O izgradnji mariborske zahodne obvoznice, ki bi znatno razbremenila promet na najbolj obremenjenih mestnih cestah, se govori že dlje časa. Kot smo poročali takrat, je junija župan Saša Arsenovič povedal, da je gradbeno dovoljenje za prvi del obvoznice v dolžini približno 400 metrov pridobljeno. Zagotovljeno je bilo tudi, da bo uvedba v delo še v mesecu juniju. Na Direkcijo RS za infrastrukturo smo naslovili vprašanja glede obvoznice.

Jeseni pričakujejo sprejem državnega prostorskega načrta na Vladi RS

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) odgovarja, da je šlo za delno gradbeno dovoljenje, ki pa še ni pravnomočno: "Za 1. fazo 1. etape mariborske zahodne obvoznice od km 3,600 do km 3,980 je bilo izdano delno gradbeno dovoljenje, dne 6.6.2025, ki še ni pravnomočno." Za gradnjo 1. etape zahodne obvoznice Maribor od km 3,600 do km 4,840 je že sklenjena pogodba z izbranim izvajalcem (GIC Gradnje), pogodbena vrednost gradbenih del pa znaša 19.954.700,74 evra

Skladno s podpisano pogodbo za gradnjo obeh faz 1. etape zahodne obvoznice Maribor bo izvajalec z deli začel najkasneje 10 dni od datuma uvedbe v delo, naročnik pa bo uvedbo v delo izvedel v roku 10 dni po pravnomočnosti gradbenega dovoljenja. Pogodbeni rok dokončanja gradbenih del je 900 dni po uvedbi izvajalca v delo, dodajajo.

Na območju 2. faze 1. etape obvoznice v dolžini približno 800 metrov je v teku postopek omejitve lastninske pravice za pet zemljišč, kar bo tudi omogočilo vložitev vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja. Državni prostorski načrt za 2. in 3. fazo je v zaključni fazi, predvidoma jeseni 2025 pa se pričakuje sprejem državnega prostorskega načrta na Vladi RS, pojasnjujejo.

Kje bo potekala celotna trasa?

Po izgradnji prve etape obvoznice do Kardeljeve ceste bodo zgradili še preostanek do priključka na avtocesto v Slivnici. Približno 4,3 kilometra dolga trasa bo sicer potekala pod obronki Pohorja po južni strani Razvanjskega potoka. Po križanju z Razvanjsko cesto pri dvorcu Betnava se pot usmeri proti jugu ter poteka v energetskem koridorju po poljih med Razvanjem na zahodni in Tržaško cesto na vzhodni strani. Zatem se usmeri proti vzhodu, pri čemer prečka Tržaško cesto prek viadukta med poslovno cono na severni strani in Bohovo na južni strani. V nadaljevanju poteka po severni strani Radvanjskega potoka, z viaduktom prečka železniško progo Pragersko-Mariborzaključi pa se v priključku na avtocesto Slivnica-Pesnica (med priključkom Rogoza in Ptujsko cesto).