Kot smo že poročali, bi Mestna občina Maribor na območju športnega parka Ljudski vrt umestila številne nove objekte, vključno z večnamenskim objektom s podzemno garažo, otroškim vrtcem in tribuno gledalce ob teniških igriščih.

Prostorska zasnova razdeljena na ureditvene enote

Območje Ljudskega vrta, kjer se trenutno nahajajo predvsem športni objekti, zelene površine, spomenikišole in stanovanjske stavbe, je v novi prostorski zasnovi razdeljeno na tri ureditvene enote.

Na ureditveni enoti 1, ki zajema območje med Kamniško in Mladinsko ulico, se načrtuje otroški vrtec, ki se ga umešča na proste površine med večstanovanjsko stavbo in obstoječe igrišče ob Kamniški ulici. Otroški vrtec je predviden kot šest-oddelčni. Iz javno objavljenega dokumenta je razvidno, da se do območja otroškega vrtca načrtuje dovoz na vzhodni strani, po interni dovozni cesti, ki ne bo namenjena javnemu prometu, temveč samo dostavi otrok v vzgojno izobraževalni objekt ter potrebam zaposlenih. Ob dovozni cesti se načrtuje parkirišče, proti vzhodu pa peš povezovalna pot med Kamniško in Mladinsko ulico.

Na ureditveni enoti 2, ki zajema območje osrednjega dela OPPN, med Mladinsko in Gregorčičevo ulico, Teniški klub Branik ob teniških igriščih, načrtuje umestitev tribune za gledalce. Predviden je več-funkcionalni objekt, ki bi ob funkciji tribune imel proti Kajuhovi ulici umeščene tudi uporabne prostore.

Na ureditveni enoti 3, ki se nahaja na vzhodnem delu območja OPPN ob Strossmajerjevi ulici, na severu meji na Mladinsko ulico, na jugu pa Gregorčičevo, se načrtuje umestitev večnamenskega objekta s podzemno garažo, v katerem se bodo prepletale različne dejavnosti od poslovnih, trgovskih, storitvenim, prav tako se bodo umestila stanovanja. Klet bo namenjena večji garaži.

Maribor je srednje veliko mesto, ki se sooča s težavami malega mesta

Medtem ko projekt prinaša številne priložnosti za izboljšanje športne in mestne infrastrukture, so se na včerajšnji okrogli mizi z naslovom "Promet in urbanizem v Mariboru – Kako naprej?" pojavili številni pomisleki. Razprava, v kateri so sodelovali predstavniki mestne uprave in arhitekturni strokovnjaki, je osvetlila različna stališča do načrtovanih posegov. Govorci, med njimi predsednik Društva arhitektov Maribor, dr. Andrej Šmid, so izpostavili, da je treba pri načrtovanju garažnih hiš in drugih večjih infrastrukturnih projektov upoštevati dolgoročne posledice. Med drugim je opozoril, da ima Maribor, kot srednje veliko mesto, pogosto težave, ker se poskuša spoprijemati z izzivi, ki so značilni tako za manjša kot za večja mesta. Dodal je, da so nekatere rešitve, ki bi lahko bile primerne za večja mesta, za Maribor nesmiselne

Dr. Samo Peter Medved, podžupan za področje prometa MOM je priznal, da gradnja garažne hiše na tem območju ni nova ideja. Dejal je, da je že več kot 20 let v prostorskem načrtu, vendar so bili prejšnji poskusi neuspešni zaradi pomanjkanja ponudb s strani investitorjev. Na tem območju bi se dela namreč naj pričela že v času obnove Slomškovega trga. Poleg tega je poudaril, da so garažna hiša in drugi prej omenjeni objekti pomembni za izboljšanje prometne dostopnosti mestnega jedra, ki se sooča z ozkimi ulicami in omejenimi parkirnimi možnostmi. 

Bo nova garažna hiša povzročila še več zastojev

Medtem ko mestna uprava poudarja nujnost novih parkirnih mest, pa so nekateri udeleženci razprave izrazili skrb, da bo garažna hiša na območju Ljudskega vrta povzročila dodatno prometno gnečo in bo posledično negativno vplivala na javni prevoz. Josip Rotar, predsednik Liste kolesarjev in pešcev in član Mestnega sveta MOM je opozoril, da povečanje števila parkirnih mest običajno povzroči večjo uporabo avtomobilov, kar posledično zmanjšuje učinkovitost javnega potniškega prometa. "Če želimo več poudarka na javnem potniškem prometu je problematično, da je tam več avtomobilov, zaradi katerih javni promet stoji. Vsaka garažna hiša ustvari novo cono povpraševanja, kar pomeni, da se avtobusom onemogoči redne frekventne linije. S strani občine je potrebnih več rešitev za park and ride," je dejal.

Predlagali so več rešitev za t.i. park and ride sisteme, kjer bi lahko vozniki pustili svoja vozila na obrobju mesta in nadaljevali pot z javnim prevozom. Ena od možnih lokacij za takšno parkirišče bi bila na območju glavne avtobusne postaje ali pri študentskih kampusih, ne pa v centru mesta.

"Bermudski trikotnik nakupovalnih centrov"

Zasnovani večnamenski objekt bo strukturiran po etažah.Tri ali največ štiri načrtovane kletne etaže ter severno-zahodni del pritličja so predvidene za izvedbo garažne hiše, katere skupna kapaciteta znaša približno 1.141 parkirnih mest. Pritlična etaža objektaž, ob južni ter vzhodni stranici, bo namenjena komercialnim vsebinam (trgovine, lokali,..). Severo-zahodni del pritličja pa bo namenjen potrebam garaže ter servisnim dostopom za potrebe komercialnih in športnih vsebin. Severozahodni del prve etaže je predviden za izvedbo vadbenega nogometnega igrišča. Vzdolž južne in vzhodne stranice objekta pa je načrtovan niz raznolikih stavb, ki so namenjene stanovanjski oziroma poslovni rabi. Po informacijah Društva arhitektov, naj bi bila celotna stavba v velikosti ene tretjine Europarka, na kar je Medved odgovoril, da trgovski center ne bo primerljiv z Europarkom, saj niso "niti približno enake površine".

Dr. Andrej Šmid: "Ali mesto zdaj spreminjamo v Bermudski trikotnik trgovskih centrov (Supernova, Europark in načrtovan objekt)? Razumem izkoriščanje ravni pozidave zemljišč, ker je investitorjem to zabavno, ampak jim želimo mesto res prodati?"

"Ne gre za to, da bi klonili investitorju. Želimo le izkoristiti prostor, ki ga že imamo, saj lahko mesto s takšno logiko ogromno pridobi," je odvrnil Gregor Reichenberg, podžupan za področje prostora MOM. Dodal je tudi, da je garažno hišo potrebno vključiti v širši koncept mesta, saj bi na tak način lahko rešili povezavo med vzhodom in zahodom. "Tunel je opcija, ki je še vedno globoko živa. V naši ideji, če se izvede tunel, bi naredili podzemno povezavo parkirišč," je še izpostavil.