Na današnji tiskovni konferenci LPR – Lista za pravičnost in razvoj, na kateri sta sodelovala mestna svetnika LPR Stojan Auer in Primož Juhart ter poslanka Lidija Divjak Mirnik so sklicali tiskovno konferenco zaradi načina privatizacije družbe Farmadent.

Župan Saša Arsenovič je na dnevni red Mestnega sveta Mestne občine Maribor, ki bo v ponedeljek, 23.11.2020, med drugim uvrstil točko za privatizacijo družbe Farmadent. V LPR pozivajo župana in svetnike MOM, da se predlagano gradivo umakne.

Krepko čez 1 milijon čistega dobička

Razlog za privatizacijo naj bi bilo po besedah župana Saše Arsenoviča oviranje konkurence pri nabavah družbe Farmadent, ki ustvari letno konsolidirano več kot 100 milijonov evrov prometa in krepko čez 1 milijon čistega dobička. Slednji se vsako leto steka v mariborski proračun in v proračune ostalih občin solastnic.

Na vprašanje LPR upravi podjetja in županu Arsenoviču, katere ukrepe je družba sprožila zoper konkurenco, ki da ovira družbo pri nabavah s surovinami, uradnega odgovora do danes niso dobili.

Neuradno pa naj bi besedah predstavnikov LPR uprava družbe prijavo na AVK naslovila šele pred dnevi, po zastavljenih vprašanjih LPR. To bi po njihovem mnenju lahko pomenilo, da uprava in predstavnik lastnika, župan MOM, nista storila ničesar za zaščito poslovnih interesov družbe, preden je bil oblikovan predlog za privatizacijo.

V kolikor bi namreč družba pridobila posle (skupaj jih je bilo na voljo za več kot 100 mio evrov), bi mnenju LPR to posledično pomenilo znaten zalogaj za proračun MOM.

Tudi na vprašanje LPR, koliko je družba Farmadent, ki je edina specializarana za nabavo in distribucijo medicinske opreme, sanitetne opreme in zdravil, pridobila poslov pri nabavah zaščitne opreme za reševanje življenj, ki jih je država razpisala v okviru razglašene epidemije covid – 19, niso dobili odgovora. Trdijo, da gre za poslovno skrivnost. Glede na izkaze ERAR-ja, pa družba ni pridobila niti enega posla, kar posledično pomeni velik vprašaj tako za družbo, kot za nadzorni svet družbe.

V kolikor bi namreč družba pridobila posle (skupaj jih je bilo na voljo za več kot 100 mio evrov), bi mnenju LPR to posledično pomenilo znaten zalogaj za proračun MOM.

Zakaj so profiti ob nabavah šli v privatne žepe?

Predstavniki LPR postavljajo vprašanje, kako in na kašen način so potekale nabave materiala. Zakaj so lahko zasebniki praktično brez referenc sodelovali pri dobavah materiala za reševanje življenj, po drugi strani pa Farmadent, družba v 100% družbeni lasti, z vsemi potrebnimi referencami ni pridobila niti enega evra?  Zakaj so profiti ob nabavah šli v privatne žepe in za koliko je bil posledično oškodovan proračun MOM in proračuni preostalih občin solastnic?

Zakaj so profiti ob nabavah šli v privatne žepe in za koliko je bil posledično oškodovan proračun MOM in proračuni preostalih občin solastnic?

To so vprašanja, na katera je uprava Farmadenta in predlagatelj prodaje župan Arsenovič dolžna podati odgovore, še pred postopkom prodaje. To so vprašanja, ki so v javnem interesu in jih bo vsekakor morala obravnavati tudi posebna preiskovalna komisija Državnega zbora RS v ustanavljanju.

Lidija Divjak Mirnik je ob tem napovedala, da bo Vlado RS in ministra za gospodarstvo pozvala, k preučitvi predloga, da družbo Farmadent namesto prodaje prenesemo v upravljanje na SDH in se ji v izogib privatnim interesom dodeli funkcija ključnega državnega partnerja pri nabavi cepiva za covid-19.

Navsezadnje je družba Farmadent najbolj dobičkonosna družba v lasti Mestne občine Maribor. Zakaj torej prodajati farmacevtsko kuro, ki ne samo v Mariboru, temveč povsod po svetu nosi zlata jajca, zaključujejo v LPR.

V LPR se sprašujejo tudi, ali bomo priča še eni zgodbi, po kateri se bomo spraševali: ” Ali v Mariboru res ne znamo ceniti pozitivnih zgodb?”