Univerzitetni klinični center (UKC) Maribor in mariborska medicinska fakulteta sta danes predstavila rezultate projekta Empower for 21. Med drugim so na delavnicah v okviru projekta usposabljali o komuniciranju v težkih situacijah, razvijali metode kritičnega razmišljanja in se posvetili področju duševnega zdravja, poroča STA.
Empower for 21 oz. Opolnomočenje za delo v 21. stoletju je projekt krepitve človeških virov na področju izobraževanja. Odgovarja na izzive družbe, ki zahteva, da je strokovnjak v 21. stoletju ne le kompetenten v svoji ožji stroki, temveč sooblikovalec širše družbe, ki ji služi prek vodenja in odzivov na temeljne izzive okolice, so sporočili iz UKC Maribor, ki je vodilni partner projekta. Preostala dva partnerja sta Medicinska fakulteta Univerze v Mariboru in Norveška univerza za znanost in tehnologijo.
Ob tem so navedli, da Svetovna zdravstvena organizacija in druge organizacije, ki skrbijo za izobraževanje zdravstvenega kadra, izpostavljajo, da so kompetence, kot so vodenje, komunikacija, uporaba kritičnega razmišljanja, skrb za lastno dobrobit in duševno zdravje, odločilne kompetence strokovnjaka, da se bo lahko primerno odzval na družbene izzive. Učitelji, ki so vešči kompetenc 21. stoletja, so tako nujno potrebni za boljše izobraževanje strokovnjakov prihodnosti.
Delavnice so pomembne tudi za druge stroke
Cilj projekta je tako bil prek usposabljanja učiteljev za veščine komunikacije, vodenja in duševnega zdravja ter poučevanje kritičnega razmišljanja ustvariti dolgoročni trening učiteljev. Kot je na današnji novinarski konferenci povedala vodja projekta Monika Sobočan iz UKC Maribor, so znotraj projekta ne le izobrazili udeležence za pridobitev veščin, temveč tudi identificirali in spodbujali dodaten razvoj kompetenc za bodoče učitelje na tem področju, še poročajo.
Čeprav so bile delavnice osredotočene na zdravstveni kader, so po njenih besedah uporabne tudi za druge stroke in druge ustanove. Psihiatrinja Hojka Gregorič Kumperščak pa je med drugim predstavila aktivnosti na področju opolnomočenja pri poučevanju za duševno zdravje. "Že nekaj let se v praksi soočamo s tem, da je prehod mladih odraslih s srednje šole na fakultete, v odraslo življenje, ena kritična točka v življenju mnogih, zato smo se želeli v tem projektu osredotočiti na ta potencialno kritični prehod," je pojasnila. Skupaj z norveškim partnerjem so zato pripravili učni material z naslovom Življenjski prehodi, ki poljudno opisuje vsa ta stanja. Pripravili pa so tudi delavnice za visokošolske učitelje, ki pri delu na fakultetah tudi sami zaznavajo stiske študentov predvsem v prvih letnikih, a so povedali, da nimajo znanja in kompetenc, da bi te stiske znali tudi ustrezno nasloviti.
[[image_1_article_65193]]
V okviru projekta so sodelujoče na delavnicah usposabljali tudi o tem, kako komunicirati v težkih situacijah, prav tako so usposabljali za digitalno komuniciranje in razvijali metode kritičnega razmišljanja. Projekt se sicer z aprilom zaključuje, a kot so zagotovili danes, bodo sodelujoči skrbeli, da bodo med drugim delavnice za visokošolske učitelje in uvajalne tutorje imeli tudi naslednja leta. Prav tako bodo nadalje uporabljali in nadgrajevali doslej razvite učne enote za trening učiteljev.