Ministrstvo za infrastrukturo je objavilo že osmi razpis za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023–2025. Na sedmega se ni prijavil noben ponudnik. Kot so nam pojasnili na ministrstvu, razpisi omogočajo, da se letalski prevozniki prijavijo za nove proge na katero koli mednarodno letališče v Sloveniji, tudi na Letališče Edvarda Rusjana Maribor in na letališče Portorož. "Žal do sedaj interesa letalski prevozniki niso izkazali, ministrstvo pa v skladu s svojimi pristojnostmi spodbuja letalsko povezljivost Slovenije," so zapisali. 

Prijave na dosedanjih razpisih 

Kot poroča RTV Slovenija, je po prvih treh razpisih ministrstvo za infrastrukturo sredstva dodelilo za nove povezave z Luksemburgom, Rigo, Madridom in Københavnom. Na četrtega se je prijavila ciprska letalska družba Cyprus Airways, a uvedbe novih linij tudi zaradi poslovnih težav prevoznika ni bilo. Na peti razpis se ni prijavila nobena letalska družba, na šesti razpis pa se je prijavil nizkocenovni prevoznik Eurowings, ki je del skupine nemške Lufthanse.

"Letališče Edvarda Rusjana Maribor ima veliko potenciala za razvoj letaliških dejavnosti in ostalih povezanih dejavnosti"

"Je pa dejstvo, da se samo z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana izvajajo mednarodni redni zračni prevozi. Želimo si dobrega z zeleno agendo skladnega razvoja tudi na letališču v Mariboru in v Portorožu," pravijo na ministrstvu. V nadaljevanju ocenjujejo, da ima mednarodno Letališče Edvarda Rusjana Maribor zaradi svoje strateške lege, bližine avtoceste in železniških tirov veliko potenciala za razvoj letaliških dejavnosti in ostalih povezanih dejavnosti. "V procesu je priprava novega državnega prostorskega načrta (DPN-ja), ki je osnova za nadaljnji razvoj letališča. Poleg tega potekajo tudi druge aktivnosti, ki bi dopolnjevale in omogočale razvoj letališča. Pogovori potekajo z vsemi deležniki, povezanimi z letališčem (ministrstvi, občino, športnimi društvi, najemniki ...)."

[[image_1_article_75706]]

Pomembna aktivnost, ki se na letališču izvaja, je tudi helikopterska nujna medicinska pomoč (HNMP), kar je v načrtu tudi v prihodnje. "Z ministrstvom za notranje zadeve smo v pogovorih, kako izboljšati infrastrukturne kapacitete, da bi bilo možno HNMP še bolj učinkovito izvajati. Letališče pa ostaja tudi alternativno letališče za več bližnjih letališč v regiji." Zaradi lanskoletnega neurja in poškodovanja letališke infrastrukture (potniški terminal) aktivno potekajo zaključna pripravljalna dela za izvedbo končne sanacije.

Po programu za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023-2025 je bilo sicer na voljo 16,8 milijona evrov. Skupna maksimalna vrednost subvencij po pogodbah z dozdajšnjimi izbranimi ponudniki prevozov je več kot milijon evrov.

Ministrstvo v skladu s sklepom vlade intenzivno preučuje možnosti, ki bodo dvignile raven letalske povezljivosti Slovenije tudi na dolgi rok. "Odprti smo do različnih oblik sodelovanja z letalskimi družbami, ki bi dolgoročno pripomogle k dvigu letalske povezljivosti v Sloveniji. Pogovori z družbami, ki predstavljajo svoje predloge za izboljšanje povezljivosti Slovenije, redno potekajo. Smo pa tudi z ukrepom subvencij že uspeli izboljšati povezljivost naše države. Tako je bilo v letu 2022 zabeleženih skupaj 977.316 potnikov, v lanskem letu (2024) pa že 1,4 milijona, kar je 43 odstotkov več. V letu 2022 so potniki lahko leteli na 20 destinacij, v letu 2024 pa na 26.