V uredništvo Maribor24.si smo prejeli pismo bralca, ki je opisal veliko praznično gnečo kolesarjev, ki so na Pohorsko vzpenjačo čakali tudi po eno uro. Bralec je sicer uvodoma pohvalil trud, ki je bil vložen v razvoj Bike park Pohorja, ki je tudi obrodil sadove, saj je obiskovalcev vsako leto več. »Temu dejstvu se žal niso prilagodila starodavna, rigorozna pravila, ki so bila vzpostavljena ob postavitvi nove vzpenjače skoraj 15 let nazaj,« je v svojem zapisu oster. 

Na gondolo čakali tudi po eno uro

Kot meni bralec, je bila vsaka druga kabina za kolesarje takrat smiselna, saj je bilo teh za vzorec, pohodnikov pa veliko. »Danes je slika povsem drugačna. Gneča za čakanje kolesarjev na gondolo je stalnica že nekaj let, ampak očitno odgovornih to niti malo ne moti. Zelo pa to moti obiskovalce, ki tega pravila ne morejo razumeti. Namreč kolesarji na sončno soboto čakajo tudi 30 minut na vožnjo. Pešec, ki pride mogoče en na pet minut, seveda ne rabi čakati,« nadaljuje. 

[[image_1_article_64914]]

A hkrati opozori, da je stanje ta konec tedna še eskaliralo. »Na gondolo se je čakalo tudi eno uro. Med obiskovalci je vladalo veliko slabe volje, predvsem ob pogledu na vsako drugo gondolo, ki se je gor peljala prazna, kajti pohodnikov je za vzorec,« opiše prejšnji konec tedna.

[[image_2_article_64914]]

Ob tem se sprašuje: »Ali je res misija nemogoče vse gondole opremiti s plastično folijo na klopeh? Pohodniki še vedno lahko koristijo te gondole, obratno pa ne«. Odgovorne opomni, da se sezona dejansko sploh še ni začela. Otvoritev je namreč napovedana za 20. april.

Kaj pravi Marprom?

Za odgovore in pojasnila smo se obrnili na podjetje Marprom, ki upravlja s Pohorsko vzpenjačo. Kot pravijo pri podjetju, je bila gneča pred spodnjo postajo krožne kabinske žičnice pretekli vikend posledica več dejavnikov: »Med drugim je večina konkurenčnih kolesarskih parkov v tujini trenutno še zaprta, kar posledično vpliva na obisk kolesarjev iz sosednjih držav. Poleg tega ta čas še veljajo nižje cene vozovnic za Bike park Pohorje Maribor«.

Od skupno 64 kabin jih je 46 opremljenih za prevoz kolesarjev in koles.

Nadaljujejo, da v »kolesarske« kabine načeloma ni mogoče namestiti ostalih potnikov, saj je v njih (zlasti zgodaj spomladi in pozno jeseni) pogosto blato, čiščenje pa poteka z vodo po koncu dnevnega obratovanja. Zato mora podjetje Marprom kot upravljavec Pohorske vzpenjače ohranjati zadostno število »običajnih« kabin, da lahko vsem skupinam potnikov zagotavlja ustrezen standard prevoza. 

V nadaljevanju sezone bosta delovali še sedežnici, dolgoročno rešitev lahko tudi nove kabine

V nadaljevanju sezone, ko bo Bike park zaživel v polnem obsegu, bosta za prevoz kolesarjev (in tudi drugih obiskovalcev) delovali še sedežnici Radvanje in Ruška. Pri tem bodo kolesarjem na voljo tudi vozovnice samo za uporabo sedežnice Radvanje ali Ruška, ki bodo cenejše od vozovnic za uporabo celotnega kolesarskega parka. »Zato pričakujemo, da bosta omenjeni sedežnici razbremenili krožno kabinsko žičnico,« pravijo pri Marpromu.

V primeru, da se bo gneča ob vstopu kljub temu nadaljevala, pa bo Marprom v sodelovanju z lastnico žičnice, Mestno občino Maribor, razmislil še o možnih dodatnih ukrepih. »Dolgoročno morda tudi o nabavi nekaj dodatnih kabin; maksimalno število kabin na žičnici bi lahko bilo 80, če bi jih seveda dokupili, kar pa bo odvisno od finančnih zmožnosti in nadaljnje rasti števila uporabnikov Pohorske vzpenjače, vključno s kolesarji in pohodniki,« napovedujejo pri podjetju.