Kljub ambicioznim načrtom za preoblikovanje mesta Maribor v t.i. "15-minutno mesto", kjer bi prebivalci imeli vse nujne storitve in rekreacijske možnosti na dosegu 15-minutne hoje ali kolesarjenja, se zdi ta cilj še vedno oddaljen.
Luknje in nevidne proge
Ključni del te vizije – urejene in varne kolesarske poti – je namreč v slabem stanju. Nezadostna vzdrževanost, poškodovana infrastruktura in pomanjkanje celovitih povezav med različnimi deli mesta predstavljajo resno oviro za trajnostni razvoj in spodbujanje zdravega načina življenja, saj se vedno več občanov odloča za uporabo kolesa.
"Raje se peljem z avtom, ker se je ponekod prav težko peljati s kolesom. Moraš se umikati tako luknjam na progi kot voznikom... Ponekod so pa proge čisto zabrisane in nisi ziher kje se lahko pelješ," za naš medij Maribor24 pove mariborčanka, ki kolesari na poti v službo.
Dokler se stanje ne izboljša, bo težko govoriti o resnični transformaciji Maribora v mesto, kjer bi lahko kolesarjenje postalo glavna alternativa motornemu prometu. "Kolesarske poti pregleduje preglednik v okviru rednega vzdrževanja enkrat do dvakrat tedensko," so sporočili iz Mestne občine Maribor, kar pa je odvisno od kategorije ceste oziroma kolesarske poti. "Kolesarske poti se obnavljajo po potrebi. V kolikor je kolesarska steza na vozišču, se obnavlja v sklopu ceste, sicer posebej," dodajo.
"Včasih se zdi, da se namesto mirne vožnje pelješ po poligonu," se nasmehne naša sogovornica. Doda: "Niso vse poti slabe, ampak moraš pravo izbrati, če ne te lahko po vožnji rit boli."
Tudi iz podjetja Mbajk so nam odgovorili na to temo: “Naši vzdrževalci na terenu pregledajo vsako kolo, ki ga prepeljejo iz polno zasedenih postaj na tiste s prostimi ključavnicami. Ob tem preverijo kontrolne točke, ki lahko vplivajo na varno uporabo koles. Poškodovana kolesa odpeljejo na servis v Europlakatovo delavnico, kjer jih naši serviserji sproti popravljajo in vračajo v sistem."
[[image_1_article_66664]]
Poškodovano vozišče ni le neprijetno za kolesarja, ampak se posledično lahko poškoduje tudi kolo samo. "Poškodbe so večinoma povezane z redno uporabo koles, malo je namernih poškodb. Redni letni servis koles smo opravili v januarju in februarju, tako da so bila vsa kolesa pregledana in servisirana pred začetkom kolesarske sezone,” sporočijo iz Mbajk.
Kolesarite v pravo smer?
"Pravila vožnje po kolesarskih površinah so jasna. Voznik kolesa mora uporabljati desno kolesarsko stezo, kolesarski pas gledano v smeri vožnje. V kolikor pasov ali stez ni urejenih, vozi kolesar po vozišču ob desnem robu," pojasnijo iz MOM.
Dodajo: "Vožnja v nasprotni smeri urejenih kolesarskih površin je prepovedana. Kolesar v križišču obrne v nasprotni smeri urinega kazalca in nato ponovno uporablja desno površino gledano v smeri vožnje. Pešec uporablja za svojo hojo površino za pešca (pločnik), v kolikor pločnika ni, uporablja vozišče in hodi v smeri hoje gledano po levi strani vozišča."