Projekt revitalizacije Cafove ulice je bil ideja prejšnjega občinskega vodstva s Fištravcem na čelu, nato pa je občina (v času novega mandata) prejela 320 tisoč evrov nepovratnih sredstev za izvedbo. Ulico želijo urediti po načelu trajnostne mobilnosti, da bo namenjena predvsem pešcem in kolesarjem. Izbor za izvajalca del je potekal preko postopka naročil malih vrednosti v katere je naročnik, Mestna občina Maribor (MOM), vključila pogajanja. Na javno naročilo sta se odzvala podjetja Nigrad in MarkoMark Nival, njuni prvotni ponudbi sta se v začetku razlikovali za kar 190 tisoč evrov.

Prva ponudba Nigrada je bila v višini 502.049,86 evrov, MarkoMark Nival s partnerjem Nival Invest pa je sprva postavil ceno 691.943,03 evrov. Po pogajanjih je Nigrad podal končni izračun v vrednosti  471.926,86 evrov, zasebnik pa je uspel znesek znižati za več kot 30 odstotkov in podal končno ponudbo za 465.270,86 – le 6 tisočakov manj od tekmeca.

MarkoMark Nival stoji za številnimi velikimi projekti

Podjetje MarkoMark Nival je bilo izbrano tudi za obnovitev severnega in južnega podtribunja v Ljudskem vrtu, najcenejši ponudnik so bili pri projektu Glinščica in pri kasneje razveljavljenem razpisu za izgradnjo drugega tira železniške proge Divača-Koper. Podjetje je nedolgo nazaj polnilo strani medijev tudi zaradi neustrezno izvedene prenove vrtca v Pekrah, kjer so imeli z infrastrukturo nemalo težav, prav tako pa so bili odgovorni za namestitev neustreznega bojlerja.

Župan Saša Arsenovič je takrat dejal: “Kar pa je najhujše pri tem pa je, da če lahko nekdo v vrtcu ravna na tak način, da si išče nevzdržne krajšnice, se sprašujem, kako je gradil druge stvari, ki nimajo direktnega vpliva na zdravje naših otrok. Ukrepal bom proti vsem, ki so slabo izvedli svoje delo, za katerega so bili plačani.” Kako to, da podjetje po tako kratkem času ponovno uživa zaupanje občine?

Iz MOM odgovarjajo: »Izbrani ponudnik ni na t.i. črni listi izvajalcev. V skladu z ZJN-3 se je izbrani ponudnik oddal poudbo. Končne ponudbe se oddajo preko aplikacije e-JN, kjer se poda rok za oddajo končnih ponudb in rok kdaj so končne ponudbe vidne. Naročnik in udeleženci pogajanj vidijo končne ponudbe istočasno. S strani MOM se na ponudnike tako ni moglo vplivati, prav tako ni bilo možno uhajanje informacij. Izvajalec je bil izbran v skladu  ZJN-3 v postopku s pogajanji.«

Znižanje ponudbe nerealno?

Konkurenčni Nigrad je MarkoMark Nival po pogajanjih prekosil s kar 32,76 odstotno znižano ponudbo, razlika med podjetjema je iz prvotnih 190 tisočakov padla na 6 tisočakov. Iz občine so odgovorili, da takšnega znižanja ponudb kot naročnik ne morejo komentirati, morebitno uhajanje informacij pa zanikajo, saj pravijo, da pri sistemu oddaje ponudb preko aplikacije EJN to ni mogoče. Za mnenje o namigih, da je pri projektu prišlo do “prišepetavanj”, smo pozvali tudi Nigrad. Dejan Pukšič iz podjetja pravi, da tega ne izključujejo: “Glede na dejstvo, da je bil izbrani ponudnik od nas cenejši za 1,4 odstotka, bi lahko sklepali tudi v smeri, ki jo nakazujete, vendar pa zadeve žal ne moremo komentirati, saj je ne moremo z gotovostjo ne potrditi ne ovreči. V kolikor bi se očitki izkazali za resnične, bi moral nekdo odgovarjati.”

Na MarkoMark Nival smo naslovili vprašanje, kako da jim je v kratkotrajnih pogajanjih uspelo tako spremeniti prvotno zastavljen znesek. Višjo ceno naj bi sprva postavili, ker do tedaj še niso pridobili vseh končnih ponudb za storitve, opremo in materiale, in so cene računali brez popustov. “Dobili smo konkurenčno ponudbo za betonske elemente mariborskega proizvajalca, s katero prej nismo razpolagali, in popuste na elemente urbane opreme ter potopne valje. Čas med oddajo prve ponudbe, ki je bila 5. julij 2019, in končne ponudbe, ki je bila 19. julij 2019, pa ni bil 2 dni, kot pišejo mediji, temveč 14 dni,” razlaga Marko Glavinič, direktor podjetja MarkoMark Nival. Na Nigradu pravijo, da v vsem času svojega poslovanja v pogajanjih še nikoli niso ponudili takšne razlike v ceni, glede na prvotno: “Družba Nigrad, d. d., sodeluje v pogajanjih na korekten in pošten način,” pojasni Pukšič.

Strokovnjaki iz področja ekonomije sicer trdijo, da je takšno znižanje cen bolj ali manj nerealno. Kdor ceno zniža za več kot 10 odstotkov ne deluje kompetentno – nekateri postavijo višje cene, ker računajo na večji dobiček, ali pa jim kdo »prišepne«, kakšna bo končna cena.

Projekt za izbrano podjetje sicer ni večjega pomena

Glavinič pravi, da posel glede na vrednost ni večjega pomena za njihovo podjetje, »je pa zelo pomemben, saj gre za prvi posel, ki nam ga je zaupala MO Maribor pod vodstvom novega župana. Posel bomo v podjetju oddelali z vso resnostjo, da bo končan v dogovorjenem roku in dogovorjeni kvaliteti.«

Uvedbo izvajalca v delo na MOM predvidevajo v mesecu septembru, zaključek del je določen s pogodbo.

Trajnostna ureditev, kjer je promet drugotnega pomena

Ulica bo arhitekturno povsem preurejena v “Shared Space” oziroma skupni prometni prostor. Izvedeno bo tlakovanje celotne ulice, nova bo zasaditev dodatnih dreves (obstoječa ostanejo), postavljena bo nova urbana oprema, v ulici bo sedem parkirnih mest, dovoljena bo dostava na dveh dostavnih mestih, urejeno bo parkiranje za invalide, na začetku in koncu ulice bodo vgrajeni tudi potopni valji, ki bodo omogočali omejitev tranzitnega prometa.

Dostopi uporabnikov bližnje garaže ostanejo nespremenjeni v obe smeri, dostop v ulico bo dovoljen intervencijskim vozilom, vozilom sodišča, stanovalcev in lastnikov poslovnih lokalov za dostavo.

MO Maribor si prizadeva za sklenitev dogovora z vsemi deležniki na Cafovi ulici (etažni lastniki stanovanj Cafova ulica 4, 5, 6, 8 in Trg Borisa Kidriča 1,2; etažni lastniki kompleksa Forum – Cankarjeva ulica  6, 6a, 6b, 6c, 6d, 6e, 6f; Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor; Okrožno sodišče v Mariboru; Višja strokovna šola za gostinstvo in turizem Maribor ter lastniki lokalov na Cafovi ulici). Trenutno je dogovor še v fazi usklajevanja.