Policijska uprava Maribor za nadzor hitrosti uporablja 31 naprav za merjenje hitrosti, dodatno pa so na območju nameščeni še štirje stacionarni radarji, ki jih upravlja Generalna policijska uprava. Kot so povedali za Večer, gre pri večini naprav za ročne laserske merilnike ProLaser 4 in Traffi Patrol, ki jih je kar 23. Policisti uporabljajo tudi tri merilnike TruCam z vgrajenim videosistemom, tri dopplerske radarje MultaRadar C in CD, nameščene v službenih vozilih, ter dva sistema Provida za videonadzor prometa.

Policija izvaja meritve hitrosti na dva načina

Odločitev o tem, kje in na katerih točkah bodo policisti merili hitrost, je prepuščeno načelnikom posameznih policijskih postaj znotraj PU Maribor. Policija izvaja meritve hitrosti na dva načina: z asistenco in brez nje.

Meritve z asistenco pomenijo, da policisti voznika ob prekoračitvi hitrosti ustavijo na kraju samem in izvedejo postopek. Pri meritvah brez asistence pa gre za t. i. naknadno ukrepanje, voznik je posnet s tehničnimi sredstvi, obvestilo o prekršku pa prejme po pošti. Kot je za Večer pojasnil Marjan Ferk iz sektorja uniformirane policije PU Maribor, se meritve brez asistence pogosto izvajajo na mestih, kjer bi bilo zaradi gostega prometa ustavljanje vozil nevarno, hkrati pa omogočajo taktično presenečenje tam, kjer vozniki nadzora ne pričakujejo. Meritve brez asistence sicer zahtevajo več administrativnega dela za policiste.

Kot je pokazala nedavna preventivna akcija, ki je potekala po vsej državi, ostaja neprilagojena hitrost ena največjih težav v prometu. V enem samem tednu so policisti zaznali kar 4691 prekoračitev hitrosti, od tega 1443 zgolj v enem dnevu, v času t. i. maratona nadzora hitrosti. Policisti PU Maribor tako s kombinacijo preventivnega in represivnega delovanja prispevajo k večji varnosti na cestah.