Mariborska občina je meseca septembra 2020 objavila razpis, s pomočjo katerega je iskala izvajalca del za hortikulturno ureditev krožišča pri Štuku in krožišča Ljubljanske ulice in Ulice Pariške komune. Razpis je predvideval tudi ureditev zelenih otokov na Partizanski cesti v Mariboru.
Izvajalec del je mariborsko podjetje Moga d.o.o., ki bo zasadilo tiste grmovnice, ki so navedene v popisu projekta: spireje, brinje, liguster, češnimi in potentile. Vrednost opisanih del znaša okoli 95 tisoč evrov. Izvajalec ima 30 dni časa za končanje del.
V Mariboru je trenutno 33 krožišč, od tega jih je okoli tri četrt hortikulturno urejenih. Investitorji pri ureditvi krožišč zasledujejo sledeče cilje:
– izboljšanje pretočnosti križišča,
– zagotovitev večje prometne varnosti tako za motorni promet, kot tudi za pešce in s tem zmanjšanje števila prometnih nesreč
– zmanjšanje obremenitev okolja z izpušnimi plini,
– zmanjšanje obremenitev okolja s hrupom
– posledično je zaradi boljše prometne ureditve pričakovati tudi povečanje
– zadovoljstva prebivalcev, obiskovalcev, turistov
– itd.
Po podatkih Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa, predstavljajo krožna križišča z vidika prometne varnosti učinkovit ukrep pri zmanjševanju konfliktnih točk za nastanek prometnih nesreč, izboljšujejo pretočnost in umirjajo hitrost, saj promet poteka bolj tekoče kot v klasičnih križiščih. Številna krožna križišča so nekdanja nepretočna križišča spremenila v pretočne točke.
V nekaterih primerih se je zmanjšalo tudi število prometnih nesreč za celo 50 %, število poškodovanih pa za 75 %, saj so v krožnih križiščih hitrosti vozil manjše, manj je možnih točk trčenja, zmanjšane so možnosti za huda čelna trčenja, do pravokotnih bočnih trčenj pa prihaja zelo redko. Poleg tega imajo krožna križišča pozitiven vpliv tudi na zmanjševanje hrupa in emisij motornih vozil.
Kako pa poteka pravilna razvrstitev v večpasovnem križišču?
V primeru, da krožno križišče zapuščamo na prvem izvozu, ostanemo na zunanjem prometnem pasu, za vse ostale izvoze pa uporabimo notranji prometni pas, so pojasnili na javni agenciji.