Maribor

DNEVNA: Mariborska občina namerava urediti tudi desno nabrežje reke Drave

Sara Jagodič, 27.06.22 ob 04:02 | Čas branja: 5 min

Oba nivoja bo povezovala nova brv.

DNEVNA: Mariborska občina namerava urediti tudi desno nabrežje reke Drave

Potem ko bo kmalu stekla obnova Dravske promenade, nabrežja levega brega Drave med Sodnim in Vodnim stolpom, pa se obnova obeta tudi desnemu bregu, ki je bil v preteklih letih zanemarjen. Če smo ob Hiši Stare trte priča pestremu dogajanju in se običajno obiskovalci ali pa turisti največkrat zadržujejo prav na levem bregu Drave, pa nedaleč stran, čez reko, desni breg običajno sameva. Konec maja se je tako začela ureditev nabrežja desnega brega Drave. Z Mestne občine Maribor so takrat sporočili, da se zaradi ureditve Taborskega nabrežja ukinjajo parkirna mesta na parkirišču pod starim mostom in naslovom Taborska 12. Kakšne načrte ima torej mestna občina z desnim nabrežjem, smo preverili v uredništvu.

Nova kolesarsko sprehajalna pot do dvoetažnega mostu

Kot je na eni izmed novinarskih konferenc pojasnil župan Mestne občine Maribor Saša Arsenovič, namerava Mestna občina Maribor urediti kakšen kilometer nabrežja desnega brega Drave pod Medicinsko fakulteto. Mariborska občina si namerava namreč revitalizirati zapostavljeno dravsko nabrežje.

Uredil se bo tudi trg med starim opornikom in lokalom Orient. Zaradi umestitve nove brvi in ureditve kolesarske poti se bo uredil tudi trg (novo tlakovanje). Dosedanje parkirišče za osebna vozila je ukinjeno,” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.

Poleg ureditve trga namerava mariborska občina urediti tudi kolesarsko sprehajalno pot od Orienta do dvoetažnega mostu.

Gre za ureditev kolesarske infrastrukture, urejena bo tudi razsvetljava (predvsem ambientalna). Zaradi širine kolesarske poti, ki znaša 4 m, bodo izvedene tudi oporno/podporne konstrukcije z elementi ozelenitve,” navajajo na mariborski občini.

Po izvedenem javnem razpisu za izbiro izvajalca za to pot je posel dobilo podjetje PGGH d.o.o. (s partnerjem Nigrad d.o.o.).

Obrtniška dela za novo brv že stekla

K oživitvi celotnega prostora ob reki pa bo, po besedah mariborskega podžupana in mestnega arhitekta Gregorja Reichenberga, veliko prispevala tudi izgradnja nove brvi. “Namen te brvi je, da se vzpostavi komunikacija na spodnjem nivoju. Maribor ima to srečo, da ima dva nivoja, torej nivo ob Dravi in zgornji nivo. Treba je povezati oba spodnja nivoja. Gre za infrastrukturno injekcijo v desni breg. Ko bomo oba bregova povezali, lahko pričakujemo, da se bo tudi na tistem predelu, torej predvsem desnem nabrežju Drave pričelo nekaj urejati. Z brvjo lahko torej pričakujemo nove vsebine, programe. To je dotok krvi, nujno potrebno za nadaljnji infrastrukturni in vsebinski razvoj,” je dejal Reichenberg v pogovoru za naš medij.

Tako bo izgledala nova brv, ki bo povezovala oba bregova

Brv čez Dravo se bo nahajala pri Starem mostu in bo povezovala Lent na levem in Tabor na desnem rečnem nabrežju, kjer je nekoč že stala. Pred štirimi meseci sta tako župan Mestne občine Maribor ter predstavnik podjetja Makro 5 gradnje, ki bo izvajalec gradbenih del, podpisala pogodbo in z njo začela obrtniška dela.

Gradnja brvi naj bi bila dokončana predvidoma v enem letu.

Projekt zaenkrat poteka po vnaprej zastavljeni časovnici, so potrdili na mariborski občini. “V poletnih mesecih se bo izvajalo temeljenje na obeh straneh reke Drave in v sami rečni strugi. Jeseni izvajalec načrtuje montažo jeklene konstrukcije. Pred tem je ogromno dela, ki se ne bo odvijalo na lokaciji, saj gre za pripravo in izdelavo konstrukcije. Rok za dokončanje pogodbenih del je konec februarja 2023,” razlagajo na Mestni občini Maribor.

Izgradnja brvi je ocenjena na 4,5 milijona evrov, od tega bo 2,6 milijona evrov iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, in sicer mehanizma Celostnih teritorialnih naložb (CTN), okoli 650.000 evrov pa bo prispevala država.

Projekt je zahteven zaradi umeščenosti v staro mestno jedro in temeljenja sredi reke. Veliko delov načrtovane jekleno-lesene konstrukcije bo sicer narejenih v delavnicah in nato prepeljanih na kraj postavitve.

Na Dravi potniški promet

Nova brv bo tako podobno visoka kot bližnja Studenška brv, zato bo omogočena plovnost po reki. “Lahko bomo pluli pod njo, tudi z javnim potniškim prometom, ki ga načrtujemo,” je pojasnil župan mariborske občine ob podpisu pogodbe za pričetek obrtniških del. Nova brv bo plovbo omogočala enako visokim plovilom, ki že zdaj lahko plujejo pod Studenško brvjo.

Zasnovo mostu, ki bo namenjen pešcem in kolesarjem, so izdelali arhitekti Burgos & Garrido Arquitectos iz Madrida. Novi most bo imel razpon okoli 133 metrov in širino nekaj več kot pet metrov. Nosilna jeklena konstrukcija bo obložena z lesenim opažem z vgrajeno razsvetljavo, na obeh nabrežjih pa bo ob zaključku mostu urejena ploščad.

Z izgradnjo nove brvi, dolžine dobrih 130 metrov, bo mesto Maribor, katerega zgodovinski razvoj je pogojevala prav reka Drava in mostovi čez njo, pridobilo novo sodobno in varno povezavo za kolesarje in pešce, ki bo pripomogla k oživljanju življenjskega prostora obeh nabrežji reke. Gre za izjemno pomemben del projekta ureditve Lenta in Dravske promenade – sprostitvenega in rekreacijskega obroča, ki bo v dolžini okoli 13 km neposredno povezoval kar 6 mestnih četrti in krajevnih skupnosti, vse od Mariborskega otoka do Malečniškega mostu. Nova brv bo umeščena na mesto, kjer je do prve polovice 20. stoletja več stoletji stal lesen most, preko katerega je potekala pomembna prometna pot.

Poleg nove brvi ob Starem mostu pa bomo v našem mestu dobili še eno brv, in sicer 285 metrov dolgo Huzarsko brv, ki se bo raztezala vse od poslopja Dravskih elektrarn na desnem bregu pa do območja Huzarski skok na levem in bo vodila na Mariborski otok še z druge strani. Sicer pa novo brv načrtujejo tudi v Malečniku. V Malečniku bo poleg mostu oba bregova reke Drave povezovala brv, ki se bo raztezala s pobreške strani, kjer je nekoč stala tovarna Svila, preko meljskega jezu do malečniškega nabrežja.