Danes v torek, 4. junija, je v UKC Maribor potekal posvet na temo 5. mariborskega urgentnega popoldneva in digitalizacije v sistemu nujne medicinske pomoči, kjer so sodelujoči predstavili trenutno stanje in možnosti razvoja z digitalizacijo Urgentnega centra UKC Maribor.

»Kdo danes ne ve, da imamo problem z urgentnimi centri?«

Na novinarski konferenci pred posvetom je spregovorili  dr. Gregor Prosen, dr. med., predstojnik Urgentnega centra UKC Maribor: "Ocenjujemo, da imamo vsaj na področju nujne medicinske pomoči v državi zdaj en pozitiven momentum... Pričakujemo dodatno zedinjenje v smislu, kako naj ta digitalizacija poteka, kaj so poglavitne klinične potrebe, pri katerih nam lahko digitalizacija pomaga in seveda razumevanje ter strinjanje o srednjem in dolgoročnem planu, katere stvari bomo v sistemu naredili bolj varne in bolj učinkovite."

[[image_1_article_66852]]

"Kdo danes ne ve, da imamo problem z urgentnimi centri oziroma bolniki v urgentni medicini? Podatki so tisto, kaj nam lahko pomaga, da bomo vedeli kaj se dejansko v urgentni medicini danes dogaja, ne pa samo neki splošni opisi, ki ne odražajo stanja," obrazloži Iztok Štotl, predsednik Razširjenega strokovnega kolegija za informatiko v zdravstvu.

Izredni profesor. dr. Matej Strnad, dr. med., iz Urgentnega centra UKC Maribor, doda: "Po navadi je znansteno-raziskovalno delo do zdaj potekalo tako, da si zadolžil mlajšega zdravnika, da je zbiral podatke iz teh lokalnih baz... Želim si, da bi vzpostavili baze podatkov iz katerih bi lahko enostavneje dobili podatke in si tako olajšali znanstveno-raziskovalno delo... Druga stvar pa je, da bi lahko primerjali kvaliteto zdravljenja in obravnave bolnikov z tujino oziroma mednarodnimi standardi."

"UKC Maribor je neke vrste unikum v Sloveniji, ker imamo edini lastni informacijski sistem Medis. Sistem je na kožo pisan stroki, zdravstvenim delavcem in zdravnikom, kar pomeni, da nam noben drug ne more začrtovati poti. Odprti smo za vse predloge, kdajkoli. Naš zdravstveni sistem je zdaleč najbolj integriran v Sloveniji.Aleš Turk, vodja Centra za informatiko UKC MB.

Varnejša in učinkovitejša obravnava pacientov

"Pacienti bodo od digitalizacije imeli predvsem dvoje; Najprej upamo, da bo s tem, ko se bodo procesi poenotili, obravnava varnejša in bolj učinkovita. po drugi strani pa digitalizacija daje možnost zajema velika števila podatkov, česar zdaj nimamo," pojasni dr. Prosen. Pravi, da se s tem odpirajo številne možnosti, od samega kratkoročnega upravljanja do spremljanja trendov in znanstveno-raziskovalnega dela. 

[[image_2_article_66852]]

Prvi koraki digitalizacije bi se naj zgodili že v prihodnjih mesecih. Istočasno bi naj digitalizacija poenotila in pospešila delo zaposlenih. Glede pacientov pojasni dr. Strnad, da "kratkoročno mogoče ne bo nekega vpliva na paciente, srednjeročno pa definitivno. Predvsem iz organizacijskega vidika to pomeni, da bo pacienti lahko recimo preveril kateri urgentni center je bolj zaseden in si izbral kam bo šel na obravnavo. Kaj se pa tiče kvalitete pa je ravno ta, da bomo pridobili nabo podatkov, ki je primerljiv s tujino, in bomo lahko primerjali kvaliteto oskrbe."

Digitalizacija bi naj pozitivno vplivala tudi na čakalne dobe, saj dr. Strnad pravi, da trenutno ljudje v čakalnih vrstah niso niti prešteti. "To srečanje danes je namenjeno prav temu, da se konsulidira ljudi, ki podatke ustvarjajo, da se dogovorijo, kako bodo stvari počeli," zaključi Štotl.