Danes je mestni avtobus na liniji 7 – Kamnica opravil prvo podaljšano vožnjo do postajališča Morski Jarek – Rošpoh v občini Kungota. Župan Mestna občina Maribor Saša Arsenovič in županja Občine Kungota Tamara Šnofl sta namreč pred kratkim podpisala pogodbo o podaljšanju avtobusne linije številka 7 od obračališča Rošpoh do Morskega jarka in s tem povezala obe občini. Obstoječa vožnja se je na ta način podaljšala za slaba dva kilometra, v Morskem jarku pa so uredili tri nova počivališča (Morski jarek – vrtovi, Morski jarek – Kozjak in Morski jarek – Rošpoh). V prvi vrsti je bila podaljšana linija želja prebivalcev Krajevne skupnosti Kamnica, kjer imajo Mariborčani veliko vrtičkov, idejo pa sta kasneje podprli Mestna občina Maribor in Občina Kungota.
Kungoška županja Tamara Šnofl, ki se je danes v družbi mariborskega podžupana Sama Petra Meveda, direktorja Marproma Ranka Šmigoca in Mitje Klemenčiča z Urada za komunalo, promet in prostor popeljala na podaljšani liniji, je dejala, da je vesela podaljška avtobusne linije. “Zagotovo gre za izjemno pomembno pridobitev. Prvič se je zgodilo, da mestni potniški promet poteka deloma tudi na območju naše občine. To je bila dolgoletna želja krajanov, zlasti tistih na območju Morskega jarka. Zaenkrat smo se odločili za pilotni projekt v testnem obdobju do konca leta 2023. Če bo odziv dober, se bomo zagotovo še pogovarjali o morebitnem podaljšanju linije oziroma o obdržanju te linije.”
Mestna občina Maribor je v preteklosti že vzpostavila povezavo javnega potniškega prometa do Botaničnega vrta v Hočah in povezavo linije 16 do Dupleka. “Takšnih povezav z mestnimi avtobusi med občinami bi si želeli še več, ampak žal na tem področju nimamo sofinanciranja s strani države,” pa je dodal podžupan Samo Peter Medved. Izvedba nove linije bo mestno občino stala 18.000 evrov, Občino Kungota 2.000 evrov.
Za prenovo celotnega javnega potniškega prometa v Mariboru so izdelane tri različice študije
V Mestni občini Maribor se sicer obeta prenova celotnega potniškega prometa, kar bi naj bilo po zagotovilu podžupana Medveda realizirano v letu 2023. “Imamo izvedeno študijo in izdelane predloge.” Kot je dodal Mitja Klemenčič z Urada za komunalo, promet in prostor, gre za dolgoročno vizijo javnega potniškega prometa v naslednjih desetih letih ter za kratkoročne ukrepe. “Študija upošteva vključevanje javnega potniškega prometa s planiranjem prostorskega načrtovanja. Gre za ukrepe združevanja linij, pogostejše odhode avtobusov in infrastrukturne ukrepe, kot so prioritete v krožiščih in hitrostne ovire v prid javnemu potniškemu prometu. Izdelane in ovrednotene so bile tri variante, ki jih bomo z javnostjo predelali v naslednjem letu.” Študija je pokazala, da pri najbolj zasedenih avtobusnih linijah (linija 1, linija 6, …) niso smiselne večje spremembe, tiste, ki pa so bolj zapletene za uporabnike, pa naj bi se združevale (npr. linija 17). Študija je tudi pokazala, da je eden ključnih izzivov v Mariboru pot do informacij. “Predvsem je pomembna digitalizacija informacij. Načrtujemo razvoj mobilne aplikacije, ki bo prikazovala prihode avtobusov v realnem času. S tem bomo prvi v Sloveniji, ki bomo to izvedli.”