Še dobra dva tedna nas ločita do težko pričakovane revolucije avtobusnih linij. Revolucija, za katero je mariborska občina pripravljalna dela začela že v začetku leta, je bil sprva napovedana za konec poletja oziroma začetek jeseni. Nato se je, zaradi zapletov pri usklajevanju številnih pripomb občanov in občank, prvič izkazalo, da bomo morda morali počakati še malo dlje. Slabo voljo in razočaranje so nato junija, vsaj za nekaj časa, rešili mestni svetniki, ki so po skrajšanem postopku potrdili gradivo sprememb, ki ga je pripravil Urad za komunalo, promet in prostor.
Mariborski župan Saša Arsenovič je takrat optimistično upal, da bomo spremenjenih linij deležni že konec poletja. »Veselim se, da bomo, upam, najkasneje po 15. avgustu deležni spremenjenih linij. Četudi ne bodo vsa za to potrebna krožišča zgrajena, bomo uvedli začasne rešitve, da bodo lahko avtobusi vozili po novih poteh, ki jih bomo skupaj testirali dva ali tri mesece,« je razpravo takrat zaključil župan Saša Arsenovič.
Prišel je september, sprememb pa od nikoder. Slabo novico je prvi sporočil podžupan dr. Samo Peter Medved, in sicer je dejal, da bo do uveljavitve sprememb treba počakati do 3. januarja 2025. Zakaj? »Kar zadeva prenovo avtobusnih linij, obžalujemo, da te spremembe ne bodo zaživele že ob začetku šolskega leta, kot smo sprva načrtovali. Vendar so nam na Marpromu pojasnili, da je potrebnega še veliko dela za vzpostavitev digitalizacije sistema, ureditev novih postajališč in prilagoditev samih linij. Gre za obsežno spremembo v javnem potniškem prometu, ki zahteva nekaj več časa, zato je bil začetek prenove prestavljen na 3. januar 2024,« so nam takrat pojasnili na mariborski občini.
In kako jim gre?
Kot nam pojasnijo na mariborski občini, je podjetje Marprom iz skupine JHMB do sedaj pripravil nove vozne rede, ki upoštevajo 73 odstotkov komentarjev oziroma pripomb iz javne razgrnitve, ki so jo izvedli februarja 2024. V skladu z novimi voznimi redi so spremenili sam izgled postajnih voznih redov, posodobili karto oziroma shemo mobilnosti z vključenimi novimi linijami in pričeli z lepljenjem novih oznak linij na postajališča.
Pričeli so tudi z izvedbo novih 29 avtobusnih postajališč, kjer bodo vozile nove linije, hkrati pa v mestnem jedru postavljajo 10 novih zelenih nadstrešnic. Več o zelenih nadstrešnicah si lahko preberete tukaj.
»V skladu s spremembo linij prilagajamo tudi vse informacijske sisteme za obveščanje -linijske vozne rede, postajne vozne rede, smerne table na avtobusih, informacijske table v avtobusih, aplikacijo Mmobilnost, prikazovalnike prihoda avtobusov v realnem času,« pojasnjujejo in odgovorijo na vprašanje, ki zanima vse: »Opremljanje infrastrukture mestnega prometa poteka v skladu s planom«.
Glede na potrebe bodo postajališča dopolnjevali z nadstrešnicami in prikazovalniki prihoda avtobusov
Skupno število vseh postajališč se bistveno ne bo spremenilo. V uporabo bodo predali skupno 39 postajališč – od katerih bo 29 novih, 10 pa je že izgrajenih, a niso bila v uporabi (npr. na Šentiljski v smeri iz mesta).
V skladu s prenovo linij niso oziroma ne bodo v uporabi postajališča za redne linije:
Terme Fontana 1, Slomškov trg, Orožnova 9 (že spremenjena linija 8 v G5), Gregorčičeva gledališka, Gregorčičeva, Strossmayerjeva, Oreško nabrežje 2, Stadion Ljudski vrt, Melje obračališče, Europark, PPC Tezno Durabus, PPC Tezno – Vhod, Šentpetrska ulica, Ob Ribniku (se prestavijo na Zvezno), Zolajeva – TŠC (se prestavi na Perhavčevo), Ulica heroja Vojka in Nasipna-Cizerl.
V uporabo bodo na novo predali postajališča:
Postajališča v obe smeri: UKC-Titova, Titova cesta-Pariške komune, Europark-Titov most, Maribox, Zdravstveni dom Tezno, MČ Pobrežje, Teplyevo naselje, Ob Ribniku, Vrbanska, Dom pod Gorco.
Končna postajališča oziroma postajališča v eni smeri: OŠ Franca Rozmana Staneta, Šentiljska-Hofer, Mladinska - Vrbanska, Turnerjeva, Perhavčeva-TŠC, Cankarjeva, Jadranska-Energetika.
Na vseh novih postajališčih pa nameravajo vzpostaviti nadstrešnice in toteme. »Nadstrešnice s prikazovalniki voženj v realnem času planiramo vzpostaviti na novih postajališčih ob Titovi cesti, na vseh ostalih pa toteme. Prikaz prihoda avtobusov na postajališče je in bo možen tudi v aplikaciji MMobilnost,« še spomnijo pristojni in dodajo, da bodo v letu 2025 spremljali število vstopov po posameznih novih postajališčih in v skladu z uporabo tudi planirali vzpostavitev novih nadstrešnic in prikazovalnikov prihoda avtobusov v realnem času, kjer bo le to potrebno.
Obsežna prenova ni zahtevala zaposlovanja dodatnih voznic in voznikov
Ker gre za precej obsežno prenovo avtobusnih linij, ki med drugim predvideva vzpostavitev šestih glavnih linij, 13 povezovalnih linij in integrirane šolske linije, nas je zanimalo, ali bodo vse te spremembe zahtevale dodaten kader. Odgovorni pojasnjujejo, da ne: »JP Marprom kontinuirano zaposluje vozni kader, saj je tovrstno zaposlovanje vključeno v vizijo in razvoj podjetja, sama prenova pa ne zahteva zaposlovanja dodatnih voznic in voznikov«.