V času pandemije so se morala številna podjetja prilagoditi na nove krizne situacije, ki jih je s sabo prinesel virus. Med njimi je tudi podjetje Lancom. Z nami je spregovoril direktor podjetja Miha Jurgec in delil svoje izkušnje in opažanja.

Kako bi opisali svojo vlogo v podjetju? Kaj je tisto, ki vam daje več kot le naziv direktor?

Vloga, ki jo imam, je precej multidisciplinarna. Veliko je dela z ljudmi, tako lastnim kadrom kot strankami, pa s poslovnimi partnerji in dobavitelji. Sodelujem pa tudi v novih priložnostih na tujih trgih. A ne glede na vse to, se mi zdi, da si vsak dan vzamem vsaj pol ure za sproščen pogovor s sodelavci. Ne glede na resnost našega dela, sta najpomembnejša razumevanje (empatija) in kolegialnost.

S kakšnimi izzivi se vaše podjetje sooča v času od pojave korona virusa na slovenskih tleh pa vse do danes?

Na začetku smo se soočali s povsem enakimi izzivi kot druga podjetja v tej branži. Zaradi narave dela smo lahko takoj preskočili na delo od doma, ki je potekalo v veliki večini brez večjih posebnosti. Najslabši del je bil pač ta, da nismo mogli k strankam, zato smo se morali znajti z videokonferenčnimi klici. A v zadnjem letu se je tudi to izboljšalo in sedaj v veliki meri delo poteka skoraj kot pred pandemijo.

Bi lahko rekli, da na podlagi več kot 30 let izkušenj vaše podjetje zna pristopiti k takšnim in podobnim kriznim situacijam ter se prilagoditi oziroma še bolje, izkoristiti dane razmere v svoj prid?

Podjetje je šlo v svoji zgodovini skozi številne izzive, zato smo že kar dobro utrjeni. Moje osebno spoznanje pa je, da ni nemogočih poti. Vedno znova lahko narediš kaj novega, prav tako kot lahko tudi hitro padeš v pasti. Pomembno je, da ko so dobri dnevi, ne noriš od veselja in da ob slabih dneh ne izgubiš volje.

Vaše podjetje zajema večino poslovanja z ostalimi podjetji in organizacijami. Katere so bile po vašem mnenju najbolj poglavitne spremembe v podjetjih, ki so na podlagi težav in izzivov povezanih z raznimi odloki in okužbami morale spremeniti način poslovanja?

Podjetja, ki so doslej s posodobitvijo procesov in vpeljevanjem digitalizacije odlašala, so v času te krize že začela intenzivno vlagati za ta namen. Digitalizirati pa ni mogoče kar vsega, marveč je najprej potreben kakovosten načrt. Podjetja se odločajo za spremembe tam, kjer jim bo to privarčevalo čas in denar. Res pa je, da je pandemija te načrta pospešila in tudi osvestila možnosti in priložnosti v okvirih digitalizacije. Mi največ teh sprememb opažamo na področju brezpapirnega poslovanja in varnostnih rešitev. Vse več pa je tudi dela na področju varnosti pred kripto napadi.

Ne govorimo samo o digitalizaciji podjetij in brezpapirnem poslovanju, vendar tudi o varnosti in zaščiti podatkov. Kako je to med seboj povezano in kakšne rešitve svetujete ostalim podjetjem, ki so morda na prehodu digitalne transformacije?

Zaščita podatkov je ponavadi na prvem mestu, kar se tiče IT, ne glede na velikost podjetja. Mi se trudimo, da bi svojim in novim strankam omogočali ustrezne rešitve, ki zagotavljajo višji nivo varnosti. Nihče ne želi izgubiti podatkov, a danes živimo v dobi, ko je to bolj kot kadarkoli možno. Kripto napadi so en tak primer. Zato so varnostne rezervne lokacije nujne.

Kako skrbite, da v času hitre rasti tehnologije ostajate v koraku s časom in ponujate le najboljše in najnovejše na trgu IT storitev?

Naši zaposleni se ves čas izobražujejo s pomočjo naših poslovnih partnerjev, velikih IT igralcev, ki narekujejo trende v svetu. Pomembno je, da znamo odreagirati v času težav, a da vedno skrbimo, da do njih sploh ne pride. Povem lahko, da sem ponosen na dejstvo, da nobene redne stranke že dolgo nismo izgubili. Verjetno se naš trud obrestuje tudi na ta način, da nam stranke zaupajo, mi pa jim to zaupanje vedno vrnemo.