Konec julija so v centru Kranja uvedli spremembe, po Prešernovi ulici je od takrat prepovedana vožnja s kolesi in e-skiroji. Mestna občina Kranj se je za ta ukrep odločila predvsem zaradi povečanja prometne varnostni in omejevanja uporabe električnih skirojev, saj predstavljajo čedalje večji varnosti odziv, piše Kranj24.com. Nesreče z e-skiroji pa so pogoste tudi v Mariboru, ali torej tudi MOM razmišlja o podobnem ukrepu?

Redarji lahko nadzirajo samo voznike, ki ne prilagodijo hitrosti

Prejšnji mesec, natančneje v nedeljo, 13. julija, je na območju PU Maribor bil izveden poostren nadzor cestnega prometa s področja zagotavljanja varnosti ranljivih udeležencev. Poudarek je bil nad vožnjo voznikov enoslednih motornih vozil, kolesarjev in voznikov lahkih motornih vozil. Ugotovljenih je bilo 36 kršitev, od tega jih je kar 19 bilo povzročenih s strani voznikov e-skirojev. Ali namerava tudi mariborska občina uvesti takšne ukrepe kot kranjska?

Z MOM odgovarjajo, da je, tako kot v vsakem mestu, tudi v Mestni občini Maribor zaznan trend naraščanja uporabe e-skirojev. "Redarji Mestne občine Maribor sicer ne zaznavajo izrednih težav, kar je najbrž posledica tudi tega, da nimamo točke za izposojo e-skirojev," pojasnjujejo. 

Ob tem poudarjajo, da je nadzor vožnje z e-skiroji za mestne redarje otežen, saj nimajo pooblastil, kot jih ima Policija. "Glede na to, da je vožnja v peš coni v MOM dovoljena, lahko redarji nadzirajo samo voznike, ki hitrosti ne prilagodijo pešcem," odgovarjajo. Dodajajo, da nadzor lažje izvaja policija, ki lahko preverja tehnične karakteristike oziroma, ali je skiro predelan, da dosega večjo hitrost - mestni redarji tega ne smejo. Prav tako lahko Policija uporabi ročne merilnike hitrosti - tudi za to redarji nimajo pooblastil.

Prepovedi ne bo, kaj pa izposoja?

K takšnim ukrepom, kot so jih izvedli v Kranju, se MOM torej ne nagiba. Kaj pa menijo o stalni uvedbi izposoje električnih skirojev? Pred dvema letoma, v času Olimpijskega festivala evropske mladine (OFEM) je namreč bila v Mariboru na voljo storitev izposoje električnih skirojev Bolt. Kot smo poročali, so sodelovanje takrat na občini označili kot zelo uspešno, prav tako v času izposoj ni bilo zaznanih hujših prekrškov. Po izteku testnega obdobja so se zeleni e-skiroji poslovili z mariborskih ulic, se bodo morda vrnili nazaj?

[[image_1_article_79676]]

MOM odgovarja, da ne, saj novo obratovanje sistema ni predvideno. "V času OFEM smo sistem testno izvedli, a takrat ni bilo zadostnega odziva, zato smo to storitev sporazumno s ponudnikom opustili," pojasnjujejo.

Varna vožnja z e-skiroji

Policija na svoji spletni strani poudarja, da sta najpogostejša vzroka za nastanek prometnih nesreč z e-skiroji neprilagojena hitrost in neupoštevanje pravil o prednosti. Za varno rabo e-skirojev izpostavljajo naslednje ukrepe:

  • Obvezna čelada: Do dopolnjenega 18. leta morajo vozniki e-skiroja med vožnjo imeti ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.
  • Vožnja po kolesarskih površinah: Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, smejo uporabniki voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h.
  • Upočasnitev v območjih za pešce: Vozniki e-skirojev smejo voziti tudi v območju za pešce, vendar le tako, da jih ne ogrožajo, in sicer morajo način in hitrost svojega gibanja prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje možne hitrosti gibanja pešcev.
  • Ponoči le z lučmi: Lahko motorno vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti ustrezno označeno z lučmi in odsevniki. 
  • Prevoz drugih oseb ni dovoljen: Na e-skiroju je prepovedano prevažati druge osebe. Prevoz je izjemoma dovoljen, če je proizvajalec to predvidel, osebe pa lahko prevaža le polnoletna oseba.
  • Prepoved vožnje za otroke do 12. leta starosti. Lahka motorna vozila smejo voziti otroci od dopolnjenega 12. do 14. leta starosti, če imajo pri sebi kolesarsko izkaznico, in osebe, ki so starejše od 14 let.
  • Dovoljena samo vozila, ki lahko peljejo do 25 km/h: Uporaba lahkih motornih vozil, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h ali so širša od 80 cm, lahkih motornih vozil brez krmila in miniaturnih motornih vozil v cestnem prometu ni dovoljena.
  • Nevarna uporaba mobilnih telefonov med vožnjo: Mobilni telefoni in druge naprave lahko zmanjšajo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje v cestnem prometu.
  • Na e-skiroju moramo biti še bolj pozorni na druge udeležence: E-skiroji so zaradi električnega pogona namreč zelo tiha vozila in pešci jih običajno slišijo šele takrat, ko so že skoraj v njihovi neposredni bližini. 
  • Dodatna previdnost ni odveč: Voznikom e-skirojev priporočajo še posebno previdno vožnjo s postopnim zaviranjem, uporabo na mokrem vozišču pa odsvetujejo.
  • Pozor pred tatvinami: Lastnike e-skirojev opozarjajo na samozaščitno ravnanje, kot je parkiranje na za to namenjenih mestih, zaklepanje ipd.