Na eni izmed preteklih rednih sej mestnega sveta Mestne občine Maribor je Josip Rotar iz Liste kolesarjev in pešcev med pobudami izpostavil, da je kolopark nepogrešljiv za razvijanje športnega načina življenja v mestu. Nenazadnje so številne okoliške občine v regiji že vzpostavile podobno športno infrastrukturo. V Mariboru imamo zaenkrat kolesarski poligon z asfaltno progo, dolgo približno 300 metrov, ob vznožju Pohorja, a so potrebe po tovrstnih površinah, tudi glede na angažma predlogov v participativnem proračunu, precejšnje.

V Mariboru potreba po tovrstni infrastrukturi

Kaj sploh “pumptrack” oziroma, kot mu pri nas pravimo kolopark, je? Gre za športni objekt, ki ga sestavljajo zaobljene grbine in zavoji, ki so med seboj ritmično povezani v krožno celoto,  asfaltni poligon je primeren za vse velikosti koles, rolke, rolerje in skiroje.

Mestni svetnik Rotar pa je predlagal tudi lokacijo, kjer bi Mariborčani lahko dobili tudi svojo različico omenjene športno rekreacijske infrastrukture. Kot primerno lokacijo je navedel sedanje parkirišče pod Titovim mostom, kolopark pa bi moral biti po njegovem mnenju javno dostopen športni objekt za mladino.

 Predlagam, da se del tega koloparka uredi tudi v poligon za učenje voznih spretnosti in
simulacije prometa za kolesarje, kjer bi se lahko učenci osnovnih šol prišli tudi učit veščin in
spretnosti samostojne vožnje s kolesom v prometu. Hkrati bi tak poligon lahko služil tudi za vse tiste, ki bi želeli svoje znanje obnoviti.

Po zagotovilih Rotarja, kot navaja Net tv, so na občini že formirali delovno skupino, ki skrbi za območja športno rekreacijskih vsebin v mestu, njihova ključna ugotovitev pa je, da je v mariborski občini potrebno izgraditi več koloparkov.

Mesto, kamor bi, po predlogu mestnega svetnika Josipa Rotarja, umestili kolopark.

Kolopark pod Titovim mostom ni predviden

Na Mestni občini Maribor odgovarjajo, da zaenkrat kolopark na predlagani lokaciji pod Titovim mostom ni predviden.

Območje pod Titovim mostom se ureja z Ureditvenim načrtom za del območja C-1 in C-2 (multimedijski center – Lent) v Mariboru (MUV, št. 39/99, 29/03, 2/13 – obv. razl.). Ureditveni načrt pod mostom predvideva zgolj kolesarsko stezo in odstavna mesta za kolesa. Pumptrack/kolopark tukaj ni predviden, ni pa prepovedan, je pa območje kot parkirišče s koncesijsko pogodbo predano v upravljanje podjetju Marprom d.o.o.,” pojasnjujejo na mariborski občini. 

S parkiriščem zaenkrat upravlja podjetje Marprom, ki bi torej moralo zagotoviti pakirna mesta drugje, da bi na lokaciji pod Titovim mostom dejansko zaživel kolopark, kar je malo verjetno. Kljub temu pa na mariborski občini zagotavljajo, da bosta kmalu vzpostavljena dva koloparka na območju Mestne občine Maribor.

Mestna občina Maribor bo obenem v letu 2022 izvedla investiciji dveh koloparkov, in sicer na zelenici v bližini obstoječega Skate parka na Taboru, drugega na območju KS Malečnik-Ruperče ob nogometnem igrišču v Malečniku. Rešitve in ideje za vzpostavitev novih koloparkov in poligonov bomo zavzeto iskali tudi v prihodnje

Kolopark na območju Krajevne skupnosti Malečnik-Ruperče je bil leta 2020 tudi eden izmed predlaganih projektov participativnega proračuna, ki trenutno čaka na izvedbo. Med neizglasovanimi projekti participativnega proračuna pa je bila tudi umestitev koloparka na Vrbanski cesti pri baru Mitnica.