški vzdrževanja. Lokali, ki ne obratujejo in so zaprti, ne plačujejo stroškov upravljanja. Zato si Marprom prizadeva za čim prejšnjo ureditev etažne lastnine,” razložijo v sporočilu v JHMB.

V prestolnici se bosta uredili železniška in avtobusna postaja v višini milijarde, v drugem največjem slovenskem mestu pa ostajajo vprašanja: Zakaj lastništvo poslovnega dela AP do danes še ni urejeno? Kdo so ti etažni lastniki in zakaj so dovolili, da njihovi lokali in podhod na Mlinski ulici propade? Kako to, da niso pooblastili Marproma za urejanje podhoda in zakaj ne plačujejo stroškov upravljanja, kljub temu da so zaprti, saj so še vedno lastniki? Revitalizacija glavne avtobusne postaje bo tako morala počakati na ureditev etažne lastnine, ki je ne moremo pričakovati prehitro.