Avgusta je Skupščina ZMOS na 22. dopisni seji potrdila seznam izbranih operacij po 2. povabilu CTN za projekte trajnostne urbane mobilnosti. Izbranih je bilo 19 projektov mestnih občin. Mestna občina Maribor se je prijavila za sofinanciranje operacij trajnostne mobilnosti z mehanizmom CTN s tremi projekti:

  • Ureditev Gregorčičeve ulice s Trgom generala Maistra
  • ureditev Ljubljanske ulice
  • nakup in izgradnja električnih polnilnic za avtobuse.

S strani ZMOS-a je mariborska občina prejela obvestilo, da so bili vsi trije projekti potrjeni na seznamu izbranih operacij tako da lahko občina nadaljuje na prijavo 2. faze, prijavo je potrebno oddati v treh mesecih.

Kaj to pomeni?

Poseben poudarek je na Gregorčičevi ulici in Trgu generala Maistra, kjer bo prenova močno spremenila podobo centra mesta. Kot smo že poročali, bodo na Gregorčičevi ulici urejena območja za pešce in kolesarje na severnem pločniku med Trubarjevo in Tyrševo ulico, v dolžini približno 200 metrov. Prenova vključuje odstranitev nekaterih parkirišč, zasaditev 16 dreves, namestitev urbane opreme, kot so klopi in koši za smeti, ter preplastitev vozišča in prenovo pločnikov. Na južnem delu ulice bodo parkirna mesta ohranjena, vzpostavljenih pa bo tudi šest podzemnih enot za ločeno zbiranje odpadkov.

Trg generala Maistra bo preoblikovan v skupni prometni prostor ("shared space") za vse udeležence. Parkirišča bodo odstranjena, pločniki razširjeni, vozišče zožano na tri metre, obnovljene bodo peščene poti, urejen drevored s 23 drevesi ter nameščena posebej oblikovana urbana oprema. Prav tako bodo postavljena stojala za kolesa in postaja za popravilo koles, s čimer bo prostor postal prijazen tako pešcem kot kolesarjem. 

Načrtovana je tudi rekonstrukcija Ljubljanske ulice

Poleg tega načrtujejo tudi celovito rekonstrukcijo Ljubljanske ulice, ki povezuje krožno križišče na Ulici Pariške komune na severu s križiščem s Cesto proletarskih brigad na jugu. Na približno 805 metrih bodo prenovili vozišče, pločnike in komunalno infrastrukturo, uredili varne površine za pešce in kolesarje, postavili štiri avtobusna postajališča in nove postaje za kolesa MBajk ter zasadili drevored s 70 drevesi. Predvidena je tudi vzpostavitev območja umirjenega prometa in omejitev hitrosti na 30 km/h, kar naj bi prispevalo k zmanjšanju izpustov in izboljšanju varnosti ter kakovosti življenja v okolici.