Po nekoliko čakanja smo le dobili odgovor Mestne občine Maribor na temo mariborskih podhodov in stopnišč. Podhodi bi naj bili namenjeni za pešce in kolesarje, ti bi omogočali varno in nemoteno prečkanje ceste. Stopnjišča pa so narejena predvsem kot bljižnjice do mostov. Obe gradnji sta z namenom enostavne dostopnosti, a v Mariboru težko govorimo o njihovem vzdrževanju kaj še le o estetiki. Situacija je enaka ali še slabša izven centra.

MOM na to odgovarja, da se zavedajo, da so nekateri podhodi in stopnišča v slabem stanju, vendar izpostavljajo, da v vseh primerih ne gre za lastništvo občine. V takšnih primerih lahko lastnika le pozovejo k ureditvi, vendar urejanje in čiščenje ni v pristojnosti MO Maribor. Nato ta odgovor zopet ustvari vprašanja, ali občina res poziva lastnike k urejanju in čiščenju ali raje gleda skozi prste?

Obnova in čiščenje grafitov

Marca letos so zaposleni MOM, Javnega holdinga Maribor (JHMB), podjetja Mestne nepremičnine skupaj s stanovalci mestnih četrti Tabor in Nova vas v okviru čistilne akcije očistili podhod Tabor – Nova vas. Na omenjeni lokaciji sta bila izglasovana tudi dva predloga participativnega proračuna – čiščenje grafitov s Tržnice Tabor in osvežitev in Obnova dotrajanega stopnišča v podhodu na križišču Kardeljeve in ceste Proletarskih brigad.

Vemo, da občina dela na varnosti in izgledu mesta Maribor, a to poteka počasi. Lahko bi rekli prepočasi, česar dober primer je prav obnova Lenta, ki jo tako pogosto omenjamo. “Medtem, ko se dela na tako velikih projektih, bi se mogoče lahko posvetili manjšim ter ohranjali to kar že imamo,” je z nami delila mimoidoča med fotografiranjem podhodov in stopnišč.

Načrt revitalizacije glavne avtobusne postaje

Izpostavili smo problem ohranjanja oziroma obnavljanja glavne avtobusne postaje. Mestna občina Maribor odgovarja, da je podjetju Marprom podelila koncesijo za upravljanje in vzdrževanje prometnega dela avtobusne postaje. To pomeni, da Marprom v celoti vzdržuje, čisti in upravlja avtobusno postajo v prometnem delu, torej celotni del, ki je namenjen izvajanju avtobusnega prometa. V okviru koncesije Marprom opravlja vse naloge rednega vzdrževanja, medtem ko je investicijsko vzdrževanje v domeni lastnika prometnega dela, MO Maribor.

MOM pravi, da je Marprom hkrati tudi v vlogi upravnika, kar pomeni da skladno z veljavno zakonodajo izvaja vse naloge in obveznosti upravljanja, enako kot to velja za večstanovanjske zgradbe. V neprometnem delu mariborske avtobusne postaje je skupno kar 77 posameznih delov stavbe z 28 različnimi lastniki, kar pomeni, da so vsi lastniki odgovorni za vzdrževanje ostalega dela avtobusne postaje. Sem spada tudi podhod v katerem so lastniški poslovni prostori. “Znano je, da so ti že dalj časa prazni in kazijo celotno podobo postaje, prizadevanja gredo v smeri, da se najde rešitev za ureditev te pereče problematike,” sporoča MOM.

Ker bo potrebno razrešiti številna neurejena lastniška razmerja na avtobusni postaji, bo MO Maribor pričela s postopkom urejanja po določbah Zakona o vzpostavitvi etažne lastnine na določenih stavbah in o ugotavljanju pripadajočega zemljišča – ZVEtL-1. Dodajajo, da bo to: “podlaga za Načrt revitalizacije avtobusne postaje, ki je nujen, če želimo kot občina pristopiti k celoviti ureditvi AP Maribora. S tem se bo tudi uredil delno javni del postaje, ki pelje skozi podhod na Mlinski ulici, ki je trenutno zaprt.

Kot smo tudi izpostavili, bi ukrepi, ki bi prispevali k izboljšanju infrastrukture, izboljšali varnost ter kakovosti življenja prebivalcev in obiskovalcev Maribora. Na lažjo mobilnost in večjo varnost bomo še morali čakati, saj spodbujanje razvoja lokalne skupnosti poteka nekoliko počasi.