Konec novembra lani se je po nekaj mesečni prekinitvi obratovanja ponovno zagnala Krožna kabinska žičnica na Mariborskem Pohorju. Izgradnja vmesne postaje je bila načrtovan že v okviru izgradnje obstoječe KKŽ v letu 2009, vendar je takrat zmanjkalo časa in sredstev zanjo. Tako je bila postavljena šele v letu 2023 v okviru projekta Modernizacija žičniških naprav in izgradnja outdoor centra Maribor – Areh, v skupni vrednosti 7,5 milijona evrov, za katerega je Marprom prejel skoraj šest milijonov evrov državnega denarja.

Izgradnja vmesne postaje, locirane za 8. stebrom žičnice, je predstavljala tehnično zahteven poseg, saj je bilo treba ob sami postaji tudi postaviti dva dodatna stebra, še dva obstoječa stebra pa zamenjati, so pojasnili pri podjetju Marprom.

Pri vmesni postaji je zanimiv tudi način vožnje, saj je med vožnjo s krožno kabinsko žičnico v smeri navzgor mogoče vstopanje in izstopanje tudi na vmesni postaji, medtem ko vožnja navzdol poteka enako kot doslej. V svetovnem merilu sicer ne gre za posebnost. Na večjih evropskih smučiščih so se tovrstne postaje izkazale za uspešne. Takšni sta denimo žičnici 'Schindlergratbahn' na avstrijskem smučišču v St. Antonu in žičnica 'Rotkoglbahn' na priljubljenem smučišču Sölden. Za kako dobro investicijo pa se je v resnici izkazala vmesna postaja na Mariborskem Pohorju?

Velik potencial, a usmerjen v poletne mesece

Kot pravijo v Marpromu iz skupine JHMB, ima vmesna postaja veliko potenciala in predstavlja pomembno pridobitev za razvoj Pohorja 365. A nadaljujejo,  da gre v začetni fazi predvsem za motorični park in kolesarsko progo. Ta pa sta povezana predvsem s poletno sezono. »Glede na to, da je na Pohorju trenutno še v teku zimska sezona, o številu vstopov/izstopov na vmesni postaji za zdaj ni smiselno govoriti. Nova kolesarska proga med vmesno in spodnjo postajo KKŽ bo sicer lahko v uporabi tudi pozimi, ko ne bo naravnega snega, a trenutno še ni uradno odprta,« so nam dejali v podjetju.

Glede na vsa dejstva in na odgovore, ki smo jih prejeli tudi tokrat, se je že ob začetku gradnje vmesne postaje porajalo vprašanje, zakaj je bilo potrebno žičnico zapreti ravno v višku poletne sezone?

Ranko Šmigoc, direktor podjetja Marprom d.o.o., nam je takrat odgovoril, da so bili s terminom izgradnje, predvsem pa montaže vmesne postaje, vezani na dobavni rok proizvajalca, ki glede na zaključek postopka javnega naročila in podpisa pogodbe ni mogel zagotoviti potrebne tehnološke opreme pred koncem julija, po drugi strani pa je moral biti projekt, ki zahteva do dva meseca časa za montažo, preizkušanje ter pridobivanje dovoljenj, končan do konca oktobra. Ta rok pa je bil vezan na rok koriščenja evropskih sredstev in ga predpisuje Evropska unija. »Tako da je edini možen termin za montažo in zaprtje naprave zaradi le-te v avgustu in septembru,« je za Maribor24 dejal Šmigoc. 

Otroška igrala brez otrok 

Na januarski seji mestnega sveta pa je na (ne)smiselnost postavitve igral ob vmesni postaji opozoril Zdravko Luketič. »Pri vmesni postaji vzpenjače na Pohorju lahko občani med vožnjo z gondolo opazimo velika, nova otroška igrala. Glede na lokacijo se sprašujemo, ali je to bila premišljena in pametna poteza odgovornih ali še ena izmed odločitev, ki zasleduje napačne cilje. Vmesna postaja ni postavljena ob utrjenih in obljudenih gozdnih poteh, ki bi jih uporabljali občani ali turisti množično. Niti ob progi za smučanje,« je dejal mestni svetnik.

Kot so za Večer pred kratkim pojasnili v Javnem holdingu je zaradi narave razpisa, usmerjenega v krepitev poletnega turizma, prijavitelj ob žičniški infrastrukturi vključil v projekt še druge produkte, kar je vplivalo na večji delež sofinanciranja naložbe. Med temi produkti so bili tudi gibalni parki, ki v poletnih mesecih privabljajo predvsem najmlajše obiskovalce in družine. »Če bi se vseeno izkazalo, da na tej lokaciji ne bodo dosegla načrtovanega namena, pa jih še vedno lahko v treh letih od končanja projekta premestimo na drugo, bolj primerno lokacijo,« pa so za medij še odgovorili v holdingu. 

Očitno bo potrebno na pravi potencial vmesne postaje res počakati do poletne sezone, upravljalci pa že obljubljajo dodatne vsebine, s katerimi bi lahko opravičili izgradnjo vmesne postaje. »Že snujemo tudi vsebine, ki bodo v prihodnje še bolj osmislile vmesno postajo – ob kolesarskih progah še morebitno traso gorskih gokartov (eno bomo že imeli na trasi Ruške), zipline, progo za sankanje do doline, povezovalno progo med Habakukom in vmesno postajo KKŽ ... «