Ministrstvo za infrastrukturo je objavilo razpis za izvajalca sanacije strehe na stavbi mariborskega letališča, ki je bila lani močno poškodovana v ujmi. Gre za zamenjavo celotnega sestava strehe nad nosilno konstrukcijo, pri čemer bo sanacija potekala v štirih fazah. Ogleda objekta za potencialne izvajalce bosta 26. in 30. junija, rok za oddajo ponudb pa je 9. julij.

Verjamejo, da bo streha sanirana do jeseni

Po besedah v. d. generalnega direktorja Direktorata za letalski in pomorski promet Tomaža Pečnika postopek sanacije traja dlje zaradi poškodb na statiki in drugih ključnih delih objekta, vendar verjamejo, da bo streha sanirana do jeseni. Ocenjena škoda na strehi znaša okoli milijon evrov.

Mariborsko letališče zaradi poškodovane infrastrukture trenutno obratuje v zelo omejenem obsegu - terminal ne omogoča prijave na let, vse poteka ročno, sprejmejo lahko največ 14 potnikov, varnost pa mora biti kljub temu zagotovljena.

Vse odvisno od sprejetja državnega prostorskega načrta

Ob tem poteka tudi javni natečaj za projektanta, ki bo pripravil dokumentacijo za celovito prenovo letališke stavbe. Izvajalca za ta del naj bi izbrali še letos. Celoten razvoj letališča pa bo odvisen predvsem od sprejetja državnega prostorskega načrta (DPN), ki je pogoj za nadaljnje investicije, med drugim tudi za morebitno podaljšanje letališke steze.

Na nedavnem strokovnem posvetu, ki ga je organiziralo Društvo za prometno infrastrukturo Maribor, so bili predstavljeni tudi novi terminski roki: država naj bi do konca junija pripravila časovni akcijski načrt za sprejem DPN in povezanih aktivnosti. Pečnik je izrazil upanje, da bo DPN sprejet do konca leta 2026, saj so pripravljena izhodišča in projektna naloga za razpis že oblikovana.

Morda vas zanima tudi: Prvi premik za mariborsko letališče do konca junija, prihodnje leto še DPN.

Država je v zadnjih letih v letališče vložila približno 9 milijonov evrov. Dogovori s prejšnjimi kitajskimi najemniki potekajo tudi glede uporabe zemljišč, vključno s parkiriščem pred terminalom. Pečnik verjame, da bo razvoj letališča najprej zaživel na treh stebrih: čarterski promet, logistika in vzdrževanje letal. Letališče, kot je dejal, vidi kot "diamant, ki še ni izbrušen."