Gradnja dolgo pričakovane mariborske zahodne obvoznice se bo očitno le začela. Kot je danes povedal župan Saša Arsenovič, so namreč pridobili gradbeno dovoljenje za prvi del prve etape obvoznice, v dolžini približno 400 metrov. »Imamo pridobljeno gradbeno dovoljenje in zagotovilo, da bo uvedba v delo še v mesecu juniju. Upam, da kmalu zaropočejo stroji in da dobimo to, kar čakamo že dolgo,« je dejal župan.
Za prvo etapo od Streliške do Kardeljeve ceste, ocenjeno na okoli 20 milijonov evrov, so že pred dvema letoma izbrali izvajalca gradbenih del
Ob tem je še zagotovil, da država proaktivno rešuje nesoglasja z lastnik zemljišč, tako upa, da bodo lahko po koncu prvega dela z drugim delom prve etape nadaljevali nemoteno. Kot so namreč aprila za STA pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, so bila za drugi del prve etape, v dolžini približno 800 metrov, pridobljena vsa mnenja, ne pa tudi vsa potrebna zemljišča za gradnjo. »Poteka več postopkov omejitve lastninske pravice oz. razlastitve, o katerih bo odločeno predvidoma do poletja. Ko bo izkazana pravica graditi, bo za drugi del prve etape vloga za izdajo gradbenega dovoljenja popolna in bo lahko upravni organ, ministrstvo za naravne vire in prostor, odločal,« so takrat navedli na direkciji.
»Vlada bo tudi sprejela potrebne ukrepe še pred parlamentarnimi počitnicami za umeščanje druge in tretje etape, torej tistega daljšega dela, ki bo zaobšel nam neljubo križišče v Hočah,« je še dodal Arsenovič.
Kje bo potekala celotna trasa?
Ko bo zgrajena prva etapa obvoznice do Kardeljeve ceste, bo treba zgraditi še preostanek do priključka na avtocesto v Slivnici. Okoli 4,3 kilometra dolga trasa bo sicer potekala pod obronki Pohorja po južni strani Razvanjskega potoka. Po križanju z Razvanjsko cesto pri dvorcu Betnava se usmeri proti jugu ter poteka v energetskem koridorju po poljih med Razvanjem na zahodni in Tržaško cesto na vzhodni strani. Zatem se usmeri proti vzhodu, pri čemer prečka Tržaško cesto prek viadukta med poslovno cono na severni strani in Bohovo na južni strani. V nadaljevanju poteka po severni strani Radvanjskega potoka, z viaduktom prečka železniško progo Pragersko-Maribor in se zaključi v priključku na avtocesto Slivnica-Pesnica (med priključkom Rogoza in Ptujsko cesto).