Z željo po združitvi turistične ponudbe na celotnem Pohorju in oblikovanju ene turistične destinacije so leta 2019 občine, turistični centri in podporne institucije sklenile Partnerstvo za Pohorje. Z njim so se zavezali k skupnim ciljem in projektom za oblikovanje zelene destinacije in evropsko uveljavljene tržne znamke.

13 občin, 18 nosilcev turistične ponudbe in šest članov

Projektno partnerstvo danes zajema: 13 občin (Hoče-Slivnica, Lovrenc na Pohorju, Maribor, Mislinja, Oplotnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ruše, Slovenj Gradec, Slovenska Bistrica, Slovenske Konjice, Vitanje in Zreče), 18 nosilcev turistične ponudbe (Unitur, Marprom, Vabo in Pohorje Village Wellbeing Resort, Chocolate Village, Hotel Tabor, Galerija Gosposka, Hotel Bau, Apartmaji Bolf, Pot med krošnjami, Hotel Draš, Pohorska kavarna, Športne dejavnosti Iztok Tomšič, Turistična agencija Pohorje turizem, Botanični vrt in Meranovo, Apartmaji in koča Storžek ter Pohorski dom) in šest članov (RRA Podravje - Maribor, Regionalna razvojna agencija za Koroško regijo, d. o. o., RRA Savinjska, Regionalna razvojna agencija Savinjska, d.o.o., RIC Slovenska Bistrica, LTO Rogla - Zreče, GIZ in Zavod za turizem Maribor).

Kaj so uresničili v zadnjih dveh letih?

Na Regionalni razvojni agenciji za Podravje - Maribor, ki so koordinatorji partnerstva, pojasnjujejo, da Partnerstvo za Pohorje sledi ciljem razvojne in turistične strategije. Vsako leto skupaj s partnerji pripravijo Načrt aktivnosti PzP, ki mu sledijo v skladu z dogovori. "Načrt aktivnosti (PzP) je usmerjen v aktivnosti promocije, infrastrukture in priprave projektov," pojasnjuje direktorica RRA Podravje - Maribor Nataša Ritonija. 

Aktivnosti v letu 2024 so bile usmerjene v promocijo in so zajemale digitalne kampanje, sejemske predstavitve, sodelovanje z nacionalnimi turističnimi institucijami, konstantno skrb za komunikacijo preko družbenih omrežij in spletnega portala www.pohorje-slovenija.si z namenom skupne predstavitve ponudbe Pohorja 365 dni v letu. Vse aktivnosti načrtujejo skupaj z vodilnimi destinacijami, Zavodom za turizem Maribor, RRA Koroška in LTO Rogla-Zreče, giz ter RIC Slovenska Bistrica.

- Poletna digitalna kampanja

Poletna digitalna kampanja, ki so si jo zadali kot eno izmed ključnih aktivnosti promocije Destinacije Pohorje v okviru Partnerstva za Pohorje, je bila izredno uspešna. V okviru kampanje so celovito predstavili Pohorje in atrakcije, s katerimi so povabili na in pod Pohorje. Skozi tematske zgodbe doživi naravo, ščepec kulture, pohorska osvežitev in pohorska kulinarika vabijo obiskovalce na Pohorje.

[[image_1_article_78634]]

- Zimska digitalna kampanja.

Po vzoru zelo uspešne poletne digitalne kampanje so pripravili še zimsko digitalno kampanjo. V okviru šestih sklopov so celovito predstavili »zimsko Pohorje« skozi predstavitev sodobne infrastrukture in posodobljena smučišča, ponudili skupno smučarsko karto in predstavili celovito ponudbo ob smučišču, družinske aktivnosti, velnes, kulinariko in zabavo kakor tudi atraktivne pakete in akcije.

- Sejemske predstavitve (Zagreb, Celovec, Leipzig). Na teh sejmih so predstavili bogate možnosti za aktivnosti in doživetja na Pohorju 365 dni v letu ter izpostavili edinstveno naravno in kulturno dediščino Pohorja, kakor tudi kulinariko.

- Sodelovanje s Slovenia Outdoor. Sodelovanje z nacionalno outdoor organizacijo je za Pohorje ključnega pomena, saj Pohorje predstavlja pljuča Slovenije in zeleni biser za aktivno preživljanje prostega časa. V sklopu aktivnosti sodelovanja s Slovenia Outdoor skrbijo za predstavitev in promocijo celovite outdoor ponudbe celotnega Pohorja, ki je predstavljena tudi na nacionalni spletni platformi ter v nacionalni mobilni aplikaciji Slovenia Outdoor (www.sloveniaoutdoor.com) kakor tudi na partnerski nemški spletni platformi Outdooractive (www.outdooractive.com). Prav tako sodelujejo pri postopku certificiranja v skladu s standardi za outdoor destinacije, kar omogoča še večjo prepoznavnost in kakovostno ponudbo turističnih produktov na tem območju.

- Spletni portal in družbena omrežja.

Vseskozi skrbijo za spletno prisotnosti na visoki ravni, kar vključuje redno posodabljanje spletne strani HYPERLINK z novimi, privlačnimi in informativnimi vsebinami. Portal je izjemno pomemben za vse, ki iščejo celostne, ažurne in zanesljive informacije o Pohorju – naj bo to za načrtovanje izleta, aktivnosti na prostem ali raziskovanje doživetij.

Z dodajanjem navdihujočih zgodb, uporabnih nasvetov, novosti in aktualnih dogodkov so še dodatno obogatili uporabniško izkušnjo ter zagotovili, da portal ostaja živa in dinamična točka dostopa do informacij. Cilj ostaja jasen – spletni portal želijo razviti v enega najboljših outdoor portalov v Sloveniji, ki bo s svojo preglednostjo, vsebinsko raznolikostjo in uporabniško usmerjenostjo navdušil tako domače kot tuje obiskovalce.

Na portalu Pohorje-Slovenija so od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2024 zabeležili 308.754 uporabnikov, kar je 32 odstotkov več kot v letu 2023. Povprečni čas dejavnosti na uporabnika znaša 59 sekund, povprečen ogled strani na uporabnika pa je 2,59 strani. V letu 2024 je Facebook stran Pohorje Slovenija dosegla 870.328 edinstvenih uporabnikov, ki so videli vsebino Pohorja (objave, zgodbe, oglase), kar predstavlja 259,4-odstotno povišanje v primerjavi z 2023. Za 79,9 odstotkov se je povečal obisk profila Pohorje Slovenija v primerjavi z 2023. V letu 2024 je Instagram stran Pohorje Slovenija obiskalo 37.604 obiskovalcev. 

- Promocijske tiskovine. Poleg digitalne prisotnosti skrbijo, da je za vse uporabnike na voljo tiskani material, po katerem je še vedno izjemno veliko povpraševanja. Tako vsako leto izdajo ponatis Turistične karte Pohorja v treh jezikih, na voljo je tudi trganka. Skrbijo še za prisotnost v nacionalnih publikacijah Slovenia Outdoor - katalog pohodništva in kolesarska karta Slovenije.

- Branding v TIC-ih in pri ponudnikih: izdelava promocijskega stojala. V sodelovanju z Lesarsko šolo Maribor – Srednja lesarska in gozdarska šola Maribor so izdelali promocijska stojala, ki so odlična priložnost za predstavitev promocijskega materiala vseh ponudnikov na območju. Ta stojala so namenjena informiranju obiskovalcev ter promociji raznolikih aktivnosti, produktov in storitev, ki jih Pohorje ponuja. S tem želijo okrepiti prepoznavnost lokalne ponudbe in spodbuditi nadaljnji razvoj outdoor turizma v regiji. Zgodbe, ki jih pripoveduje les.

- Skupna smučarska karta: Skupen turistični produkt štirih smučarskih centrov: Mariborsko Pohorje in Areh, Rogla, Kope, Jakec Trije kralji.

Na področju infrastrukture izstopata: 

- Trajnostna mobilnost: Partnerstvo za Pohorje nadaljuje uspešno trajnostno zgodbo z vzpostavitvijo brezplačnih avtobusnih prevozov na Kope in Tri Kralje. Poleti 2024 je na ta način zaživela tudi redna avtobusna linija na Roglo.

- Javna turistična infrastruktura: V preteklih letih je Partnerstvo za Pohorje poskrbelo za označitev več kolesarskih povezav, najprej po ovršju, zatem v dolino. To prakso vsako leto nadgrajujejo z označitvijo dodatnih povezav. V letu 2024 so tako označili nove kolesarske povezave: Mislinja – Rogla, Mislinja – Kope, Janževski Vrh, Rdeči Breg, Hoče – Bellevue.

[[image_2_article_78634]]

Letos v ospredju Pohorje - Kozjak Trail 

Aktivnosti v letu 2025 so, kot pojasnjuje Klavdija Gornik z Regionalne razvojne agencije za Podravje - Maribor, prav tako usmerjene v promocijo in infrastrukturo, predvsem pa v vzpostavitev produkta Pohorje – Kozjak Trail.

Pohorje – Kozjak Trail: "Naša ključna razvojna usmeritev v letu 2025 je namenjena vzpostavitvi novega turističnega produkta: Pohorje – Kozjak Trail. Gre za oblikovanje krožne pohodniške etapne poti (kasneje tudi kolesarske), ki temelji na obstoječih planinskih poteh in bo sistematično razdeljena na krajše, logične etape in medsebojne navezave. Novi produkt bo celostno zasnovan, saj bo poleg usmerjevalnih informacij ponujal tudi podatke o razpoložljivih nastanitvah, gostinski ponudbi ter naravnih in kulturnih znamenitostih ob trasi. Na vstopnih in izstopnih točkah bomo poskrbeli za informacijske table s ključnimi vsebinami, kar bo obiskovalcem omogočilo boljšo orientacijo in bogatejšo izkušnjo na terenu. Cilj projekta je spodbuditi aktivno preživljanje prostega časa, okrepiti lokalno turistično ponudbo in ustvariti trajnostno usmerjeno doživetje v naravi," doda Nataša Ritonija.

Letos pozornost namenjajo še vzdrževanju kolesarskih in pohodnih poti (pregled poškodovanih / manjkajočih tabel, …) ter postavitvi signalizacije za kolesarsko povezavo na relaciji Slovenska Bistrica – Trije kralji – Oplotnica – Slovenska Bistrica. V zimskih počitnicah je bil vzpostavljen brezplačen avtobus na trasi Slovenj Gradec - Kope in Tri kralje  Avgusta 2025 ga vzpostavljajo na relaciji Slovenska Bistrica - Trije kralji.

Jeseni letos se obeta še študijska tura za vplivneže. Ves čas poteka usmerjena promocija outdoor ponudbe in centrov na Pohorju, ki obiskovalcem omogočajo aktivna doživetja v naravi skozi vseh 365 dni v letu. Poudarek je na celovitosti ponudbe, ki vključuje tako poletne kot zimske aktivnosti, ter na prepoznavnosti Pohorja kot destinacije za gibanje, sprostitev in raziskovanje v vseh letnih časih. V sodelovanju s Filipom Flisarjem, ambasadorjem blagovne znamke Pohorje Slovenija, so nedavno posneli prispevek za hrvaški trg (snemanje za oddajo Fino i Vino na HTV: Pohorje: Kjer srce bije hitreje - in mirneje).

RRA Podravje - Maribor se je pridružila združenju Euromontana, ki je večsektorsko združenje, namenjeno sodelovanju in razvoju gorskih območij. "Včlanitev v združenje Euromontana nam kot članom upravnega odbora omogoča sodelovanje v širšem mednarodnem kontekstu ter pridobivanje podpore, izmenjavo znanja in izkušenj ter izvajanje projektov, namenjenih spodbujanju in razvoju gorskih območij."

Kateri bodo prihodnji izzivi?

In kateri izzivi čakajo Partnerstvo za Pohorje v prihodnje? V okviru Strategije razvoja Pohorja so si med drugim zadali ukrep na področju cestne infrastrukture.

"V sodelovanju z DRSI pripravljamo seznam prioritetnih cest / odsekov, kjer so za potrebe razvoja turizma na Pohorju nujne investicije oz. vzdrževalna dela. Ker predstavlja Partnerstvo za Pohorje dober primer regijskega povezovanja, si želimo, da bi na podlagi ukrepov, zapisanih v Strategiji slovenskega turizma 2022−2028, prejeli sistemska sredstva za koordinacijo in aktivnosti PzP."

Nataša Ritonija ob koncu doda, da je njihov cilj povečati članstvo v okviru Poslovnega modela Pohorje, kamor želijo vključiti gospodarske partnerje oz. turistične ponudnike. Ena od aktivnosti Partnerstva za Pohorje je tudi redno zbiranje in spremljanje podatkov o turističnih prihodih in prenočitvah. Zbrani podatki predstavljajo pomembno podlago za strateško načrtovanje, usmerjanje prihodnjih aktivnosti ter trajnostni razvoj celotne turistične ponudbe na območju Pohorja.