Krajani Malečnika nestrpno pričakujejo celovito rekonstrukcijo državne ceste, ki jim jo država obljublja že več let. Z Direkcije RS za infrastrukturo so nam sporočili, da so trenutno v teku odkupi potrebnih zemljišč in objektov, ki so predvideni za rušenje (dva od štirih sta že odkupljena). »Zaradi zadnjih katastrofalnih poplav, ki so prizadele širše območje Slovenije in posledično poškodovale cestno omrežje, v tem trenutku ne moremo napovedati nadaljnje časovnice izvedbe posameznih investicijskih projektov,« so zapisali. Domačini si seveda želijo, da dela stečejo čimprej, kar pa je, glede na to, da vsa zemljišča še niso odkupljena, malo verjetno.

Izvedena kanalizacija je predpogoj za sanacijo plazov

Vladimir Stožer, predsednik Krajevne skupnosti Malečnik – Ruperče, nam je pojasnil, da je po njegovih informacijah do tega trenutka odkupljena le tako imenovana Duhova hiša (v neposredni bližini križišča za Trčovo), z ostalimi lastniki zemljišč naj država še ne bi vzpostavila stika. “Glede začetka rekonstrukcije ceste nimamo od države še nobene obljube. Zapisano je le to, da bodo začeli z odkupi zemljišč glede na razpoložljiva sredstva na državnem nivoju.” Prebivalcem Malečnika težav ne povzroča le močno uničena cesta na odseku od Črnega barona do lovskega doma v Celestrini, ki je povrh vsega še brez pločnikov, kolesarske steze in ustreznih prehodov za pešce, temveč tudi plazova, ki sta se maja sprožila pod cerkvijo, zaradi česar je tisti odsek le delno prevozen, ter popolna zapora ceste zaradi kanalizacijskih del. “Izvedba kanalizacije s strani Mestne občine Maribor, ki se je začela kasneje, kot je bilo sprva načrtovano, je predpogoj za sanacijo dveh plazov pod cerkvijo,” razloži Stožer. Naslednji plaz je v Celestrini, kjer je občina že uredila kanalizacijsko omrežje, in v Ruperčah (krajevno v Ložanah), kjer sanacijska dela že izvajajo. Dela na slednjem naj bi bila, po pojasnilih direkcije, zaključena do konca novembra, začetek sanacije usada v Celestrini pa je predviden, ko bo Mestna občina Maribor pripravila izvedbeni načrt za rešitev zajema vode iz zasipa kanalizacije in sanacije usada. Dogovor med občino in državo po naših informacijah še ni sklenjen.

Ko bo mestna občina zaključila z gradnjo kanalizacije, kar naj bi se zgodilo v tem tednu, naj bi država začela s sanacijo plazov, ki sta se sprožila na strmini pod malečniško cerkvijo. “Želimo si, da bi bila ta cesta, mi rečemo “do Sandeja”, čimprej normalno prevozna. V tem delu nastaja največji prometni zamašek. Cesto skozi Malečnik vsak dan prevozi sedem tisoč vozil.” Država naj bi sanacijo plazov izvajala pod polovično zaporo, kar pomeni, da bo cesta ves čas del, ki naj bi bila prav tako končana do konca novembra, ostala polovično prevozna.

Na odseku od Črnega barona do Celestrine bo rekonstruirana cesta z dvostranskimi pločniki in dvosmerno kolesarko potjo

So pa pred časom v krajevni skupnosti pridobili vsaj načrte za izvedbo rekonstrukcije državne ceste in Dravske kolesarske poti skozi Malečnik. Projekta sta pripravljena, predvidevata pa dvostranski pločnik od Črnega barona do Celestrine 1, nato na desni pločnik do Celestrine 1e ter ureditev pešpoti med hišami do Celestrine 1č. V ovinku pri »Hercogu« v naselju Celestrina pločnikov zaradi pomanjkanja prostora ne bo. Križišče z odcepom za Trčovo bo v celoti rekonstruirano in povečano, na potezi od Črnega barona do odcepa za Trčovo pa bo zgrajena dvosmerna kolesarska pot, ki bo v okviru Dravske kolesarske poti umeščena na strani reke Drave. Da bodo lahko opravili vsa načrtovana dela, bo potrebno porušiti tako imenovano Duhovo hišo. Nasproti društva upokojencev, pri Špindlerju, je za rušitev predvideno tudi starejše gospodarsko poslopje. Na celotni trasi rekonstrukcije bo, glede na načrt, potrebno zgraditi več podpornih zidov oziroma konstrukcij. Načrt predvideva, da se bo celoten objekt proti Dravi zaradi pločnika in kolesarske poti razširil za štiri do pet metrov, pojasnjuje Vladimir Stožer.

Država bo poskrbela za rekonstrukcijo vozišča v dolžini približno kilometer in pol, pločniki in kolesarska pot so v domeni Mestne občine Maribor. Sporazum med obema investitorjema zagotovo ne bo podpisan, dokler država ne odkupi vseh potrebnih zemljišč.

“Krajani Malečnika si želimo čimprejšnje začasne načrtovane obnove prometnih poti. V tem trenutku je namreč vsakodnevna pot zaradi neprimernih in dolgih obvozov v samem kraju in do Maribora zelo težka. Ob končni obnovi prometnih poti pa si želimo, da bi bilo končno poskrbljeno tudi za varnost pešcev in kolesarjev. Ne pozabimo, da so med njimi tudi šolarji,” zaključuje Vladimir Stožer.