Na Pobrežju so danes uradno otvorili že 27. postajo MBajk koles. Nova pridobitev se imenuje "JHMB – Dvoetažni most na Pobreški cesti" in predstavlja pomemben doprinos mobilnosti v mestu.
Postavitev MBajk postaj se je začela pred dobrim letom in pol, predstavlja pa samo enega izmed podsistemov, ki Maribor spreminja v varno in pešcem prijazno mesto. "Naš cilj je narediti 70 teh postaj. K temu pa nas še dodatno motivira neverjetna količina uporab na število prebivalcev. Kmalu bomo, v manj kot dveh letih, dosegli okrog milijon uporab. Samo lani jih je bilo pol milijona, kar je pri našem številu prebivalcev res neverjetno. To dokazuje potrebo po spreminjanju potovalnih navad in je prav, da na srednjeveškem delu mesta ni avtomobilov in motoriziranega prometa, da dajemo prostor vsebinam in ljudem," je povedal župan Saša Arsenovič in pri tem dodal, da je zaenkrat na strani gospodarstva veliko zanimanja za postavitev novih postajališč.
Do konca leta bomo imeli v Mariboru 34 postaj
[[image_1_article_62952]]
"Načrt sedemdesetih postaj je bil narejen pred vzpostavitvijo sistema, torej, ko še nismo vedeli, kako bo stvar sprejeta [iz strani uporabnikov in gospodarstva]. Ker pa imamo neverjetne številke, upamo, da bo širitev na točke izven mestnega jedra, stekla relativno hitro. Upam tudi, da bomo še letos prišli do 34. postaje. Povezati želimo še Vrbansko cesto, Pobrežje in Nasipno ulico proti Teznem ter že večkrat omenjen Lent," nam je zaupal župan. Marko Kolbl pa je dodal, da lahko naslednjo postajo pričakujemo že februarja in sicer na Lentu pri Vodnem stolpu. Kmalu za tem pa nas čaka tudi otvoritev postaje pri Sodnem stolpu. Tako bo v našem mestu 290 MBajk koles. Edini problem teh koles pa je, po besedah župana Arsenoviča, da je sistem učinkovit samo kadar so postaje medsebojno oddaljene od 300 do 400 metrov.
Vzpostavitev postaje stane 40.000€
Direktor podjetja Europlakat, Marko Kolbl, je potrdil, da sta oba sistema – MBajk in BicikeLJ, zelo uspešna. "V lanskem letu smo imeli v Mariboru več kot tisoč izposoj. To je 27. postaja, je pa pri tem že skoraj 40% postajališč sponzorskih. Od otvoritve, maja 2022, do danes smo imeli milijon izposoj, 20% Mariborčanov je tudi registriranih v sistem MBajk. Povprečna vožnja traja 13 minut. V zadnjih šestih mesecih pa se je število uporabne kolesa kot prevoznega sredstva, povišalo za 7%." Glede na to, da je veliko postajališč sponzorskih, so seveda govorilo tudi o financiranju le-teh. JHMB, ki je lastnik 27. postaje, je za njo odštel 40.000€, po prvem letu pa bodo vzdrževanju namenili dodatnih 10.000€.
JHMB obeležil svojo postajo
[[image_3_article_62952]]
"Če je ta postaja danes številka 27, bomo traso nadaljevali tako, da pridemo vse do pokopališča. JHMB pa pri tem sledi strategiji Mestne občine Maribor. Podjetje je tudi samo sprejelo strategijo razvoja od leta 2023 do 2027, v kateri smo se zavezali za e-mobilnost in mobilnost nasploh. Predvsem zato je danes lep dan, da mi kot skupina pristopimo in obeležimo svojo postajo. Kot veste bo počasi zima odšla in bo to vozlišče, ta nova pridobitev, še kako potrebna, da bodo naši prebivalci, turisti in podobno s pridom uporabljali sistem MBajk," je povedal direktor JHMB Andrej Rihter.