Med razpisnimi pogoji je med drugim navedeno, da naj bi imel kandidat visokošolsko izobrazbo in šest let delovnih izkušenj z zahtevano stopnjo izobrazbe, prednost pa bodo imeli kandidati z delovnimi izkušnjami s področja kulture. Svoje prijave morajo zainteresirani kandidati poslati občini vse do 3. novembra, z izbrano osebo pa bo delovno razmerje sklenjeno za nedoločen čas in s štirimesečnim poskusnim delom.

Na anomalije zaradi nezasedenega, oziroma po njegovih besedah “napol zasedenega položaja”, je večkrat opozoril predsednik občinskega odbora za mladino, šolstvo in šport Matic Matjašič, saj tako pomemben nezaseden položaj nikakor ni v ponos mestu. Potrebno je omeniti, da je omenjeni urad brez vodje ostajal tudi v času, ko je Mariboru pripadel naslov Evropske prestolnice kulture in Evropske prestolnice mladih.

Začasno funkcijo opravljal kar osem let

Položaj vodje urada za kulturo in mladino je v začetku leta 2013 zapustil Aleš Novak, ki je takrat postal direktor Javne agencije RS za knjigo. Urad je takrat začasno prevzel in ga vsa leta vodil Daniel Sajko, vendar ni želel funkcije opravljati uradno, kljub številnim pozivom mladinskih organizacij in kulturnih delavcev, naj novega vodjo poiščejo z razpisom.

Leta 2018 v času županovanja Andreja Fištravca so nevladne organizacije in samostojni kulturni ustvarjalci na vrata urada celo “pribili” seznam pomanjkljivih točk mariborske kulturne politike, med katerimi je bila tudi zahteva, da se v najkrajšem možnem času imenuje direktorja urada s polnimi pooblastili, ki bo z znanjem in vizijo razvoja sposoben in voljan izvrševati Lokalni program za kulturo, ki ga je leta 2015 potrdil mestni svet.

Notranjo organizacijsko enoto lokalne skupnosti – Urad za kulturo in mladino MOM, namreč že vse od leta 2012 brez izpeljanega javnega razpisa vodi vršilec dolžnosti po pooblastilu (v skladu z 9. Odstavkom 83. Člena ZJU). Na to smo opozarjali številni, sam sem podal tudi uradno svetniško pobudo, ter na župana naslovil pisne pozive k izvedbi javnega razpisa, vendar do tega do danes še ni prišlo, gre celo za namerno izogibanje izdaji javnega razpisa, brez opisanih razlogov, ki bi to onemogočali. Menim, da bi položaj morala zasedati kompetentna oseba, izbrana na javnem razpisu, vršilec dolžnosti pa je v skladu z 83. členom, mišljen zgolj za začasno opravljanje funkcije.

Matjašič je tako lani celo podal prijavo na inšpekcijo za javne uslužbence, saj lahko vršilec dolžnosti svojo funkcijo opravlja največ šest mesecev. V prijavi je izrecno navedel, da “notranjo organizacijsko enoto lokalne skupnosti – Urad za kulturo in mladino MOM, namreč že vse od leta 2012 brez izpeljanega javnega razpisa vodi vršilec dolžnosti po pooblastilu (v skladu z 9. Odstavkom 83. Člena ZJU). Na to smo opozarjali številni, sam sem podal tudi uradno svetniško pobudo, ter na župana naslovil pisne pozive k izvedbi javnega razpisa, vendar do tega do danes še ni prišlo, gre celo za namerno izogibanje izdaji javnega razpisa, brez opisanih razlogov, ki bi to onemogočali. Menim, da bi položaj morala zasedati kompetentna oseba, izbrana na javnem razpisu, vršilec dolžnosti pa je v skladu z 83. členom, mišljen zgolj za začasno opravljanje funkcije,” obenem pa izpostavil, da “situacija meče slabo luč na celoten sistem javne uprave in transparentnosti”.

Imenovanje posledica kompetenc, ne kadrovanja

Matjašič vendarle upa, da bodo na imenovanje ustreznega kandidata vplivale njegove kompetence, nikakor pa ne protiusluge političnim partnerjem: “Iskreno upam, da ne bo še eno vodilno mesto šlo po načelu, kdo je naš, ampak po drugih objektivnih merilih”.

Težko bi rekel konkretno ime in priimek za koga je mesto rezervirano, se je pa v preteklosti že govorilo o tem mestu na koaliciji in ali ima kdo kakšnega kandidata. Upam, da bodo vse kandidatke in kandidati imeli enake možnosti, ne pa kot npr. v primeru Zavoda za turizem, kjer so župan in svet zavoda javno favorizirali svojega kandidata, še preden so sploh odprli prijave prispele na razpis. Takšnemu kadrovanju ostro nasprotujem in kolikor vem, je izogibanje takšnemu kadrovanju zapisano tudi v aktualni koalicijski pogodbi.

V preteklosti je pri imenovanjih na vodilne položaje namreč že prihajalo do kadrovanj, kot opozarja Matjašič zato upa, da bo tokratni primer drugačen: “Težko bi rekel konkretno ime in priimek za koga je mesto rezervirano, se je pa v preteklosti že govorilo o tem mestu na koaliciji in ali ima kdo kakšnega kandidata. Upam, da bodo vse kandidatke in kandidati imeli enake možnosti, ne pa kot npr. v primeru Zavoda za turizem, kjer so župan in svet zavoda javno favorizirali svojega kandidata, še preden so sploh odprli prijave prispele na razpis. Takšnemu kadrovanju ostro nasprotujem in kolikor vem, je izogibanje takšnemu kadrovanju zapisano tudi v aktualni koalicijski pogodbi.”