Mestna občina Maribor je v okviru projekta Tribute za izboljšanje mestnega prometa zagotovila tudi električna kolesa in tricikle, namenjene gibalno oviranim in invalidnim osebam. Predaja električnih triciklov je potekala danes, 30. julija, ko je MO Maribor kolesa v uporabo predala Varstveno delovnemu centru (VDC) Polž.

Električni tricikli za gibalno ovirane in invalidne osebe

V okviru projekta Tribute za izboljšanje mestnega prometa je MO Maribor predala dva električna trikolesnika VDC Polžu za brezplačno uporabo. "Gre za kolesa, ki so prilagojena vožnji za gibalno ovirane osebe. Prevzeli smo jih že prejšnji teden, tako da smo jih tudi že preizkusili. Enega smo locirali na našo bivalno enoto in pa enega na enoto Rapočeve, kjer ga koristijo uporabniki vključeni v storitev varstva vodenja zaposlitve pod posebnimi pogoji," pove mag. Jasmina Breznik, direktorica VDC Polž Maribor.

[[image_1_article_68546]]

Pojasni, da za uporabo teh koles izpit ni predviden. "Seveda je pa varnost na prvem mestu, tako da mi smo usposobili uporabnike za vožnjo. Nekatere bomo še. Bi pa rekla, da je eno izjemno veselje prisotno, sploh pri uporabnikih, ki še te izkušnje vožnje s kolesom niso imeli. Nekateri so do sedaj bili le na sobnem kolesu, sedaj se pa lahko vozijo sami in samostojno."

Izpostavi, da bo uporaba teh koles znatno povečala kvaliteto življenja uporabnikov ter tudi izboljšala aktivno preživljanje njihovega prostega časa. V letu 2023 je MO Maribor zaključila projekt Tribute, v katerem so si prizadevali za zagotovitev optimalne kolesarske opreme, ki naj bi bila brezplačno na voljo za izposojo širši javnosti. V ta projekt je vključeno tudi električno vozilo Maister, s katerim se lahko peljete po centru mesta Maribor.

"Brez robnika od Drave do parka."

V sklopu projekta je bilo dobavljenih šest mestnih električnih koles ter osem prilagojenih električnih koles, med katere spadata tudi omenjena električna tricikla namenjena VDC Polž. Ostala kolesa so prejeli RRA Podravje, Center mobilnosti Maribor ter Zveza Sonček. Dobavljena je bila tudi kolesarnica ob OŠ Franca Rozmana Staneta, ki omogoča polnjenje električnih koles, ter nakup treh GPS naprav, ki so bile nameščene na električna kolesa za ugotovitev najpogosteje uporabljenih kolesarskih poti.

Skupna vrednost projekta za MO Maribor je znašala 418.221,00 eurov, medtem sta električna tricikla skupaj znašala dobrih 15 tisoč eurov. "Gre za velik projekt v katerem je mestna občina sodelovala, torej gre za Tribute. Nastal je za spreminjanje potovalnih navad, boljšo varnost in brez ogličnega odtisa. Mesto se je zavezalo ne samo črpanju teh sredstev, ampak tudi dejanskemu spremenjanju infrastrukture v mestu. In eden ključnih projektov je Brez robnika od Drave do parka," pove Aleksander Saša Arsenovič, župan Mestne občine Maribor.

[[image_2_article_68546]]

Doda: "Te površine z vsakim projektom povečujemo. Trudimo se jih tudi delati vedno bolj zelene. Vidimo, da so podnebne spremembe res vsaki dan vedno bolj občutne... Mesto se premika v pravo smer. 20. avgusta vpeljujemo novo avtobusno linijo. Delamo na spremembah celotnega javnega potniškega prometa, ki ga sofinanciramo že z devetimi milijoni, širimo mrežo MBajka..." našteje Arsenovič.