Kot smo že poročali, si Mestna občina Maribor prizadeva za celostni zeleni prehod na področju mobilnosti, s katerim želi v prihodnjih letih bistveno zmanjšati ogljični odtis mesta in izboljšati kakovost življenja prebivalcev.
Projekti, ki naj bi v prihodnjih letih bistveno zmanjšali ogljični odtis mesta
Med ključnimi načrti so denimo nadaljnja elektrifikacija javnega potniškega prometa (50 odstotkov električnih vozil do leta 2030), dodatna širitev sistema Mbajk, uvedba prioritetnih avtobusnih pasov, gradnja novih P+R parkirišč ter uvedba integriranih in enotnih vozovnic za vse oblike prevoza.
Vzporedno z razvojem trajnostne infrastrukture pa občina vlaga tudi v digitalizacijo mobilnosti. V pripravi so enotna mobilna aplikacija za načrtovanje poti in nakup vozovnic, širitev sistema pametnih postajališč z informacijami v realnem času ter vključevanje v mednarodne projekte za pametne in zelene rešitve ter krožno gospodarstvo - z inovacijami, kot sta ponovna uporaba baterij za shranjevanje energije in deževnice za čiščenje avtobusov.
Uporaba fotovoltaike za polnjenje avtobusov
Med osrednjimi ukrepi na poti v boljšo prihodnost pa je med drugim uporaba fotovoltaike za polnjenje mestnih avtobusov. Zanimalo nas je, kdaj bo postavljena potrebna infrastruktura in kateri objekti bodo vključeni ter kolikšen delež energije za mestne avtobuse bo mogoče pokriti s sončno energijo.
Kot so pojasnili na občini, uporaba fotovoltaike za polnjenje avtobusov predstavlja naslednji korak h krožnemu gospodarstvu v javnem potniškem prometu v Mariboru in vpeljavi polnjenja avtobusov z zeleno energijo. Ob tem so dodali, da je v skladu z izdelano strategijo o energetsko učinkoviti večnamenski polnilni infrastrukturi za javni potniški promet v Mariboru dolgoročno predvidena postavitev sončnih elektrarn na stavbah javnega potniškega prometa (Delavnice Marprom, glavna avtobusna postaja, Spodnja postaja Vzpenjače) in na mobilnostnih vozliščih (npr. železniški trikotnik).
"Ocenjujemo, da bi s postavitvijo sončnih elektrarn pokrili določen delež energije in bili tako samooskrbni. Kako velik delež bomo pokrili vam v tem trenutku težko odgovorimo, saj je projekt šele v začetni fazi," so zaključili.