V Mariboru so v okviru projekta Tribute, ki se osredotoča na inovativno in trajnostno mobilnost v mestih, nabavili šest običajnih električnih koles, s katerimi bodo promovirali kolesarjenje, ter osem specialnih električnih koles, ki bodo namenjena uporabi ranljivim skupinam, kot so starejši in osebe z gibalnimi ovirami, ali za prevoz tovora.
V projektu, vrednem skupno 3,3 milijona evrov, sodeluje devet partnerjev iz sedmih držav. V tem okviru so v Mariboru med drugim tudi izvajali različne aktivnosti promocije javnega potniškega prometa in kolesarjenja ter nabavili mini električno vozilo Maister, ki že nekaj časa brezplačno prevaža ljudi po mestnem jedru, je na včerajšnji novinarski konferenci v okviru Evropskega tedna mobilnosti povedala Mateja Bitenc iz občinske projektne pisarne.
Paraolimpijec in parakolesar Primož Jeralič je pojasnil, da je Maribor šele tretja občina v Sloveniji, ki ima prilagojena kolesa za invalide. “Morate vedeti, da večina invalidov nima možnosti preizkusiti tega, kar je nekaterim samoumevno, to je gibanje, kolesarjenje, veter v laseh. S temi kolesi jim to omogočate in res me veseli, da pri ukrepih trajnostne mobilnosti mislite tudi na ranljive skupine v družbi,” je dejal.
Specialna kolesa za invalidska društva
Nabavljena specialna kolesa bodo v Mariboru najverjetneje dali v uporabo invalidskim društvom, običajna električna kolesa pa bo uporabljala Regionalna razvojna agencija (RRA) za Podravje – Maribor za promocijo Dravske kolesarske poti. Kolesa za prevoz tovora naj bi uporabljala občinska družba Mestne nepremičnine za tržnično dejavnost.
Projekt Tribute se je uradno zaključil konec junija in se sofinancira iz evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru programa Interreg Jadransko-jonski program.
Podžupan Samo Peter Medved je pojasnil, da je mesto v zadnjih 20 letih priča velikim spremembam na področju trajnostne mobilnosti. “Čeprav ukrepi sprva, predvsem pri preurejanju namembnosti javnega prostora, vzbujajo polemike, jih na koncu, ko so realizirani, ljudje sprejmejo in rezultati so pozitivni. Zato bomo z njimi nadaljevali tudi v prihodnje,” je dejal.
V načrtih še več aktivnosti v Mariboru in okolici
Med načrtovanimi aktivnostmi je med drugim omenil rekonstrukcijo železniške povezave z Rušami in izgradnjo mobilnostnega vozlišča na t.i. železniškem trikotniku, prenovo linij javnega avtobusnega prometa s preureditvijo Trga revolucije, še vedno razmišljajo na občini tudi o omejitvi prometa na Starem mostu.
Direktor RRA za Podravje – Maribor Uroš Rozman je povedal, da je razvojna agencija eden od partnerjev projekta regionalnih centrov mobilnosti, v okviru katerega med drugim pomagajo občinam pri načrtovanju kolesarskih povezav. “V okviru tega projekta smo pomagali pri načrtovanju državne kolesarske povezave na relaciji Šentilj – Maribor – Slovenska Bistrica in potem naprej proti savinjski regiji,” je dejal.
Naredili so tudi študijo izvedljivosti avtobusne linije, ki bi povezovala ovršje Pohorja in tako izboljšala pogoje za kolesarjenje na tem območju. Z mariborsko občino pa snujejo še prve korake k uvedbi javnega potniškega prometa na Dravi. “V naslednjem letu se načrtuje vzpostavitev povezave z ladjico med Sidrom v Bresternici in Drava centrom v Limbušu, ki bo povezala ti dve pomembni točki tako z vidika kolesarjenja kot turizma,” je pojasnil Rozman.