Filozofska fakulteta in Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru zaključujeta projekt Slovenščina na dlani, v okviru katerega so nadgradili interaktivno učno e-okolje za učenje slovenščine. Pred kratkim so zaključili tudi šolsko tekmovanje iz slovenščine. Z odzivi so zelo zadovoljni.

Brezplačno interaktivno e-okolje, namenjeno obogatitvi pouka slovenščine

Slovenščina na dlani je brezplačno interaktivno e-okolje, namenjeno obogatitvi pouka slovenščine v osnovnih in srednjih šolah. “Je precej inovativno ne le v slovenskem, ampak tudi v širšem evropskem prostoru. Poleg rabe v šoli je dostopno tudi širši javnosti, ki lahko izven izobraževalnega sistema utrjuje jezikovne vsebine, se preverja v znanju pravopisa, slovnice in podobno,” je na današnji novinarski konferenci povedala vodja projekta Natalija Ulčnik s filozofske fakultete.

Doslej so zabeležili več kot 4800 registriranih uporabnikov, uporaba pa je možna tudi brez registracije, kar je po njenih besedah zelo dober rezultat.

Projekt so začeli razvijati leta 2017 in ga ponudili v uporabo pred dvema letoma, v zadnjem letu pa so ga na podlagi odzivov uporabnikov nadgradili. Med drugim so spletno učno okolje dodatno obogatili s posebnim sklopom vsebin, ki so primerne tudi za učenje slovenščine kot drugega in tujega jezika.

“Pri tem je bil naš glavni cilj, da bi govorcem, ki jim slovenščina ni materni jezik, naredili čim prijetnejšo uporabniško izkušnjo. Zato smo na primer izbrali manj nalog s področja pravopisa in naloge, ki utrjujejo predvsem znanje standardne knjižne slovenščine,” je pojasnila koordinatorica tega sklopa projekta Andreja Bizjak s fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko.

Orodje se uporablja pri pouku

Učiteljica slovenščine Lilijana Ladra z Osnovne šole Šentjaž pri Dravogradu uporablja Slovenščino na dlani pri pouku in pravi, da učenci radi rešujejo te naloge. “Najbolj so jim bili všeč elementi igrifikacije, ko so si lahko vzpostavili svoj profil, nadeli vzdevke in zbirali točke. Kot učiteljica pa vidim prednost v tem, da pokriva to e-okolje vsa področja jezika, ki jih pokrivamo v osnovni šoli. S tem lahko popestrim pouk, to je nek nov pristop, neka nova motivacija, ki pritegne učence,” je dejala.

Učitelj lahko oblikuje skupine učencev po lastni izbiri in torej dodeljuje učencem različne naloge. “Najpomembnejše pa je, da lahko učitelj vsak dan sproti preverja delo oziroma napredek učencev,” je še povedala učiteljica.

Pripravili tudi prvo medšolsko spletno tekmovanje iz slovenščine

V okviru nadgradnje projekta so pripravili tudi prvo medšolsko spletno tekmovanje iz slovenščine. “Bil je presenetljivo dober odziv, saj smo imeli 1865 sodelujočih, česar smo res izjemno veseli. Naš osnovni namen je namreč bil promocija slovenščine med mladimi,” je povedala Natalija Ulčnik.

Največ pravilnih odgovorov med osnovnimi šolami je zbrala Osnovna šola (OŠ) Predoslje Kranj, sledita OŠ Gornja Radgona in OŠ Koseze. Najvišjo povprečno oceno pa je dobila OŠ Lucija, za njo pa OŠ Predoslje Kranj in OŠ Pesnica.

OŠ Pesnica je osvojila tretje mesto pri najvišji oceni, Prva gimnazija Maribor pa pri obeh kategorijah.

Med srednjimi šolami je največ pravilnih odgovorov in najvišjo povprečno oceno dosegla Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje, na drugo mesto se je uvrstila Srednja šola za strojništvo v Škofji Loki in na tretje Prva gimnazija Maribor.

Po besedah mentorice tekmovanja na OŠ Predoslje Kranj Eve Traven so učiteljice slovenščine vesele tega tekmovanja, saj je zelo dobrodošlo kakšno manj formalno tekmovanje za osnovnošolce in ker gre za tekmovanje na področju slovnice. “Upam, da bo zadeva tekla naprej in da mogoče enkrat tudi na območju države dobimo za slovenščino še kakšno neumetnostno tekmovanje,” je dejala.