Čeprav se Maribor morda ne ponaša z velikimi kongresnimi centri, kot jih najdemo v svetovnih prestolnicah, si v zadnjih letih ponovno utira pot med destinacije, primerne za kakovostne poslovne dogodke. Po desetletju nihanj in izzivov se, kot pravijo na Zavodu za turizem Maribor, “industrija srečanj v Mariboru znova krepi, tokrat s poudarkom na kakovostni in butični ponudbi.”
Vzpon s srednje velikimi dogodki
Kot kažejo zadnje številke in mednarodne ocene, Maribor vnovič utrjuje svoj položaj kot primerna destinacija za dogodke srednje velikosti. “V primerjavi z lanskim letom je Maribor utrdil svoj položaj kot odlična lokacija za dogodke srednje velikosti, kar potrjuje tudi visoka ocena 4,33 (od 5) na portalu kongres-magazine.eu, kjer se je uvrstil med deset najboljših evropskih destinacij srednje kategorije,” poudarjajo na Zavodu.
Čeprav mesto ne more gostiti množičnih kongresov, ki zahtevajo večtisočglavo infrastrukturo, se uspešno osredotoča na to, kar ima. In kaj ima? Edinstvena prizorišča, bližino narave, kompaktnost in prilagodljivost, meni osrednja lokalna turistična organizacija.
“Zanimanje za kongresne in poslovne dogodke v zadnjih letih opazno narašča,« pa povedo v Hotelu Habakuk, kjer dodajajo: “Podjetja in organizacije vse bolj iščejo kakovostna prizorišča, ki poleg sodobne infrastrukture ponujajo tudi dodatne možnosti za sprostitev in povezovanje.”
Tudi v Hotelu Habakuk povedo, da najpogosteje gostijo srednje velike dogodke, torej dogodke, ki zberejo do približno 150 udeležencev, ki trajajo en ali dva dni, z jasno izraženo željo po vključevanju spremljevalnih vsebin. “Med njimi izstopajo kulinarična doživetja, wellness programi in aktivnosti v naravi. Opazna je tudi usmerjenost naročnikov k bolj celoviti in prijetni izkušnji za poslovne goste,” še dodajajo. Opišejo namreč, da gostom omogočajo, da svoj poslovni obisk obogatijo s kolesarskimi izleti po pohorskih in mestnih poteh v sodelovanju s partnerjem ProBajk ter z vinskimi doživetji in vodenimi degustacijami v najstarejši mariborski vinski kleti v sodelovanju z Vinagom.
[[image_1_article_78008]]
“Ob večjih kongresnih dogodkih se povezujemo tudi z drugimi lokalnimi ponudniki in nastanitvenimi zmogljivostmi, da skupaj zagotovimo kakovostno in celovito izkušnjo gostov. Poleg tega skozi leto razvijamo nova sodelovanja z lokalnim okoljem, med drugim v pripravi skupne zaključne prireditve ob koncu poletja. V hotelu lahko za poslovne skupine pripravimo tudi dogodke po meri naročnika, vendar se organizatorji zaradi natrpanih urnikov največkrat odločijo za sproščene večerne dogodke, kot so zabave z živo glasbo, koktajl večeri ali DJ partyji,” še pripomnijo.
Lani odmevna predvsem bitcoin konferenca
Tu in tam Maribor s katero od konferenc, ki jih gosti, postane precej odmeven. Ena takih konferenc je bila lanska NiceHashX Bitcoin konferenca, ki je potekala v mariborskem Hotelu Habakuk, združila pa je strokovnjake, ki so razpravljali o rudarjenju, uporabi kriptovalut za plačevanje ter vlaganju v najbolj priljubljeno kriptovaluto bitcoin.
Kako se krepi mariborska prepoznavnost?
Med ključnimi dosežki, ki so pomagali ponovno dvigniti prepoznavnost Maribora, na Zavodu navajajo “okrepljeno sodelovanje s Kongresnim uradom Slovenije, prisotnost na domačih (Conventa) in mednarodnih dogodkih (IMEX Frankfurt, IBTM Barcelona, WS Varšava, WS Bruselj), sodelovanje v Slovenskem ambasadorskem programu ter organizacijo študijskih potovanj (t. i. FAM tripov) za turistične agente in organizatorje dogodkov.”
Pri tem posebej poudarjajo, da se v promocijo Maribora kot kongresne destinacije vse bolj vključujejo tudi lokalni ponudniki in da nastajajo atraktivni programi za t. i. incentive turizem – torej motivacijska srečanja in programi, ki segajo tako na področje posla kot doživetij.
Kaj Maribor ponuja in kaj ga še teži?
Ko govorimo o prednostih, jih ima Maribor nekaj, ki jih večji tekmeci pogosto ne morejo ponuditi. “Njegova strateška lega na stičišču Srednje in Jugovzhodne Evrope omogoča odlično dostopnost iz mest, kot so Ljubljana, Zagreb, Dunaj in Gradec. Mesto je kompaktno, kar organizatorjem omogoča učinkovito logistiko dogodkov, obenem pa ponuja privlačno naravno okolje za sprostitev in dodatna doživetja,” so prepričani na Zavodu za turizem Maribor.
A realno stanje zahteva tudi trezen pogled. “Kljub napredku pa ostajajo izzivi, kot so omejene kapacitete za večje dogodke, razpršena ponudba in potreba po tesnejšem povezovanju vseh deležnikov,” priznavajo na Zavodu. Prav boljše usklajevanje med lokalno oblastjo, turizmom in gospodarstvom bi po njihovem mnenju lahko prineslo pomemben premik.
Vloga zavoda in inspiracije iz tujine
Pomembno vlogo pri razvoju kongresnega turizma pa ima navsezadnje tudi Zavod za turizem Maribor sam. Njihov Kongresni urad “deluje kot ključna podporna točka za organizatorje – pomaga pri promociji dogodkov, vzpostavlja povezave z lokalnimi ponudniki, pripravlja spremljevalne programe in sodeluje pri oblikovanju konkurenčnih ponudb za domače in tuje naročnike,” pri čemer je ta vrsta podpore ključen element v tekmi za pozornost mednarodnih organizatorjev.
Kot zgled uspešnega razvoja kongresne dejavnosti na Zavodu omenjajo Ljubljano, ki je z leti načrtnega vlaganja postala “vodilna destinacija industrije srečanj”. Med tujimi zgledi pa izpostavijo Gradec, ki “uspešno kombinira mestni šarm z visokim nivojem storitev.” Ključno sporočilo ob tem: “Mesto naj ostane zvesto svoji identiteti: avtentično, dostopno, zeleno.”
PODIM tudi kot zgodba o (kongresnem) uspehu?
Eden od dogodkov, ki v zadnjih letih dokazuje, da je Maribor lahko uspešen kongresni gostitelj, je vsekakor podjetniška konferenca PODIM. Zavod jo vidi kot pomembno zgodbo uspeha: “Nedavno izvedena konferenca PODIM utrjuje Maribor kot mednarodno središče inovacij, podjetništva in industrije srečanj, saj privablja udeležence številnih tujih držav ter ustvarja pomemben gospodarski vpliv.” Ocenjujejo celo, da je letošnja izvedba ustvarila do 2.000 nočitev, kar lahko pomeni do 5 % vseh nočitev v mestu v maju.
[[image_2_article_78008]]