Kljub občasnim prizadevanjem za popravilo nekaterih najbolj nevarnih lukenj, se zdi, da je ta težava nenehna. Pa naj bodo luknje na obrobju mesta ali pa v čistem centru, občina se za izgled cest preveč ne zmeni.
Številni prebivalci se pogosto sprašujejo, ali je to postalo neke vrste simbol mesta ali pa je preprosto posledica pomanjkanja sredstev za vzdrževanje. Ob tem se pojavlja tudi skrb za varnost, saj luknje na cestah predstavljajo tveganje za voznike, kolesarje in pešce ter povzročajo škodo na vozilih. Morda bi bilo smiselno, da se občina bolj posveti temu problemu in išče trajne rešitve za izboljšanje kakovosti cest v mestu.
Asfalt se spreminja v makadam
Dober primer zanemarjenosti mariborskih cest je cesta, ki pelje na Meljski hrib. Pogovarjali smo se z domačini, ki pravijo, da njihova cesta še dolgo časa ni v načrtih za sanacijo. Kljub temu, da se vsake toliko časa pripelje pregledniška služba, voznik te pa, po poročanju domačinov, “večino časa le odtoči za kakšnim grmom in gre.”
Glede na to, da v tem okolju živijo ne samo starejši občani, ki so bolj dovzetni za poškodbe med padci, ampak tudi šoloobvezni otroci, se vam zdi izgled javne ceste, ki je ključna za dostopnost, prevoz, varnost ter tudi rekreacijo in družbeno povezanost, primerna, sodeč po spodnjih slikah:
Domačini so izpostavili, da se v turistični sezoni soočajo s pomembno težavo. Tujci pogosto z avtodomi in jadrnicami nenamerno zavijejo na to cesto. Ko ugotovijo, da so se znašli na napačni poti, se soočajo z izzivom, saj zaradi omejene preglednosti in ozkosti ceste niso sposobni obrniti in si večkrat poškodujejo vozilo ter tudi ograje in rastline domačinov.
Na portalu RS je zapisano: “Poleg ohranjanja prometnih, tehničnih in varnostnih lastnosti ceste redno vzdrževanje zajema še vzdrževanje naprav za odvodnjavanje, vzdrževanje prometne signalizacije in opreme, cestne razsvetljave in naprav, zagotavljanje preglednosti, urejanje vegetacije, postavitve zapor, vzdrževanje cestnih objektov, vzdrževanje vozišč, zimsko službo, nadzor nad stanjem cest in njenega varovalnega pasu ter vzpostavitev prevoznosti cest ob naravnih in drugih nesrečah.”
Tudi v Pravilniku o rednem vzdrževanju javnih cest je zapisano: “Javne ceste se vzdržujejo tako, da: se ohranijo njihove prometne, tehnične in varnostne lastnosti, se okolje v največji možni meri zaščiti pred škodljivimi vplivi cestnega prometa.”
Prepričani smo, da cesta na Meljskem hribu ni edina problematična, in se s to težavo srečajo marsikje v Mariboru. Pisali smo MO Maribor v upanju na odgovore na temo sanacije in to ne samo glede načrtov cest, ampak tudi glede kolesarskih poti in con za pešce. Odgovorov zaenkrat še nismo dobili.