Pohorski turizem se že leta bori s problemom milih zim, ki ne prinašajo nujno potrebnega snega. Topove so pred nekaj dnevi že pospravili, snežna proga se za to sezono dokončno poslavlja. Pa se lahko pohorski turizem tudi v prihodnje zanaša na zimski turizem? Vse kaže, da ne. Ne le, da se je zaradi visokih temperatur Zlata lisica preselila v Kranjsko Goro, vse kaže, da bo tako tudi v prihodnje. Mnogi metereologi verjamejo, da je zimam pri nas dokončno odklenkalo, po letu 2030 pa bomo tisti, ki smo v 80-ih še noreli po snegu, očitno le še zadnja generacija tovrstnih srečnežev.
Pohorski turizem mora sloneti na nečem drugem. Glede na to, da je Bike Park Pohorje odprt skozi vse leto, na gondole pa v dolgih vrstah čaka skorajda večje število gorskih kolesarjev kot smučarjev, je odgovor na dlani. A vendar, je Bike park dovolj razširjen, so cene dovolj vabljive, so proge dovolj razvejane, da se bodo k nam vračali tudi turisti z vseh smeri Evrope, celo sveta?
Prednost: Bike Park Pohorje odprt skozi vso leto
“Naš cilj je, da bi bil kolesarski park na Mariborskem Pohorju odprt skozi vse leto. Tako nas veseli, da je v letu 2020 neprekinjeno na razpolago že od začetka leta, v njem pa so za zdaj mogoči spusti z gorskimi kolesi po rdeči progi (Red line),” je za Maribor24 odgovoril Miha Rubin, vodja oddelka za marketing in odnose z javnostmi občinskega podjetja Marprom. V zimskem času je Bike park Pohorje ob koncu tednov obiskalo od 30 do 50 kolesarjev, po končani zimski sezoni pa se bo z odprtjem dodatnih kolesarskih prog njihovo število seveda povečalo.
Obisk vsako leto večji, nova vseevropska vozovnica bo prinesla več tujcev
V letu 2019 so imeli v Bike parku Pohorje za približno 30 odstotkov večji obisk kot v letu pred tem, letos pa pričakujejo nadaljnjo rast. “Ne nazadnje zaradi vrnitve našega kolesarskega parka v združenje Gravity card. Enotna sezonska vozovnica Gravity card, ki omogoča obiske 21-ih evropskih kolesarskih parkov, bo tako od 4. aprila do 8. novembra veljala tudi v Bike parku Pohorje. Od tega si obetamo še večje število tujih kolesarjev,” s ponosom naznani Rubin.
Veliko prišlekov bo Bike park Pohorje privabil tudi proti koncu aprila in v začetku maja, ko bodo gostili evropski in svetovni pokal v spustu z gorskimi kolesi. Za letos prav tako načrtujejo nekaj novosti. “Med drugim želimo urediti dodatne proge, prav tako pa bo v prihodnje poudarek na izgradnji mreže kolesarskih poti na Pohorju, ki ne bodo namenjene samo ljubiteljem spustov, temveč tudi vsem ostalim gorskim kolesarjem za vožnje tako navzgor kot navzdol,” pojasnjuje Rubin. Koliko novih prog se obeta, še ni znano.
Bike parki prinašajo velike zaslužke
Je pa jasno nekaj: na spletni strani worldbikeparks.com so objavili seznam najbolje ocenjenih Bike Parkov po svetu. Na prvem mestu prednjači kanadski Whistler, ki ima tudi največ kolesarskih prog, teh je kar 67. Manj je prog, slabše so ocenjeni bike parki. Očitno je slednje eden izmed glavnih vodil gorskih kolesarjev, ki namesto butičnega turizma iščejo čimveč raznolikih prog in posledično pestro doživljanje adrenalinskih spustov.
Od evropskih parkov so najbolje ocenjeni švedski Åre (5. mesto; 39 prog), francoski park Alpe d’Huez (11. mesto; 32 prog), italijanski Cimone (25. mesto, 20 prog), avstrijski Saalbach-Hinterglemm (30. mesto, 12 prog) in drugi. In zaslužki, ki jih tovrstni parki prinašajo, so lahko astronomski. V poročilu iz leta 2016 ocenjujejo, da je Bike Park Whistler v Kanadi samo s kolesarji zaslužil 47 milijonov dolarjev, s čimer so dobrih 18 milijonov zagotovili za poplačilo 388 delavcev parka. Tovrstni bike parki tako ne prinašajo tudi veliko novih zaposlitev v regiji, pač pa napolnijo tudi lokalne ponudnike nočitev in gostinske lokale.
Prvi Bike park na svetu z 80 kilometri prog, naš “le” dobrih 10
Glede na velikost celotnega območja Pohorja bi Bike Park lahko vsekakor razširili. Navsezadnje ima trenutno le tri uradne proge, in sicer modro, rdečo in črno (Red Line, Flow Line in World Cup), a tudi precej več “ilegalk”. Za primerjavo, kanadski Whistler ima 80 kilometrov prog, naš Bike Park “le” 10,5. Glede na velikost celotnega pohorskega območja, vključno s sosednjimi občinami, ne le mariborsko, bi takšnih prog lahko bilo mnogo, mnogo več.