Dolgo obljubljena prenova mestnega potniškega prometa v Mariboru je končno na vidiku – po javni razgrnitvi, ki se je začela 12. januarja, ter nadaljnjih korakih, bi lahko nove, posodobljene avtobusne linije v Mariboru začeli koristiti že v času poletja.
Nekaj novosti tako čaka tudi vse, ki avtobuse uporabljajo na območju Bresternice, Kamnice in Rošpoha. Kako ste zadovoljni s predvidenimi spremembami? Bi sami avtobusni promet na tem območju uredili kako drugače?
Poglejmo si spremembe podrobneje!
[[image_1_article_62418]]
Linija 7 postane povezovalna linija P7
Linija 7 bi bila namenjena pokrivanju območij razpršene poselitve proti severozahodu mesta, kot sta Rošpoh in Morski jarek. Zaradi želje po enostavnosti in učinkovitosti trase, bi se ta nova linija v mestu vodila po Mladinski in Krekovi ulici.
Dodatno je zaradi potreb študentov in dijakov, ki pogosto prestopajo iz glavne železniške postaje in glavne avtobusne postaje, predvideno dodatno postajališče ŽP Maribor.
Linija 8 postane glavna linija G5
Predlaga se uvedba nove "shuttle" linije v Mariboru, ki bi povezovala glavne nevralgične točke mesta. Ta linija bi vključevala ključna območja, kot so UKC Maribor, nakupovalni center Europark, peš območje mestnega jedra z Lentom in Študentski Kampus.
Poleg tega bi linija vključevala tudi parkirni prostor Park & Ride (P&R) pod Koroškim mostom, kar bi spodbudilo uporabo javnega prevoza in zmanjšalo prometne zastoje v mestu.
Med poletnimi meseci je predvideno, da se bo linija podaljšala do priljubljene destinacije Mariborskega otoka. Ob izgradnji mobilnostnega vozlišča v Mariboru se načrtuje še dodatno podaljšanje linije do železniškega trikotnika.
Za izboljšanje dostopnosti in udobja bodo vzpostavljena nova postajališča pri nakupovalnem centru Europark in na Lentu. Na tej liniji bodo obratovali izključno električni avtobusi.
Linija 15 postane povezovalna linija P15
Predvideno je dodajanje postajališča ŽP Maribor namesto TPC City. Krožna vožnja v Košaški dol se nadomesti s spremenjeno linijo 17.
Linija 17 postane povezovalna linija P17
Trasa se poenostavi in skrajša. Povezuje Ribniško selo z AP Mlinsko in Košaški dol. Povezava Studenc z UKC Maribor in mestnim jedrom se nadomesti s spremenjeno linijo 19 oziroma G4.
Kaj so prednosti in kaj pomanjkljivosti napovedanih sprememb?
Dobrodošle spremembe avtobusnih linij na tem delu mesta gotovo vključujejo posodobitev linije 7, ki bo bolj prilagojena dejanskim potrebam prebivalcev. Smiselno se zdi tudi preoblikovanje linije 8 v glavno mestno linijo G5, ki bo za prehod čez mestno jedro gotovo nadvse uporabna, medtem ko več pomislekov zbujajo spremembe linije 15, ki odslej ne bo več stala na postajališču TPC City.
Kaj na spremembe pravite vi?
Kaj točno pa napovedane spremembe potniškega prometa v Maribor sploh prinašajo?
Korenita prenova mariborskega potniškega prometa prinaša številne novosti, med katerimi je ključno omeniti:
- korekcije prav vseh mariborskih avtobusnih linij;
- kategorizacijo avtobusnih linij v glavne, povezovalne in intergrirane šolske;
- prilagoditev voznih redov;
- večja frekventnost odhodov glavnih avtobusnih linij;
- nove linije, ki bodo povezale doslej »nepovezane« dele mesta ter
- boljšo dostopnost prebivalcev Maribora do avtobusnih postajališč.
Bistvena sprememba bo tako predvsem kategorizacija avtobusnih linij v glavne avtobusne linije, povezovalne avtobusne linije ter integrirane šolske linije. Predvsem glavne avtobusne linije bodo tiste, ki bodo v Maribor vnesle »duh velikih zahodnih mest«, saj bodo avtobusi v okviru teh linij, ki bodo povezovale ključne točke Maribora, vozili na 10 oziroma na največ 20 minut.
Po drugi strani bodo avtobusi na povezovalnih linijah vozili manj pogosto kot na glavnih, vseeno pa bodo korekcije avtobusnih tras z dodanimi novimi avtobusnimi linijami meščanom omogočali boljšo dostopnost do želene točke potovanja.
Predlagane spremembe omrežja javnega prevoza v Mariboru vključujejo vzpostavitev 6-ih glavnih linij. Te linije so G1 (Tezno), G2 (Nova vas), G3 (Mestna krožna linija (v obe smeri), G4 (Studenci), G5 (mestna linija po Lentu) in G6 (Vzpenjača). S vzpostavitvijo glavnih linij bo ustvarjen učinek mreže, ki omogoča udobnejše prestopanje, zaradi krajšega čakalnega časa.
Dobrodošla novost: povezave Pobrežja in Tezna, Pobrežja in Studencev, Južne tangente …
Avtobusnim linijam se tako v okviru prenove pridružuje nekaj novih, ki bodo povezale doslej nepovezane dele mesta – z avtobusno linijo bo ustvarjena neposredna povezava Pobrežja in Tezna skozi Stražunski gozd, povezana bo »Južna tangenta« Maribora, znova se vzpostavlja linija, ki bo povezovala Koroška vrata s središčem mesta …
Predlagane povezovalne linije so: P4 Studenci, P7 Kamnica, P9 Zrkovci, P10 Malečnik, P11 Razvanje, P12 mestna krožna linija (v obe smeri), P13, Črnogorska, P14 Limbuš-Ledina/Malečnik, P15 Bresternica, P16 Zg. Duplek, P17 Ribniško selo – Košaški dol, P 18 Pekre, P22 E’Leclerc – Šentiljska.
Gradivo, kjer so predstavljeni predlogi sprememb javnega potniškega prometa, je javno razgrnjeno od 12. januarja 2024 do vključno 12. februarja 2024, ogledate pa si ga lahko tukaj.