Kolesarjenje je šport, ki je v zadnjem času zelo v porastu, saj je pogosto združen z naravo in odklopom od vsakdanjih skrbi. Nekateri so mnenja, da je kolesarjenje po terenu mariborskega Pohorja nevarno, vendar se z razvijajočim Bike parkom Pohorje to spreminja in se vse bolj približuje ljudem, tudi tistim, ki se s tovrstnim kolesarjenjem spoprijemajo prvič.
Načrtovane so številne novosti
Bike park Pohorje ima še precej neizkoriščenega potenciala, zato je natančen program za kolesarstvo že zastavljen in močno usmerjen k realizaciji. K sedanjim enajstim progam se bosta kmalu pridružili še dve. »Na novo bomo uredili progo od vrha, ki bo prilagojena za čisto vsakogar, se pravi Flow line, ki bo prilagojen za tiste, ki se vozijo prvič, in bo primeren tudi za že bolj izkušene kolesarje. Z vrha pride nova proga Enduro trail, ki je srednje težavnosti kolesarjenja, ampak je naravna steza z lepimi razgledi, torej bomo pritegnili ljudi, ki uživajo v naravi, vmes tudi malo poganjajo kolo. Poleg tega je napovedana prenovitev proge Red line, ki teče pod gondolo in ima malo večje skakalnice,« opiše Denis Janežič, ki je prevzel vodenje nad Bike parkom. Vse omenjene izboljšave bodo dokončane že v naslednjem letu, in sicer spomladi meseca aprila. Pri urejanju kolesarskih poti pa ni cilj, da bi izključili pešce ravno nasprotno. Prizadevajo si za vzpostavitev urejenih poti za kolesarje in za pešce. Kolesarske proge se bodo z vsakim letom širile proti Arehu.
[[image_1_article_71412]]
Poskrbljeno bo tudi za začetnike
Pri vznožju Pohorja bodo vzpostavili tako imenovani Skills park, za katerega so letos že pridobili zračno blazino. Po Janežičevih besedah gre za blazino, kjer se lahko vsak nauči osnovnih kolesarskih spretnosti, saj tudi v primeru padca posameznik pristane na mehkem. »Desno od gondole bo vzpostavljena tudi prilagojena začetniška proga z malimi ovinki. Prisotna bo tudi simulacija korenine, kamenja in valovitega terena, torej da se naučiš, kako ravnati, ko naletiš na tako podlago,« razloži Janežič.
Tudi kar se tiče najema učitelja z namenom poučevanja tovrstne kolesarske vožnje in športa so načrtovane izboljšave. »Z naslednjim letom bo možnost najema učitelja za posameznika ali skupine preko podjetja Marprom, kjer bodo ponujali vodene ture po vrhu Pohorja; torej Bellevue – Areh – Šumnik – Rogla – Pesek, ob tem pa tudi vodenje po progah samega Bike parka, saj je prog vedno več in ljudje, sploh tujci, pogosto ne poznajo vseh poti,« dodaja Denis Janežič, ki načrtuje tudi obsežnejšo sposojevalnico koles, saj je s širjenjem parka uporabnikov vedno več.
Vizija je omogočanje kolesarstva čez vse leto
Kot razlaga Janežič, želijo že letos izpeljati vizijo, da bo kolesarska sezona skozi vse leto, gre torej za varianto 365 dni v letu. »Zaradi tega smo tudi spodbudili, da je celoten spodnji del proge Svetovni pokal urejen, da bo kmalu preobražen Flow line, Družinska proga pa je bila narejena letos.«
Močno si torej prizadevajo za to, da bosta kolesarstvo in smučanje lahko naenkrat v ponudbi preživljanja prostega časa. »Prizadevamo si, da bomo lahko oboje ponujali, se pravi kvalitetno smuko na Arehu in Bike park do nižin,« dodaja, saj gre za unikaten primer sočasne ponudbe obeh športnih aktivnosti. »Pogovarjal sem se s številnimi tujci in lahko rečem, da nikjer ne ponujajo kombinacije. Zgodi se, da ni dovolj snega, kar takoj vpliva na turizem, v našem primeru pa lahko zgodbo povežemo z Bike parkom, bogato kulinariko, zgodovino mesta in tudi nočitvami,« opiše Janežič, ki dodaja, da so pri nas še prednost prevozi Marpom, in sicer gondola in avtobusi, ki omogočajo, da s Pohorja do mesta prideš v nekaj minutah. »S prenovo Bike parka imamo cilj, da se v prihodnosti uvrstimo med top 5 bike parkov v Evropi, kar pomeni 40 000 kolesarjev na leto,« dodaja sogovornik.
[[image_2_article_71412]]
Novozgrajena vmesna postaja za hkratno omogočanje smučanja in kolesarstva
Pričakovati sneg pod 250 metri nadmorske višine je zaradi čedalje milejših zim tako rekoč nerealno. »Srednja postaja je mišljena, da se do tja spelje proge, tako da lahko imamo aktivnosti smučarske sezone višje, kolesarske aktivnosti pa nižje od postaje. Preko razpisa je bil narejen tudi načrt Družinske proge z začetkom pri vmesni postaji. Ta proga je krajša, bolj položna in s tem tudi primernejša za začetnike,« razlaga Janežič. »S srednje postaje želimo celo leto obratovati kot Bike park, torej da nobena kolesarska proga ne bo potekala po smučarski progi, ki bi predstavljala oviro pri vožnji in prečkanju poti,« še dodaja Janežič.
Glede na to, da je v preteklosti že potekalo Svetovno prvenstvo kolesarjenja, imamo dobro možnost, da ga spet pripeljemo nazaj, zaključi Janežič.