Jeseni podpisani memorandum podravskih partnerjev o sodelovanju na področju trajnostne lokalne oskrbe za potrebe turizma in gostinstva ter prodajnih poti na podeželju v okviru projekta Inno Rural že daje prve rezultate. Med prvimi se je projektu postavitve lokalne hrane na jedilnike mariborskih hotelov pridružil hotel Betnava.
Kot je povedal Marko Kac iz Zavoda za podjetništvo in inovativnost, so s tem projektom želeli slediti sodobnim turističnim trendom, po katerih turisti na potovanjih vse bolj iščejo predvsem lokalno in tisto, kar prihaja iz turistične destinacije, ki jo obiščejo.
Dober primer takšnega sodelovanja že nekaj časa poteka med mariborskim hotelom Betnava in zadrugo Dobrina. Po besedah Denisa Ploja, direktorja zadruge, ki na pobudo pridelovalcev v Slovenskih Goricah deluje na principu socialnega podjetništva in trenutno združuje že 60 članov, jih po uspešno sklenjenem sodelovanju z omenjenim hotelom zanima podobno sodelovanje tudi z drugimi turističnimi ponudniki v regiji in Sloveniji.
“Želimo si časov, ko bo takšno sodelovanje nekaj povsem običajnega in ne tako kot danes, ko je zato, da to poudarimo, treba sklicati novinarsko konferenco. Gost, ki prihaja v naše hotele, si zasluži tudi lokalno pridelano hrano,” meni Ploj.
Direktor hotela Betnava in predsednik združenja mariborskih malih hotelirjev Vasja Ilešič se kot hotelir zaveda, da soba ni več edina stvar, ki jo lahko ponudijo svojim gostom, saj gostje iščejo doživetja. V svojo prehrano so zato vključili lokalno pridelane surovine, ki jih za njih proizvaja 16 okoliških pridelovalcev, krog dobaviteljev pa bodo v prihodnje še povečali.
Ilešič verjame, da bodo sčasoma podobno ravnali tudi drugi hotelirji v mestu in tako Maribor naredili za še bolj prepoznavno destinacijo tako v Sloveniji kot v tujini. “Turisti so tisti, ki nam narekujejo tempo in z njihove strani je tudi prišla pobuda. Zgled imamo tudi v sosednji Avstriji, tako da nismo odkrivali tople vode,” je dejal Ilešič.
Da gre za pomemben korak na poti k novi kakovosti mestnega turizma, je potrdila tudi direktorica Zavoda za turizem Maribor Pohorje Janja Viher. Kot je dejala, je ravno kulinarična zgodba v turistični ponudbi ena glavnih tem zavoda, s katero se ukvarjajo že vsaj dve leti. Na ta način bodo namreč lahko v mestu in regiji spodbudili lastno identiteto, ki jo bodo v prihodnje še bolj predstavljali tudi turistom.
“Najslabše je, ko k nam pripeljemo ljudi in jih želimo povabiti na nekaj tradicionalnega štajerskega, potem pa ti ponudijo čaj ali med iz uvoza, mi pa vse to imamo tukaj veliko bolj kakovostno kot marsikdo drug. Šele ko bomo to začutili sami, bodo spoznali tudi drugi,” je dejala Viherjeva.
STA
Lokalno