Počasi, a zanesljivo Partizanska cesta doživlja prenovo. Na prehodu za pešče pri Frančiškanski cerkvi smo opazili sveže označeno kolesarsko pot, ki izstopajoče vijuga med t.i. zebro. »Konkretno narisana označba pomeni prehod kolesarja, ki se pripelje iz smeri Titovega mostu in hoče nadaljevati pot proti Grajskemu trgu, v t.i. shared space, ker drugje ne more peljati,« so nam rešitev razložili na Mestni občini Maribor. Nasproti poslovalnice pošte pri železniški postaji pa smo opazili nadaljnje uvajanje t.i. zelenih pasov pri ločevanju kolesarske steze. Toda če je za zeleni pas na začetku Partizanske ceste več prostora, ga je tukaj manj. Premalo.
Preplastitev asfalta
Dela na projektu »Ureditev kolesarskih površin« sicer izvaja podjetje PGGH, projektno dokumentacijo je naredilo podjetje Geotada. »Sam projekt je bil revidiran s strani Fakultete za gradbeništvo v Mariboru,« so nam posredovali iz občine, ko smo se pozanimali o konkretnih izvedbenih rešitvah talne prometne signalizacije.
Na vprašanje, kolikšen je bil strošek prenove križišč(a) na Partizanski, ki je bilo dokončano v minulih dneh in katera dela so bila vse opravljena (poleg asfaltiranja), so nam odgovorili, da se je poleg preplastitve v križiščih na novo uredila horizontalna signalizacija: »Predmetni posegi so v okviru navedenega projekta in niso del samostojne investicije, zato vam v tem trenutku ne moremo podati točnih vrednosti.«
Na vprašanje, kolikšen je bil strošek prenove križišč(a) na Partizanski, ki je bilo dokončano v minulih dneh in katera dela so bila vse opravljena (poleg asfaltiranja), so nam odgovorili, da se je poleg preplastitve v križiščih na novo uredila horizontalna signalizacija: »Predmetni posegi so v okviru navedenega projekta in niso del samostojne investicije, zato vam v tem trenutku ne moremo podati točnih vrednosti.«
Za razbitje monotonosti
Partizanska cesta je sicer že poleti na pločnikih doživela prenovo, ki je vključevala nove zelene pasove, napolnjene z zemljo. Prakso nadaljujejo vzdolž ulice proti prav tako prenovljeni Šentiljski. A za razliko od širokega pločnika za začetku ulice je prostora na koncu ulice precej manj. Zeleni pas je bolj stisnil pešce ob steno in jim namenil manj prostora, še zlasti za vozičke.
Ker je ob Partizanski cesti veliko utrjenih površin (beton, asfalt, tlakovci), se je vodstvo MO Maribor odločilo, da razbije to monotonost z umestitvijo zelenih pasov.
Zakaj znova takšno razločevanje, kakršno je že sicer na Partizanski, čeprav je na tem odseku vidno manj prostora? »Ker je ob Partizanski cesti veliko utrjenih površin (beton, asfalt, tlakovci), se je vodstvo MO Maribor odločilo, da razbije to monotonost z umestitvijo zelenih pasov,« je pojasnilo občine, ki je sooblikovala rešitev v sodelovanju s krajinskim arhitektom Robertom Gostinčarjem.
Zadostni gabariti po veljavni zakonodaji
Na naše vprašanje, kako komentirajo, da občani trdijo, kako bo premalo prostora za pešče, zlasti za tiste z vozički, pa so odvrnili: »Površine za pešce ob Partizanski cesti imajo zadostne gabarite po veljavni zakonodaji.« V zelene pasove bo sicer vgrajeno nizko grmičevje, za dela pa je šele v teku razpis za izbiro izvajalca.