Mestni svetniki bodo v četrtek najprej opravili izredno sejo, na kateri bodo obravnavali poročilo o izvrševanju občinskega proračuna v prvi polovici leta in problematiko štipendij za nadarjene. Kot smo že poročali, je bil proračun za leto 2023 sprejet aprila v višini 191,8 milijonov evrov. Zaradi vključitve sredstev za izvedbo OFEM-a je bil nato junija sprejet zadnji rebalans, ki je prihodke in odhodke ocenil na okoli 194 milijonov in pol evrov. ”V polletju beležimo 39 odstotno realizacijo odhodkov in 34 odstotno realizacijo prihodkov. V primerjavi s preteklim letom je bila realizacija prihodkov v polletju 29 odstotna, odhodkov pa 35 odstotna. Glede na dejstvo, da je bil proračun sprejet sorazmerno pozno, smo imeli težave glede odobravanja zahtevkov za sofinancerska sredstva in tudi zaradi negativnih sprememb na prihodkovni strani in kot je bilo že večkrat omenjeno nam je država odvzela koncesijo za vodno pravico,” pojasni Mateja Cekič vodja urada za finance in proračun.

Kljub vsemu so na občini z realizacijo v polletju lahko zadovoljni, še doda. Pripravljene so tudi začetne smernice za rebalans proračuna, ki ga je župan Saša Arsenovič napovedal za oktober. ”V polletnem poročilu so nakazane smernice rebalansa. Iz poročila je razvidno, da je potrebno zagotoviti sredstva predvsem za področje vzgoje. Potrebovali bomo dodatna sredstva za Osnovne šole, zaradi materialnih stroškov in pa za domsko oskrbo. Dodatna sredstva bomo morali zagotoviti tudi za subvencije avtobusnega prometa. Torej za vsa tista področja, kjer so bili dani predlogi za dvig cen pa niso bili sprejeti v taki višini kot je bilo predlagano ali pa so sprejeti kasneje. Na račun vsega tega pa je potrebno znižati predvsem investicijska vzdrževanja,” pove Cekičeva.

Če bo rebalans sprejet, bo potrebno znižanje na vseh področjih investicijskih vzdrževanj – vrtcih, šolah in tudi športu. ”Nekatere stvari pa bodo premaknjene na naslednje leto,” še doda.

Spremembe se obetajo tudi gostincem

Obravnavalo se bo tudi gradivo novelacije odloka o rabi javnih površin, natančneje na področju gostinskih vrtov. Razlog za spremembo in dopolnitev odloka je po besedah Sebastijana Novaka z Urada za gospodarske dejavnosti v vzpostavitvi pravne podlage, po kateri bodo gostinci enako obravnavani tako v letni kot zimski sezoni. Trenutno plačujejo lokali, ki imajo mize in stole na občinskih površinah na prostem, najemnino na sezono in za največ pet kvadratnih metrov, tudi če zasedajo več površine. Po novem bi letno in zimsko sezono izenačili in zaračunavali najemnino na kvadratni meter zasedene površine na mesec.

S spremembo bi ustvarili dodatne dohodke v občinsko blagajno v višini 139 tisoč evrov.

”Tovrstno ureditev je bila v Mestni občini Maribor že v veljavi in sicer v letu 2012, kar se je kasneje v letu 2013, zaradi zimskih razmer spremenilo. Takrat je bila zima daljše časovno obdobje in gostinski vrtovi enostavno niso bili v uporabi,” pojasni Novak in doda, da ocenjujejo, da so bila v zadnjih letih zimska obdobja milejša, goste je možno zaščititi tudi s transparentnimi ograjami in so lahko uporabna vse dni v letu. Novelacija ima po besedah Novaka, neposredni finančni učinek na proračun mestne občine Maribor. Medtem ko lokali v trenutno veljavni ureditvi plačujejo povprečno 200 evrov na sezono, bodo v primeru potrditve predlagane spremembe plačevali približno 400 evrov na mesec. ”Ob predpostavki, da bi gostinci ohranili enako kvadraturo gostinskih vrtov, kot v poletni sezoni, bi ustvarili dodatne dohodke v višini 139 tisoč evrov.” 

Javni holding Maribor s predstavitvijo delovanja

Mestna uprava bo mestnemu svetu predložila tudi predlog sprememb odloka o načinu opravljanja lokalne gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode v občini. S tem po besedah Andraža Mlakerja iz urada za komunalo, promet in prostor pripravljajo pravne podlage za prenos koncesije na Javni holding Maribor. Junija prihodnje leto namreč izteče pogodba družbi Aquasystems, centralna čistilna naprava pa po 24 letih prehaja v last občine.

Glede na pogoste pripombe mestnih svetnikov na račun Javnega holdinga Maribor je ta za četrtkovo sejo pripravil podrobno predstavitev svojega delovanja in poslovanja. Direktor Andrej Rihter je danes povedal, da so z dosedanjim delom zadovoljni, združevanje javnih podjetij pod eno streho, ki se je začelo jeseni 2020, pa kaže pozitivne učinke. Glede svetovalnih pogodb v vrednosti več kot 400.000 evrov je povedal, da so bile sklenjene za svetovalce nadzornega sveta, in še to le za eno leto. Prav tako so si z zunanjimi svetovalci pomagali pri posebnih izzivih na pravnem področju, še posebej ob začetku delovanja holdinga, zdaj pa je njihov obseg “na minimumu”, je dejal.