V zadnjih desetih letih, kolikor deluje tudi spletni medij Maribor24.si, se je podoba mestne občine Maribor in okoliških občin močno spremenila. Izvedeni so bili številni infrastrukturni in ostali projekti, večinoma financirani iz občinskih proračunov, marsikje pa je svoje dodala še država. V nadaljevanju smo, skupaj z Direkcijo za infrastrukturo, pripravili pregled pomembnejših pridobitev v cestno in železniško infrastrukturo od leta 2013 dalje, financiranih oziroma sofinanciranih s strani države. Navedeni projekti so bili realizirani na območju mestne občine Maribor in v občinah: Kungota, Selnica ob Dravi, Ruše, Hoče - Slivnica, Miklavž na Dravskem polju, Duplek, Lenart in Pesnica.
Cestna infrastruktra
Od leta 2013 dalje je bilo na območju Maribora z okolico za investicijske projekte na področju cestne infrastrukture, ki so že zaključeni, vloženih približno 26,3 milijonov evrov. Gre za nekatere večje projekte, kot so: modernizacija ceste pod Malečnikom z izgradnjo galerije, odcep za Areh, ureditev Ruše, obnova Ptujske ceste v Mariboru, podaljšek Ceste proletarskih brigad, … V istem obdobju je bilo za obnovo vozišč, krpanje, sanacije nevarnih mest, plazove, prepuste ter ukrepe prometne varnosti realiziranih še pribl. 23,3 milijonov evrov. Trenutno je aktivnih 30 investicijskih projektov, na katerih je bilo do danes realiziranih 36,7 milijonov evrov.
"V naslednjih letih načrtujemo izvedbo naslednjih večjih projektov: obvoznica Lenart (krožno križišče), zahodna obvoznica Maribor (1. etapa), rekonstrukcija ceste Bresternica - Jurij, rekonstrukcija ceste Počehova - Zgornja Kungota, rekonstrukcija mostu čez hudournik v Fali, rekonstrukcija ceste Sv. Duh na Ostrem vrhu, ureditev skozi Miklavž, …" so povedali na direkciji.
Železniška infrastruktura
Na območju Maribora z okolico so od leta 2013 na področju železniške infrastrukture realizirali naslednje projekte: gradnja podvoza pod železniško progo na Ljubljanski ulici v Mariboru ( vrednost projekta 9,8 milijona evrov, 60 odstotkov je financiral DRSI, 40 odstotkov MOM), gradnja protihrupnih ograj ob železniški progi ob Nasipni ulici v Mariboru, v Račah in Hočah (vrednost projekta 1,30 milijona evrov) in tirna povezava z industrijsko cono in letališčem Edvarda Rusjana Maribor - 1. faza (vrednost projekta 1,34 milijonov evrov).
V izvajanju je nadgradnja železniške proge Maribor - Šentilj, ocenjena vrednost projekta znaša 286,65 milijonov evrov. Zagotovljeno je sofinanciranje z evropskimi sredstvi iz kohezijskega sklada v višini 128,6 milijona evrov, prav tako je projekt sofinanciran iz sklada za podnebne spremembe v višini 13 milijonov evrov. V teku je tudi ureditev železniške postaje Rače, ocenjena vrednost projekta znaša 4,69 milijonov evrov, investicija je sofinancirana z evropskimi sredstvi iz instrumenta za povezovanje Evrope v višini 1,85 milijonov evrov.
V prihodnjih letih Direkcija za infrastrukturo na območju mestne občine Maribor in v okoliških občinah načrtuje nadgradnjo regionalne železniške proge št. 34 Maribor - Prevalje, na odseku Maribor–Ruše, in nadgradnjo železniške infrastrukture na območju železniškega trikotnika v Mariboru. Ocenjena vrednost projekta znaša 119,9 milijonov evrov (z DDV). Projekt ima zagotovljeno sofinanciranje z evropskimi sredstvi iz evropskega sklada za regionalni razvoj v višini: 37.750.000 evrov. Predvidena je tudi izvedba podvoza Ledina in gradnja navezovalne ceste. Ocenjena vrednost projekta znaša 25 milijonov evrov (z DDV), v 60 odstotkih ga financira DRSI, delež MOM znaša 40 odstotkov. Med načrti je še preboj ceste Pariške komune v ocenjeni vrednosti 25 milijonov evrov (z DDV). Projekt v 8,2 odstotkih financira DRSI, v 91,8 odstotkih pa MOM.