Naprave in ukrepi za umirjanje prometa so fizične, svetlobne in druge naprave in ovire oz. tehnične rešitve, s katerimi se udeležencem v cestnem prometu fizično onemogoči vožnja z neprimerno hitrostjo ali se opozorijo na omejitev hitrosti na nevarnem odseku ceste.
Na občinskih cestah 140 naprav in ukrepov za umirjanje prometa
“Pri izgradnji hitrostnih ovir se na Sektorju za komunalo in promet ravnamo po Tehnični specifikaciji 03.800. Obvezno uporabo Tehnične specifikacije za javne ceste z oznako TCS 03.800 – Naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki določa tehnične pogoje za prometno tehnično oblikovanje naprav in ukrepov za umirjanje prometa na javnih cestah, pogojuje Odredba Ministrstva za promet, ki je bila izdana 30. novembra 2000 (Uradni list, RS, št. 118/00). Pravna podlaga je zapisana tudi v Zakonu o cestah in Pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Ur.list, RS, št. 99/2015 z dopolnitvami),” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor (MOM).
V Mestni občini Maribor je na občinskih cestah do danes, postavljenih približno 140 naprav in ukrepov za umirjanje prometa, številčno največ v obliki asfaltnih grbin in ploščadi, nekaj s spremenjeno osjo vozišča, nekaj s t. i. šikanami. Optične in zvočne zavore so sicer tudi prisotne, prav tako zožitve vozišča, vendar je teh nekoliko manj.
Mariborska občina namerava do konca leta promet umiriti še na sedmih lokacijah v mestu. Umirjanje prometa je predvideno na sedmih lokacijah na območju občinskih cest MOM, in sicer:
- Grčarjeva ulica – dvignjen prehod za pešce
- Lackova cesta – dvignjen prehod za pešce
- Križišče Radvanjske in Borštnikove – dvignjeno križišče
- Križišče Ljubljanske in Šilihove – dvignjeno križišče
- Križišče Ljubljanske in Goriške – izvedba prometnih otokov
- Borova vas – dvignjeno križišče
- Sokolska ulica – sinusoidna grbina
“Urad za komunalo, promet in prostor postavlja naprave in ukrepe za umirjanje prometa na določeno (predlagano) lokacijo po kriterijih za izbor naprav in ukrepov (funkcija ceste, hitrost vožnje, prometni pogoji, urbanistični pogoji …), po prioriteti (vrtci, šole, šolske poti …), na podlagi pozitivne prometne preveritve, t. j. izdelane strokovne podlage ter na podlagi vlog občanov oz. mestnih četrti in krajevnih skupnosti,” še pojasnjujejo na mariborski občini.