Titov most, Glavni most, Dvoetažni most, Koroški most, Malečniški most, Splavarska brv, Studenška brv in še bi lahko naštevali. Podobo Maribora krojijo številni mostovi, ki povezujejo bregova Drave in omogočajo nemoten pretok življenja v mestu. Vsak izmed njih nosi svojo zgodbo in arhitekturne posebnosti, a tudi svoje težave. Nekateri namreč že na prvi pogled potrebujejo temeljito prenovo, tako smo se za podrobne informacije o stanju in pa predvidenih sanacijah mostov obrnili na mariborsko občino, ki je odgovorna za nekatere izmed njih.
Titov most
Titov most, eden izmed najbolj prometnih mostov v Mariboru, je bil konec maja 2021 podvržen detajlnemu pregledu, ki je razkril več težav. V sklopu sanacije je potrebno zamenjati vsa ležišča in dilatacije, namestiti HI, primerno izvesti HI ob odtočnih ceveh, popraviti vse razpadle betone oz. jih odstraniti in zabetonirati na novo, antikorozijsko zaščititi ograjo, zamenjati odtočne cevi...
[[image_1_article_73119]]
V sled ugotovitev z detajlnega pregleda je Mestna občina Maribor naročila statično analizo celotnega Titovega mostu v sklopu katerega so se izvedle še specifične raziskave posameznih elementov Titovega mostu, kar bo osnova za nadaljnje stopnje izdelave potrebne dokumentacije za sanacijo Titovega mostu
Glavni most
Na Glavnem mostu, ki je prav tako nepogrešljiv za mestni promet, je bil detajlni pregled opravljen konec maja 2021. Ta je pokazal, da poškodbe jeklene konstrukcije trenutno še ne zmanjšujejo bistveno nosilnosti mostu, vendar je »sanacija poškodb v bližnji prihodnosti nujna, saj bi napredovanje korozijskih procesov lahko poslabšalo (nosilno) stanje mostu. Betonski oboki in kamniti zidovi so predvsem potrebni čiščenja poraščenosti in sige, zamenjave malte v regah, potrebna je sanacija betonov, injektiranje razpok, popravila premaknjenih kamnov ter zamenjava izlivnih cevk.
Novi pregledi niso predvideni, je pa predvideno naročilo potrebne projektne dokumentacije za sanacijo Glavnega mostu.
Splavarska brv in Studenška brv, ki služita pešcem in kolesarjem, sta bili nazadnje pregledani leta 2024 v sklopu rednih letnih vizualnih pregledov. Pri Studenški brvi so bila zaznana manjša odstopanja pohodnih letev, ki so jih že sanirali, sanacijska dela pa se izvajajo sproti glede na potrebe. Splavarska brv je še v garancijski dobi.
Dvoetažni most
Dvoetažni most je bil nazadnje temeljito pregledan februarja 2020. Glavni pregled je razkril, da so spodnji deli stebrov v slabem stanju zaradi razpadanja betona in korozije armature. Podobne poškodbe so bile ugotovljene tudi na robnih vencih in dilatacijah, ki ne tesnijo pravilno, kar povzroča zamakanje in nadaljnje poškodbe konstrukcije.
[[image_2_article_73119]]
Trenutno je v izdelavi projektna dokumentacija za obnovo mostu, ki jo MOM pripravlja skupaj z upravljavcem zgornje etaže. »Na osnovi izdelane in recenzirane projektne dokumentacije bomo skupaj z DARS-om pristopili k izvedbeni fazi obnove mostu. Točna višina sredstev in predvidena časovnica izvajanja del v tem trenutku še nista znani,« nam pojasnijo na mariborski občini.
Malečniški most
Še en most, ki bi nujno potreboval obnovo, je Malečniški most, ki povezuje krajane Malečnika s Pobrežjem. Most je Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) v začetku leta 2022 prevzela Pristojni so že pred leti ugotovili, da je potreben obnove, do te pa vse do danes še vedno ni prišlo.
[[image_3_article_73119]]
Kot smo poročali pred nekaj meseci, je v teku usklajevanje načina načrtovane investicije z lokalno skupnostjo glede na gospodarske potrebe območja po zmogljivosti objekta. »Direkcija RS za infrastrukturo bo po uskladitvi načrtovane investicije pristopila k pridobitvi projektne dokumentacije. Sledijo revizija, pridobitev zemljiškoknjižnih dovolil in nato gradnja objekta«.