Inštitut za medijske komunikacije na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru je na letošnjem Medijskem dnevu pod naslovom Kreativnost v medijskem svetu povezal študente, ustvarjalce in strokovnjake.

[[image_1_article_77699]]

Osrednja govorca, kreativec Aljoša Bagola in vizualni umetnik Rok Predin sta v pogovorih odprla vprašanja človeka, njegovega mesta v družbi in sodobne ustvarjalnosti. Poseben poudarek dogodka je bil tudi letos namenjen ustvarjalnosti medijcev, ponovno projekcijo je doživel letošnji študentski film Vžig, videli smo lahko na natečaju Univerze Stanford nagrajene študentske kreativne aplikacije in kratke, a izjemne dokumentarne filme.

Raziskovanje ustvarjalnosti v sodobnem medijskem svetu

Kreativnost je osrednja vrednota sodobnega medijskega prostora in hkrati področje, kjer se vedno znova vzpostavljajo nove prakse, pristopi in oblike izražanja. Letošnji Medijski dan, ki so ga pripravili na Inštitutu za medijske komunikacije na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru, je bil prav zato namenjen raziskovanju ustvarjalnosti v sodobnem medijskem svetu.

[[image_6_article_77699]]

Predstojnica Inštituta, prof. dr. Suzana Žilič Fišer, je ob tem povedala: »Kreativnost je ključni element v produkcijskem procesu, v času umetne inteligence pa je kreativnost najpomembnejši moment, ki človeku lahko  daje prednost.  Z Medijskim dnevom želimo našim študentom ponuditi vpogled v ustvarjalne procese, jih spoznati z vrhunskimi strokovnjaki in opogumiti, da razvijajo lastno ustvarjalnost

[[image_5_article_77699]]

[[image_4_article_77699]]

Osrednji govorec Aljoša Bagola, priznani kreativni direktor in avtor knjižne uspešnice, je navdušil s svojo neposrednostjo in osebno refleksijo sodobne medijske krajine. Ob tem je izpostavil, da naj mladi razvijajo lastno kreativnost, naj vztrajajo ter poskušajo občasno izklopiti mobilne telefone. Mednarodno priznani animator, režiser in umetnik Rok Predin, ki sodeluje z glasbenimi velikani, kot so Elton John, The Rolling Stones in U2, pa je izpostavil, da je delo s takšnimi naročniki vrhunsko in poseben izziv. Po njegovih besedah moraš uživati v tem, kar počneš. 

[[image_3_article_77699]]

V nadaljevanju Medijskega dne je bil poudarek namenjen študentski produkciji, ki pomembno dopolnjuje študijski proces z ustvarjalnim izrazom in praktičnim delom. Predstavljeni so bili dokumentarna filma Teža in Đokomentarec, televizijska oddaja Mozaik mesta in rezultati sodelovanja v mednarodnem projektu Stanford Longevity Design Challenge, kjer so študenti magistrskega programa Medijske komunikacije s svojo kreativno  rešitvijo namizne interaktivne igre osvojili 2. mesto med več kot sto prijavljenimi ekipami s celega sveta.

[[image_7_article_77699]]

Posebno pozornost je znova pritegnil tudi igrani film Vžig, ki s svojo pripovedjo in izvedbo kaže na zrelost in izrazit avtorski pristop študentov.

[[image_2_article_77699]]

Na študijskem programu Medijske komunikacije si prizadevajo študentom omogočiti stik z aktualnimi dogajanji v kreativni industriji ter jih povezovati z izkušenimi ustvarjalci. Po odzivih udeležencev je bila letošnja izbira teme in gostov Medijskega dneva še kako aktualna. Kot je ob tem poudarila prof. dr. Suzana Žilič Fišer, je: »Posebej dragoceno, da so se v programu izrazili tudi študenti, s svojimi filmi, vizualnimi in kreativnimi digitalnimi rešitvami ter tudi s samo organizacijo dogodka, kjer so bili nepogrešljivi člen