Maribor se že več leč sooča z visoko brezposelnostjo, zato bi gradnja tako velike tovarne prinesla tudi veliko število delovnih mest. Prav tako bi ponovno zacvetela industrija, ki je bila nekoč na štajerskem koncu glavni vir dohodka. Toda kaj bo izgradnja tako velikega obrata v bližini kmetij pomenila za kmetovalce in vaščane? Mnenja krajanov so različna.

Kaj o izgradnji menijo kmetovalci?

Kmetovalka, ki ni želela biti imenovana, je dejala: »Glede na to, da živimo v neposredni bližini prostora, kjer naj bi se tovarna gradila, nad tem nismo najbolj navdušeni. Poskušamo razumeti, da se morajo stvari razvijati naprej, da se bodo zagotovila delovna mesta, ampak posledično se bo zgodil poseg v naravo, zgodilo se bo trajno uničenje kmetijskih zemljišč.« Tovarna bo namreč stala na mestu trenutnih kmetijskih zemljišč, ki so jih sedaj odkupili za namen gradnje. »Zagotovo se bo povečal tudi promet po vaseh, več bo izpušnih plinov, ne le zaradi avtomobilov, temveč tudi zaradi tovarne.« Veliko skrb jim predstavlja tudi hrup, ki se je povečal že z izgradnjo avtocestnega križa na tem območju.

Lokacija, kjer bo kmalu začela rasti tovarna.

Nekateri so mnenja, da čeprav se tudi sami ukvarjajo s kmetijstvom, izgradnja tovarne v veliki meri ne bo vplivala na njihova življenja. Spremenil pa se bo vsakdan drugih, tistih, ki bodo v tovarni dobili priložnost in se tam zaposlili. Večino intervjuvanih skrbi dejstvo, kaj se bo zgodilo z okoljem, saj so tla, na katerih se bo tovarna gradila, izjemno rodovitna. Do zdaj so bila zemljišča v lasti kmetov, ki so zemljo izkoriščali za poljedelske namene. Ti menijo, da bi lahko nekje obstajal prostor, ki bi manj obremenjeval aktivne kmetijske površine.

Stroge zahteve zakonodaje

Strokovnjakinja za okoljevarstvo, prof. dr. Aleksandra Lobnik, pa pomirja lokalno skupnost: »Voda, zrak, tla bodo v primeru pravilno in sodobno uporabljene tehnologije, primerno zaščitena, saj morajo vsi parametri onesnaženja dosegati tudi predpisane mejne vrednosti za izpuste v okolje, v skladu z EU in slovensko zakonodajo, ki je v marsikaterem kontekstu celo strožja od zahtev EU zakonodaje. Kontrola okolja se izvaja na mesečni/polletni/letni ravni. V primeru nedoseganja zahtev zakonodaje smo lahko tudi priča primera trboveljskega Lafarga, ki je izgubil okoljsko dovoljenje in posledično dovoljenje za obratovanje. Zato sprenevedanja na področju zaščite okolja ni in sankcije so drastične.« Tudi župan občine Hoče-Slivnica dr. Marka Soršaka meni, da izgradnja Magne ne bo vplivala na okolje, saj bo tovarna zgrajena znotraj vseh normativov.

Maribor je industrijsko mesto

V preteklih letih smo bili v Mariboru priča številnim propadom industrijskih obratov, zato je med nekaterimi prebivalci njihov povratek dobrodošel. »Maribor je industrijsko mesto. Vsaj bilo je. Zdaj pa nimamo več ničesar.« Pozitivna sprememba bo tudi za tiste kmete, ki dajejo zemljo v najem, saj bodo s prodajo le-te dobili veliko več denarja. Mnogi so dejali, da je pomembno tudi to, da bodo okoljevarstveniki dali vse od sebe, da bodo zaščitili okolico in se držali pravil, ki so zapisana na papirju.

V neposredni bližini je letališče.

Prof. dr. Aleksandra Lobnik še poudarja: »Prepričana sem, da bo Magna delovala v skladu z vsemi zakonsko zahtevanimi normativi na vseh področjih in torej tudi na področju ravnanja z okoljem, zato lahko globalno ocenim, da je prihod Magne odlična priložnost za Slovenijo, predvsem Vzhodno Slovenijo. Že dolgo nismo bili priča kakšni pozitivni in vspodbudni zgodbi, zato pozdravljam ta projekt in upam, da bo prinesel veliko pozitivnih učinkov, tako tehnoloških, razvojnih, socioloških, psiholoških, ob primerni zaščiti okolja in predvsem, da bo veliko mladih našlo svoje nove zaposlitve.«

Kako bo izgradnja vplivala na promet?

Veliko težavo pa predstavlja tudi cestni promet. Marsikatera cesta, ki bo vodila do tovarne (v primeru, da zaposleni ne bodo imeli vinjete in se bodo na delo vozili skozi okoliške kraje) bo veliko bolj obremenjena kot do zdaj. »Ponekod niso urejeni niti pločniki, da ne govorimo o stanju nekaterih cest, ki so tako kot ceste v Mariboru, polne lukenj in pasti.« razmišljajo nekateri krajani. »Zato bi se že v osnovi moralo poskrbeti za večjo varnost ljudi, ki bodo udeleženci v cestnem prometu.« Posledično bi se povečal tudi letalski promet. Zaradi govoric, da bi se naj v bližnji prihodnosti podaljšala pristajalna steza, bi se dogajali tudi posegi v avtocestni križ, ki je bil zgrajen pred nekaj leti. Vprašanje je tudi, ali bo zaradi potreb tovarne zgrajen novi železniški tir.

Nedaleč je tudi avtocesta.