Jerneja Trofenik Dimnik, ki smo jo lahko spremljali v šesti sezoni kuharskega šova Masterchef, je prejšnji teden zaprla svojo slaščičarsko trgovino Cukershop. Trgovina je obratovala skoraj dve leti, nahajala se je na Prešernovi ulici 12a v Mariboru.
Razlogi za zaprtje tičijo v problemih slaščičarske branže
Razlog za zaprtje ni bil neobiskanost, saj so strank in dela imeli več kot dovolj, je povedala Jerneja. "V slaščičarstvu je toliko enih pravil, zakonov, predpisov, da nas obiskuje horda inšpektorjev, med drugim so nekateri nečloveški in bodo tako dolgo tečnarili, da najdejo nekaj, da imajo potem razloge za kontrolne preglede, ki pa se plačajo, in spet država kasira, pa čeprav te kontrolirajo zaradi neumnih malenkosti. Na primer, jaz nisem v HACCP mapi mela navodil sama zase, kaj naredim z zažganimi piškoti," je Trofenik Dimnik začela s pripovedovanjem o problematiki slaščičarske branže, ki jo je ovirala pri delu.
Problem je tudi v cenah surovin, ki so v zadnjem letu šle v nebo. Če pa delaš s kvalitetnimi sestavinami, zagovornik katerih je Jerneja, pa je to precej visok strošek. "Posledično bi morali tudi mi dvigniti cene, ampak že sedaj smo za mnoge Mariborčane bili predragi. Žal je v Ljubljani kos torte tudi 50-60 % dražji, a mi damo za surovine isto ceno kot slaščičarji v Ljubljani," dodaja. Tudi napovedana nova davčna reforma bi bila preveč zahtevna.
Država ne prihaja nasproti z rešitvami, ravno nasprotno
Jernejin cilj ni bila nikoli masovna proizvodnja, pri kateri se uporablja veliko mešanic in polizdelkov in je stroškovno bolj dobičkonosna. "Jaz sem želela narediti zgodbo lokalno, butično in kvalitetno, žal se pa tukaj računica ne izide in to je težava, ki muči mnogo mini butičnih slaščičarjev in vem vsaj za 4, ki so prenehale dejavnost v teh mesecih iz istih razlogov," razlaga Trofenik Dimnik.
Kot nam je znano država daje poudarek kvaliteti, lokalnem, BIO, EKO, po drugi strani pa vlaga v veleprodajo in masovne proizvodnje, ki ne dosegajo teh standardov, ki jih nudi butično.
Največji problem je nezdrava konkurenca in črni trg
»Največji problem, ki se me je dotaknil, pa je nezdrava konkurenca in črni trg. Tega je preveč in mi, ki delamo po pravilih, temu ne zmoremo konkurirati, država po drugi strani pa s svojimi ukrepi oz. neukrepi podpira delo na črno. In zakaj bi mi od kosa torte plačali 50 % državi? Kje so se ostali stroški? Medtem ko lahko drugi delajo doma na črno in celotni izkupiček pospravijo v žep ter se jim ni treba ubadati z nobenimi predpisi," poudarja Jerneja.
Opozarja tudi na naslednje: "Seveda butično pomeni večje stroške in višje končne cene, ki pa si jih žal danes marsikateri potrošnik ne more privoščiti. Tukaj bi morala država tudi priti nasproti s kakšnimi rešitvami, ne pa da nas še dodatno obremenjuje, in takrat bi lahko butično v naši državi zaživelo. Za zgled si radi jemljemo severne sosede, tukaj pa smo slepi. Skandinavci so primer odlične prakse na tem področju, mi smo tukaj žal še celo za Balkanom."
Blagovna znamka ostaja, primarno delo bo v kuhinji gostilne Mencinger v Gornji Radgoni
Kot je povedala Trofenik Dimnik, blagovna znamka Cukerpekarca ostaja še naprej, torte po naročilu bo ustvarjala v zelo omejenih količinah. Ostaja pa blog z recepti, vlogi in sodelovanja s podjetji. Še naprej bo delala kot ustvarjalka vsebin na področju kulinarike. "Moje novo primarno delo pa bo v kuhinji. Pridružila sem se ekipi gostilne Mencinger v Gornji Radgoni, ki je pravkar pridobila prvo Falstaffovo vilico. S šefom Matejem sva se takoj zaštekala, imava zelo podobne poglede na hrano in nore ideje, tako da ne dvomim v še eno uspešno zgodbo," pove Jerneja, ki nas obenem vse vabi v njihovo restavracijo v času jesenskega Tedna restavracij.