Pred popolno zaporo Koroške ceste, ki bo trajala od 31. januarja do predvidoma 30. aprila, so na novinarski konferenci Mestne občine Maribor predstavili organiziranost cestnega prometa ter ukrepe za povečanje pretočnost in varnosti cestnega prometa v času del.
Izvajalec v projektu Prenova Koroške ceste, na odseku od križišča Koroške ceste in Strossmayerjeve ulice, ki ga dnevno prevozi med 14 in 15 tisoč vozil, je podjetje Nigrad. Dela bodo izvajali enovito, hkrati na celotnem območju, zato bo Koroška cesta v smeri od vzhoda proti zahodu predvidoma tri mesece v celoti zaprta za motorni promet. Za pešce in kolesarje bodo ves čas urejeni prehodi, so zagotovili pristojni.
Stanovalce naprošajo tudi za strpnost
Podžupan Samo Peter Medved je povedal, da prihajajo v najtežjo fazo v mestu, saj bo prihajalo do največjega odrekanja, zato naprošajo stanovalce za strpnost. »Gre za velike premike v prometu in spremembe navad tako prebivalcev kot obiskovalcev v mestu, zato smo se dlje časa in tudi dobro pripravili,« je zagotovil podžupan.
Samo Peter Medved: »Gre za velike premike v prometu in spremembe navad tako prebivalcev kot obiskovalcev v mestu, zato smo se dlje časa in tudi dobro pripravili.«
Imeli so že sestanek s stanovalci in poslovnimi subjekti na Koroški cesti, ki imajo parkiranje urejeno na svojih dvoriščih oziroma v bližnjih garažah. Slednji bodo lahko dobili začasne dovolilnice za parkiranje v coni 4.
Omilitveni ukrepi ob zaprtju
Strokovnjaki s Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru so med drugim v okviru integralnega projekta LIFE IP CARE4CLIMATE – Za podnebje gre identificirali točke, na katerih pričakujejo največje zastoje in predlagali ukrepe za čim boljšo pretočnost ter večjo varnost prometa. Matej Moharić iz omenjene fakultete je dejal, da so pripravili omilitvene ukrepe ob zaprtju, medtem ko je cilj projekta zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v Sloveniji do leta 2030 z namenom prehoda v nizkoogljično družbo. »Zapora bo vzpostavljena v dveh fazah. Prva je popolna zapora med krožnim križiščem na Glavnem trgu in do uvoza v PGD Maribor mesto, a bo vseeno zagotovljen koridor za pešce. V vmesnem času se gasilci selijo v avtobusno postajo v Mlinski ulici,« je dejal Moharić in o drugi fazi dodal, da bo ta med krožiščem pri tržnici in uvozov k omenjenim gasilcem. Intervencijska pot bo urejena do zapore, v nujnih primerih bo izvajalec poskrbel za dostop, pa tudi obratovanje trgovin naj bi potekalo kot običajno.
Urejeni bodo koridorji za pešce in kolesarje. V skladu z dinamiko del ob izvajalec koridor spreminjal, zagotovljeno bo tudi vodenje kolesarjev po Gosposki ulici do Ulice 10. oktobra in naprej po Slomškovem trgu v smeri proti zahodu.
Izračune pričakovanih obremenitev izdelali na fakulteti
Pričakovane obremenitve v mestu so na omenjeni fakulteti izračunali na podlagi zaprtja Koroške ceste v letu 2015. V času zapore bodo izvedli začasno semaforizacijo križišča Krekove in Strossmayerjeve ulice, ukinitev levega zavijalnega pasu iz Loške ulice v Ulico kneza Koclja, v križišču Cankarjeve ulice in Partizanske ceste pa bodo podaljšali zelene faze za izvoz iz Cankarjeve ulice na Partizansko cesto, možnost zavijanja desno iz levega pasu, uvedbo drugega pasu za razvrščanje avtomobilov na križišču Partizanske ceste in Prešernove ulice v smeri proti TC City.
Spremembe semaforskih programov bodo v križiščih Gosposvetska-Turnerjeva, Gosposvetska- Strossmayerjeva, Cankarjeva-Partizanska, Partizanska-Prešernova, Partizanska-Mlinska, Ulica kneza Koclja-Vošnjakova ulica in Dravograjska-Erjavčeva. Za večjo pretočnost prometa bodo začasno ukinili parkirna mesta na severni strani vozišča na odsekih Mladinska ulica med Turnerjevo in Tyrševo ulico ter Maistrova ulica med Ulico heroja Staneta in Prešernovo ulico. V Cankarjevi ulici pa v delu med dvignjenim prehodom za pešce in semaforjem.
Ukinjena parkirna mesta bodo nadomestili s parkirnimi mesti K+R (Kiss-and-Ride), ki so namenjena za dostavo otrok v šolo, dva tedna bodo prisotni tudi prostovoljci SPV. Da bi na teh obremenjenih odsekih zagotovili večjo prometno varnost pešcev, bodo dodatno osvetlili prehode za pešce v Mladinski ulici (pred Pravno fakulteto), v križišču Mladinske in Tyrševe ulice, v križišču Maistrove ulice in Ulice heroja Staneta ter v križišču Maistrove in Kersnikove ulice.
Le okoli 80 lokalnih avtobusov dnevno
Podžupan Medved še pravi, da bo Koroške ceste po odprtju odprta v obe smeri za okoli 80 lokalnih avtobusov dnevno, odprta bo za osebni promet, na začetku in koncu Koroške ceste pa bodo potopni valji, s katerimi bodo lahko ob koncih tedna in prireditvah občasno zapirali promet. »Bo pa prepovedana vožnja za medkrajevni potniški promet in tovorna vozila,« je pojasnil podžupan in sklenil, da želijo v mestu zagotoviti trajno ureditev prometa, ki predvideva tudi zaprtje v historičnem mestnem jedru.