Včeraj je Maribor postal središče gaming in pop kulture, saj je Dvorana Tabor gostila Epicenter 2025. S stotinami tekmovalcev, številnimi razstavljavci in bogatim programom, ki je vključeval e-športne turnirje in predavanja, je prireditev potrdila svoj sloves največjega tovrstnega festivala v državi. Vrhunec dogajanja je predstavljalo cosplay tekmovanje, ki je na glavni oder pripeljalo ustvarjalnost in strast v 'disciplini', ki v Sloveniji sploh v zadnjih letih postaja vedno bolj priljubljena.
Na odru liki iz priljubljenih iger in franšiz
Na glavni oder je stopilo 8 cosplayerjev iz sveta videoiger, animejev in znanstvene fantastike, pomerili so se za nagradni sklad 250 evrov in praktične nagrade sponzorjev. Obiskovalci so lahko oddali tudi glas za svojega favorita, zato je bilo vzdušje preplavljeno z energijo in navdušenimi vzkliki.
Med sodelujočimi so bili:
- Mash Cosplay kot Karl Heisenberg
- Luna kot LOKI
- Kami kot Yunjin
- Hage kot Maleficent
- Klez kot Starguardian Lux
- Evian kot Hiccup
- Jellyborn kot Virtuosa
- Melodoll Cosplay kot Battle Queen Qiyana
Žirija štirih izkušenih sodnikov iz področja cosplaya si je tekmovalce ogledala že dopoldan ter ocenjevala tehnično dovršenost in natančnost kostumov. Nato so se morali tekmovalci izkazati še na odru. Nekateri so se na nastop dobro pripravili in gledalcem ter žiriji pokazali dovršene plesne točke ali interpretacije. Vsak sodnik si je izbral svojega favorita, nato so podelili še nagrade za štiri najboljša mesta, zato je bil vsak tekmovalec nagrajen za svoj trud.
Štajerka, ki je zasluženo osvojila prvo mesto, kostum izdelovala več mesecev
Prvo mesto je zasluženo osvojila Janina Škrinjar, ki je gledalce in sodnike navdušila kot Starguardian Lux iz igre League of legends. Z bleščečim kostumom, dinamično koreografijo in izraznim vživljanjem v karakter je očarala tako žirijo kot publiko. Zmage je bila izredno vesela, sploh zaradi vloženega truda.
Kot nam je zaupala mlada Ptujčanka, je kostum začela kostum izdelovati že leta 2019 in ga je za to priložnost temeljito prenovila. Bil je rezultat več kot treh mesecev predanega dela: "Proces je vključeval različne tehnike, kot so šivanje, 3D modeliranje, 3D printanje, barvanje, stiliziranje lasuje," je povedala.
[[image_1_article_80849]]
Janina, ki se s cosplayem ukvarja že od leta 2016, je pojasnila, da se udeležuje vseh tekmovanj, ki jih lahko. Povedala je, da v Sloveniji potekata dve večji in ena manjša konvencija za cosplayerje na leto, Epicenter pa se je na cosplay sceni preizkusil šele drugič. Njena strast in zavezanost umetnosti cosplaya sta se na odru očitno odrazili in ji prinesli zasluženo zmago.
Cosplay scena v Sloveniji iz leta v leto raste
Žirija, ki so jo sestavljali izkušeni cosplayerji RoyalPain, SaraGalaxy, Ari Cosplay in Ashajt, je imela po njihovih besedah izjemno težko delo. Matica Gaiser (RoyalPain) je za Maribor24.si povedal, da je bil letošnji "prejudging" najdaljši doslej: »Res smo porabili uro in pol, da smo se odločili, tako da je bilo res težko in zadnje podrobnosti so bile tiste, ki so odločale, kdo dobi katero nagrado,« je pojasnil.
[[image_2_article_80849]]
Kot je poudaril Gaiser, so bile glavne točke ocenjevanja končni videz in izvedba kostuma, ki mora biti vsaj 70-odstotno ročno delo, preostalih 20 odstotkov ocene pa je prinesel nastop na odru. Gaiser, ki sodi cosplay tekmovanja že od leta 2018 in sodeluje tudi na mednarodnih dogodkih, je izrazil svoje navdušenje nad rastjo slovenske cosplay scene. »Cosplay scena v Sloveniji iz leta v leto, iz konvencije na konvencijo raste. Veliko je tudi novih cosplayerjev, ki nam dajo novo moč in energijo za prihodnost,« je optimistično zaključil.
Najboljši v popularnih igrah so lahko zaslužili tudi do 1200 €
Poleg cosplay dogodka so se obiskovalci Epicentra lahko udeležili vrste drugih aktivnosti. E-športni tekmovalci so se pomerili v igrah, kot so Counter Strike 2, League of Legends in Fortnite, kjer so lahko najboljši osvojili tudi do 1200 €. Obiskovalci so imeli medtem priložnost spoznati priznane slovenske vplivneže iz sveta videoiger, ki so ustvarjali vsebine v živo.
V dvorani je razstavljalo več kot 80 ponudnikov gaming opreme, neodvisnih razvijalcev, ilustratorjev in rokodelcev. Ponudba je bila raznolika in je vključevala stvari, ki jih je v Sloveniji sicer težko najti: od izdelkov majhnih trgovin do ročnopletenih stvari in azijskih sladkarij. Na voljo so bile tudi demonstracije novih tehnologij in VR-doživetij. Spremljevalni program so popestrili predavanja in delavnice o ustvarjanju vsebin, razvoju iger in digitalni kulturi.