Kot vse kaže, bo Maribor na več lokacijah v mestu dobil merilnike hitrosti oziroma stacionarne radarje. Slednje so nam pred dnevi potrdili na Mestni občini Maribor: "MOM je trenutno v postopku pridobivanja ponudb za najem stacionarnih radarjev, ki bodo merili hitrost na točkah v mestu, ki so se izkazale kot nevarne za ranljive udeležence v prometu. Med njimi je tudi lokacija na Starem mostu. Lokacije, kjer bodo radarji postavljeni, bodo določene na mestih, ki so se izkazale kot nevarne za ranljive udeležence v prometu, določene bodo s strani strokovnih služb in posvetovalnih teles."
Podrobnosti na mestni občini ne razkrivajo, je pa med Mariborčani še vedno živ spomin na leto 2012, ko so prav radarji odnesli tedanjega mariborskega župana Franca Kanglerja. Postavitev radarjev in nadgradnja ter sistemizacija semaforskega sistema sta sprožili množične ulične proteste in privedli do menjave oblasti v mestu.
Zanimalo nas je, kako Franc Kangler po 12 letih, odkar je moral prav zaradi radarjev zapustiti županski stolček, zdaj gleda na urejanje prometa v Mariboru ter na zadnje napovedi aktualnega župana Saše Arsenoviča.
Kako kot nekdanji župan komentirate namero, da želi oblast v Mariboru ponovno postaviti stacionarne radarje?
Radarje sedaj postavljajo tisti, ki so najbolj protestirali pred občino in igrali zgodbo protestov v Mariboru. Nisem presenečen, glede na to, da Svoboda nosi v Mariboru največjo odgovornost za dejanja g. Arsenoviča.
Ali imate za aktualnega župana kakšne usmeritve ali priporočil glede tega, kako naj se loti tega projekta?
Župan je bil izvoljen, on nosi odgovornost pred občani. Do sedaj ni upošteval nobenih usmeritev, ne opozicije ne Svobode, čeprav mu v zadnjem času Svoboda vse podpre. Tako da težko dajem usmeritve aktualnemu županu.
Kako nasploh ocenjujete "živi laboratorij mesta Maribor", v katerem župan Saša Arsenovič dela eksperiment urejanja prometa v mestu (zapora Glavnega (Starega) mostu, zapora Lenta, Koroške ceste ...)?
Meni osebno je to velika neumnost. Če bi bil jaz v njegovi koži, bi me že odnesli z občine. Glede na to, da pa je g. Arsenovič levičar, je njemu v tem mestu vse dopustno. Nihče ne protestira in tudi on nikogar ne upošteva in rešpektira. In to kljub temu, da dobiva veliko protestnih pisem, tako s strani občanov kot tudi predsednikov krajevnih skupnosti in mestnih četrti.
Sam Glavnega mosta ne bi zaprl. Če bi bilo nujno potrebno, bi uvedel enosmerni promet, s čimer bi poskrbel za pretočnost prometa v mestu. Enosmerni promet bi mogoče bila rešitev, sam sem na Lentu, dokler ni garažnih hiš, načrtoval enosmerni promet. To, da sta Maistrova in Koroški most zelo obremenjena, zdaj pa še Titov most, ga ne gane.
Koroška cesta pa je obnovljena po podobnem projektu, kot smo ga naredili mi. Po moji oceni bi bilo potrebno Koroško cesto mogoče zapreti v soboto in nedeljo, med tednom pa sprostiti vsaj enosmerni promet.
Se vam zdi projekt gradnje tunela pod središčem Maribora realen?
Če bi bila to Ljubljana, bi bil to normalen projekt. Verjetno pa mora g. Arsenovič vse vprašati "Zokija" in vprašanje je, če bo "Zoki" g. Arsenoviču odobril takšno investicijo s strani države.
Ali je postavitev radarjev edini ukrep za zagotavljanje prometne varnosti na izpostavljenih točkah v mestu?
Janković je v tistem obdobju v Ljubljani postavil trikrat več radarjev kot mi v Mariboru. V Mariboru zaradi radarjev nihče ni dobil kazni, pa so kljub temu levičarji naredili proteste. Jankovića so kovali v zvezde, ker je poskrbel za prometno varnost v Ljubljani, mene pa so pribili na križ.