Kolone avtomobilov, kombijev in avtobusov, slaba volja voznikov ter zamude na zdravniške preglede. Prometna ureditev v okolici Univerzitetnega kliničnega centra Maribor je že dolgo ena izmed najbolj perečih prometnih težav v mestu. O katastrofalnem stanju se govori in piše že več let, a kljub številnim opozorilom in pobudam do konkretnih rešitev doslej še ni prišlo.
Zastoji so pogosto tako obsežni, da se kolona vozil ob najbolj kritičnih trenutkih razteza vse od območja UKC do Ljubljanske ulice, kjer obremenitev vpliva na promet skozi krožišče z Jezdarsko ulico, pa vse do Moše Pijada. Te trditve smo preverili tudi sami.
Z eno besedo: »Katastrofa«
V petek, 6. junija 2025, smo se okoli 8. ure zjutraj odpravili na teren. Že ob tej zgodnji uri so se v vseh smereh na krožišču pri UKC vile kolone vozil. Ob tem moramo opozoriti, da tako kritično ni bilo ves čas naše prisotnosti na terenu, zastoji so nastajali v intervalih, tako je bila v določenih trenutkih pretočnost vozil dejansko precej solidna.
[[image_1_article_77949]]
Pa vendar … Ker se kolona kar nekaj časa ni premaknila, smo imeli čas za mnenje vprašati voznike, ki so čakali na uvoz v garažno hišo oz. UKC. Prva do katere pristopimo je Melita iz Maribora. »Čakalne vrste so katastrofalna. Pogosto prihajam in čakam tudi po pol ure. Tokrat je mož moral iti mož peš, ker je tako hitreje. Ne vem, kako bi lahko to uredili, ampak to je res katastrofa,« pravi sogovornica. Njen mož pa ni edini, iz avtomobilov so izstopali številni. Eno izmed njih smo ustavili in povprašali, zakaj. »Nima smisla tu čakati, jaz ko še lahko nekako hodim, grem raje pri križišču ven iz avta in kar peš do zdravnika,« pojasni Marija.
[[image_3_article_77949]]
Stopimo do naslednjega čakajočega avtomobila. V njem je Milan iz Zgornje Velke. Pravi, da ob vsakem obisku stoji v vrsti, a ob tem opozori, da je še huje ob izvozu iz garažne hiše. Zgodilo se mu je celo, da je dovoljen čas za izhod iz garažne hiše potekel in je bil primoran ponovno plačati. »Garažna hiša me več ne vidi,« je dejal naš sogovornik.
Ta mesec namestitev opreme
Z vprašanji, kako daleč so dogovori za reševanje problema, smo se obrnili na Mestno občino Maribor. Kot vedno zagotovijo, da se razmer dobro zavedajo in so pri reševanju situacije "nenehno aktivni". Pri iskanju rešitve sicer sodelujejo trije ključni partnerji – UKC Maribor, Mestna občina Maribor in koncesionar parkirišč Best in Parking.
[[image_4_article_77949]]
Na občini pravijo, da so se s prejšnjim in trenutnim vodstvom UKC ter s koncesionarjem že večkrat sestali, zadnjič decembra 2024, ko so tudi poenotili svoja stališča glede sprememb prometnega režima. Te vključujejo predvsem novo ureditev uvozov in izvozov v garažne hiše ter ukinitev možnosti parkiranja znotraj UKC:
- Uvoz v obe garažni hiši bo po novem možen iz Masarykove ulice. Trenutno je tam urejen le uvoz v južno garažo, po novem bo tam tudi uvoz v severno.
- Izvoz iz severne garaže bo prestavljen na Ljubljansko ulico, kjer je zdaj le uvoz. Izvoz iz južne garaže ostaja nespremenjen.
- Znotraj območja UKC se ukinja dostop za obiskovalce z možnostjo parkiranja. Dovoljen bo le urgentni dovoz pacientov, brez parkiranja, kot je bilo to mogoče doslej. Ureditev tega območja je sicer v pristojnosti UKC Maribor.
Časovnica izvedbe je v domeni koncesionarja Best in Parking, ki bo z zamenjavo opreme začel še v tem mesecu, nam še pojasnijo pri občini.
[[image_2_article_77949]]
Traso linije 1 spremenili tudi z mislijo na prometni izziv
Ko govorimo o dostopnosti in prometu v okolici UKC Maribor, seveda ne moremo mimo odločitve, ki še vedno razdvaja javnost. Kot je znano, avtobusna linija 1, ne ustavlja več na Ljubljanski cesti, temveč vozi po Titovi cesti proti središču mesta. Sprememba je močno razjezila Tezenčane, ki so s peticijo celo skušali doseči vrnitev stare trase, pri tem pa bili neuspešni. Kot so nam pojasnili na občini, so imeli prometni izziv v okolic centra v mislih tudi pri tej odločitvi. »Tako so vozni redi in linije nastajali tudi z dejstvom, da na tem območju zmanjšujemo zamude,« pojasnjujejo pristojni.
[[image_5_article_77949]]
Dostopnost do centra zaradi uvedene spremembo pa bodo reševali na več načinov. Med drugim sta predvideni dve novi postajališči UKC – Titova (pri turbo krožišču) in Pariške komune – Titova (pri Hoferju), uvedba nove storitve prevoza potnikov na klic znotraj UKC Maister, ki bo potnike, ki bodo potrebovali premik znotraj UKC, prepeljalo do postajališča na Titovi cesti pri Europarku ali do postajališča na Dvorakovi ulici, kjer ustavljajo druge avtobusne linije. Sam župan Saša Arsenovič pa je na podpisu pogodbe za gradbena dela na Zdravstveni postaji Tezno razkril še, da se obeta nova Mbajk postaja znotraj samega centra.