Aktivni pa so tudi v programu eTwinning. E-Twinning je skupnost evropskih šol. Pedagoškim delavcem, ki delajo v šolah po Evropi, ponuja spletni portal, ki omogoča povezovanje, sodelovanje, razvijanje projektov, izmenjavo izkušenj in še veliko več. Namen programa je vzpostavitev neformalnih partnerstev in projektov sodelovanja med sodelujočimi evropskimi šolami na kateremkoli predmetnem področju, in to brez večjih obvez, ki jih sicer prinaša dolgoročno sodelovanje v okviru drugih evropskih projektov.
Dijaki pod vodstvom učiteljev sodelujejo pri skupni izdelavi filmčkov, stripov, razpravljajo na videokonferencah, rešujejo različne skupne naloge. Pri tem razvijajo številne kompetence, predvsem sporazumevanje v tujem jeziku, digitalno pismenost in samoiniciativnost ter podjetnost.
V šolskem letu 2020/21 so dijaki Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor skupaj z dijaki iz sedmih različnih držav (Albanija, Francija, Portugalska, Romunija, Turčija, Srbija, Slovenija) sodelovali v projektu Green Environment. Projekt je dijake Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor skupaj z vrstniki iz ostalih držav spodbudil k raziskovanju aktualne okoljske problematike. Preko projektnega dela na daljavo so spoznavali različne aspekte onesnaževanja okolja (voda, zrak, prst, hrana) in ugotavljali, kako lahko sami prispevajo k izboljšanju razmer na področju onesnaževanja in skrbi za okolje. Tako so postali akterji in ne le pasivni prejemniki informacij.
V sklopu projekta je nastalo veliko izdelkov – predstavitve, stripi, logotipi, skupaj so dijaki zapeli božično pesem, izvedli so več videokonferenc.
Omenjeni projekt je dijakom pomagal pri preučevanju in razumevanju različnih vidikov, povezanih z varstvom okolja, s preučevanjem dejavnikov trajnostnega razvoja – varstvo voda, zraka, tal, hrane. Vsebine, povezane s trajnostnim razvojem našega planeta, so tudi sicer ena od prioritetnih nalog te šole. S projektnimi aktivnostmi dijaki med drugim razvijajo kritičen, odgovoren in aktiven odnos do varovanja okolja.
Na portalu eTwinning vsako leto nagradijo projekte, ki so kakovostni in kažejo, da je projekt dosegel določen standard. Projekt Green Environment je bil prepoznan kot kakovosten in nagrajen tako z nacionalnim kot tudi evropskim znakom kakovosti, na kar so na šoli zelo ponosni.
Kaj so o projektu povedali dijaki?
Neža, 3.b:
“Fino je, da lahko sodelujemo z dijaki iz drugih držav. Še posebej v lanskem šolskem letu, ko smo zaradi korone imeli manj stikov z vrstniki, je bil projekt zelo dobrodošla izkušnja.”
Klara, 3.b:
“Projekt je bil zanimiv, saj je spodbujal našo ustvarjalnost in izvirnost. Veliko smo se naučili o našem okolju in kako ga čim bolje ohraniti.”